Kako ste osebno doživeli nagrado CIO leta 2016?
Ko smo prvič govorili o nominaciji in možnosti, da kot direktor informatike v Studiu Moderna dejansko postanem del izbora, je bilo to zelo postranska zadeva na mojem urniku. Že med pisanjem nominacije pa sem spoznal, da je izbor na zelo visoki ravni, kar mi je potrdil tudi seznam članov odbora. Nagrada je tudi v mojih očeh potrditev večletnega prizadevanja in sodelovanja s poslovnimi uporabniki in vodstvom podjetja. Vsekakor pa ne bi bilo uspešnih zgodb in projektov, če me ne bi podpirala odlična ekipa sodelavcev, zato gre precejšen del zaslug za nagrado prav njim.
Kako so se na novico o nagradi odzvali vaši nadrejeni in tudi neposredni sodelavci?
Malo sodelavcev je bilo obveščenih, da kandidiram za nagrado, zato je bilo veselje še toliko večje. Od iskrenih čestitk do komentarjev v slogu: Končno je veljavo dobila tudi očem skrita dejavnost v uspešnem podjetju - bravo! Vsekakor lepo osebno priznanje, pa tudi za ekipo in podjetje.
Koliko informatikov ima vaš oddelek in kako je organiziran?
IT-organizacija se v grobem deli na dva dela - na centralni IT in lokalno pomoč. Ekipa skupaj šteje sto ljudi, od tega jih je 70 v centrali, 30 pa jih zagotavlja pomoč v vsaki državi in jo štejemo kot »podaljšano« roko na mestu samem. Celotna organizacija IT je postavljena tako, da lahko ponudi najboljši servis uporabnikom in hkrati celovito nakupno izkušnjo kupcem.
Kako poteka vaše sodelovanje z upravo podjetja in kako z zaposlenimi v oddelku?
Brez tesnega sodelovanja, razumevanja potreb uporabnikov in strategije uprave ne bi mogli izvesti uspešnih projektov, ugotoviti, kam moramo investirati in kje bomo s pravo tehnologijo še boljši na trgu. Naj povem, kar sem v preteklosti že večkrat: klasičnih IT-projektov ni več. Vse mora imeti poslovni razlog in vsako investicijo moramo izmeriti. Samo tako lahko govorimo o dodani poslovni vrednosti in boljši učinkovitosti po vpeljavi novih rešitev.
Kako bi na kratko opisali svoje glavne dosežke v informatiki v zadnjem letu?
Poudarek je na štirih stebrih - ekipa, upravljanje, poslovne rešitve in tehnologija. Pravilen poudarek na vsakem segmentu nas pripelje do uspešnih zgodb, kakršna je rešitev Maia. Postavitev ekipe in pravi ljudje v njej so ključ do uspeha. Ko dodamo še upravljanje projektov, poslovne rešitve z dodano vrednostjo, ki jih zagovarjajo poslovni uporabniki, in pravo tehnologijo, ki to podpira, je uspeh tako rekoč na dlani. Večino energije sem usmeril v pravilno formulo teh štirih stebrov.
Pri digitalni preobrazbi vašega podjetja se kot glavna omenja integracija prodajnih kanalov.
To je osnovno razmišljanje podjetja - postali smo »kanalno neopredeljeni«, saj zagovarjamo idejo, da naj se kupec sam odloči, kako in prek katerega kanala želi sodelovati z nami. Nam je pomembno, da mu zagotovimo celovito izkušnjo nakupa, ne glede na kanal. Najprej se je preobrazba začela v razmišljanju v podjetju, šele pozneje smo se začeli pogovarjati o digitalni preobrazbi oziroma tehnologiji in rešitvi, ki bo lahko združila prodajne kanale pod eno streho in ponudila kupcu edinstveno izkušnjo. Vedeti je treba, da imamo prek 140 spletnih strani, 100 strani na Facebooku, prek 300 trgovin, 29 klicnih centrov in več kot 300 ur oglaševanja na televiziji. Podpreti vse to na eni platformi je velik izziv. Pri nas se je najprej začel v miselnem preskoku in spremembi poslovnega modela, šele potem smo se začeli pogovarjati o tehnoloških rešitvah.
Kako ste razvijali platformo, ki bo zagotovila enotno nakupno izkušnjo na vseh prodajnih kanalih?
Najprej je bil miselni preskok, potem ideja o tehnologiji in veliko načrtovanja. Med samim razvojem smo sprejeli ogromno različnih odločitev, nekatere so potrebovale spremembe v arhitekturi, spet druge so bile posledica sprememb v poslovnem razvojnem procesu. Predstavljajte si, da morate leteti z letalom, ki še ni dokončano, ima pa vse osnovne funkcije, da ga lahko spraviš v zrak in premagaš razdaljo.
Kaj je rešitev Maia in kaj vse vsebuje?
Maia je vsekanalna (angl. Omnichannel, op. a.) rešitev, ki združuje napredne Microsoftove in odprtokodne rešitve z lastnimi rešitvami ter omogoča 360-stopinjski pogled na kupca, s čimer mu zagotavlja edinstveno nakupno izkušnjo. V rešitev so vključeni integrirani prodajni kanali, zmogljiv ERP, nova e-poslovna rešitev, zmogljivo podatkovno skladišče, sodobna arhitektura, hibridni oblak in analitika masovnih podatkov.
Kakšni so rezultati uvedbe novih rešitev?
Pozitivni. To lahko trdim zato, ker smo ravno letos podrobno analizirali stanje v prvih treh državah, v katerih smo nove rešitve že vpeljali. Izkazalo se je, da lahko na eni strani govorimo o neposrednih prihrankih zaradi točnosti informacij, na drugi stani o večji učinkovitosti uporabnikov rešitve. Kot primer lahko navedem, da je rešitev tako intuitivna, da jo agenti v klicnem centru usvojijo v enem dnevu.
Kako vidite položaj informatike in informatikov pri nas?
Če gledam skozi perspektivo Studia Moderna, bi rekel, da je položaj dober in da informatika dobiva vse večjo veljavo v poslovnem svetu. To je posledica močne podpore vodstva, ki se je že od začetka razvoja podjetja zavedalo, da brez ustrezne digitalne podpore ne bomo imeli konkurenčne prednosti. Vem, da informatika nima v vseh podjetjih enakega položaja, a mislim, da se razmere spreminjajo in da vse večja vključenost poslovnih uporabnikov v svet informatike pozitivno vpliva na prepoznavnost informatike in informatikov v podjetjih. Danes je vlaganje v informatiko nujno in ni več privilegij, kot so ga opisovali pred leti.
Kako bo nagrada CIO leta vplivala na vaše delo?
Nagrada je potrditev pravilnega dela. Sedaj imam še večji zagon, da rešitve ponudimo celotnemu trgu Studia Moderna. Ni časa za spanje na lovorikah, ker so za nami že drugi, ki iščejo svoje priložnosti, in čas je v tej zgodbi glavni adut.
Kakšne naloge čakajo oddelek informatike v prihodnje?
Do konca leta ima celotna ekipa zelo natrpan urnik. Že v soboto potujem v Romunijo, kjer bomo predstavili rešitev Maia na enem naših največjih trgov v sistemu Studia Moderna. Naslednja država je Srbija, kjer bomo projekt začeli septembra. V začetku junija vpeljujemo novo internetno rešitev Magento v Sloveniji in na Hrvaškem, v Črni gori pa postavljamo novi sistem Maia Lite. Počasi končujemo delo pri novem podatkovnem skladišču. Izzivov ne manjka in leto bo še zanimivo.
Kako vidite prihodnost digitalizacije poslovanja v Sloveniji?
Ni nobenih ovir več - vsak je lahko novi Mark Zuckerberg in izumi nov facebook. Omejitve so samo v nas samih, tehnologija je tu in dostopna je vsem. Če govorimo o digitalizaciji poslovanja, to ni več nekaj, o čemer bi lahko razmišljali. Ali bomo zgrabili priložnost in nekaj naredili, ali pa nas bo po levi in po desni strani prehitela konkurenca. Kdor samo razmišlja, bo postal zgodovina. Digitalna preobrazba je lepa besedna zveza - v njej mora vsako podjetje najti priložnost za svojo poslovno preobrazbo in celo morebitno inovacijo na trgu.
Miha Kovač je strokovnjak na področju informatike in digitalne preobrazbe poslovanja. Ima več kot 13-letne izkušnje v mednarodnem korporativnem okolju, podpori poslovanju, uspešnem upravljanju finančnih virov ter razvoju in vodenju strokovnih in visoko motiviranih uspešnih delovnih ekip. Njegovo poklicno pot odlikujejo številni dosežki v vodenju poslovnega prestrukturiranja in razvoja, ki so pripeljali do večje učinkovitosti, večjega ustvarjenega prihodka in novih inovativnih prijemov podjetja. Je poročen in ima dva otroka. Popolno sprostitev poleti poišče ob morju, čez leto na košarkarskem igrišču, kamor zahaja že od osnovne šole, pozimi pa si misli zbistri na belih strminah. Ko je doma, v roke rad vzame kuhalnico. Direktor informatike (CIO) je od avgusta 2013, pred tem pa je bil vodja analitike (2002-2011), vodja profesionalnih storitev (2011-2013) in direktor za Omnichannel (leta 2013).