IKT

Kdor ne bo načrtoval digitalnega izobraževanja, ga kmalu več ne bo

Srednje šole in fakultete po vsem svetu se spopadajo z izzivi, kako mlade pripraviti do tega, da bodo absorbirali znanje iz predmetnikov, kot so si jih zamislili; tehnološki »razvajenci« pač ne prijemajo na stare vabe.

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
24.08.2016 23:45
Dopolnjeno: 25.08.2016 07:24
Čas branja: 3 min

Konec junija so v ZDA organizirali forum o visokem šolstvu, kjer je izredno zanimanje sprožila okrogla miza z naslovom Digitalna prihodnost izobraževanja. Dekan harvardske izobraževalne ustanove James E. Ryan je opozoril, da so se študenti na določeno stvar sposobni osredotočiti čedalje krajši čas, hkrati pa so vse bolj odvisni od svojih digitalnih naprav, predvsem pametnih telefonov. Oboje resno vpliva na poučevanje in izobraževanje v 21. stoletju.

Tehnologija spreminja tudi izobraževanje

»Študenti so danes navajeni določene ravni tehnologije in takšna pričakovanja preslikajo tudi v učilnice. Uspešna preobrazba učilnic in predavalnic ni povezana le z uvajanjem več tehnoloških pripomoč­kov, temveč predvsem z več interakcije, pogovora, lekcijami reševanja praktičnih izzivov ter projektnim pristopom k izobraževanju,« meni Ryan. »Ko se današnji študenti so­očijo s fizičnim oziroma realnim okoljem, jim mora to ponuditi zelo zanimivo interakcijo, po možnosti nekaj takega, kar ni možno opraviti ali početi prek spleta.« Direktor Akademije Philips v ameriški zvezni državi Massachusetts John Palfrey rešitev prav tako vidi v priložnostih prenašanja znanja, ki na spletu ne obstajajo. »Izobraževalni pristop in tehnike je treba spremeniti. Mlade, tudi otroke, moramo pripraviti do tega, da bodo razmišljali drugače in svoje roke uporabljali še za kaj drugega kot le za dotikanje zaslonov,« meni Palfrey.

Če ne bo študentov, ne bo fakultet

V okolju, omejenem s finančnimi viri in resno konkurenco, morajo izobraževalne ustanove premišljeno izbirati svoje naložbe. Katere so torej najbolj pomembne? Vsi se bojujejo za raziskovalne proračune in želijo najcenejšo opremo ter zanimive projekte. Država pomaga v omejenem obsegu, iz malhe dobijo toliko, kolikor se vanjo nakaplja. Slovenija še ni tako daleč kot ZDA, kjer izobraževalne ustanove po svojem delovanju nadvse spominjajo na podjetja. Bojujejo se za študente, če teh ni, zaprejo svoja vrata. Analitska hiša ­Moody’s je ameriško javnost dobesedno šokirala s podatkom, da naj bi se v prihodnjih letih število fakultet, ki jih bodo zaprli, kar potrojilo. Manjše fakultete se utegnejo preprosto zliti z večjimi. Varne so edino tiste izobraževalne ustanove, ki so, podobno kot banke, »prevelike, da bi propadle«. Resnica je najbrž nekje vmes. V digitalnem gospodarstvu preprosto ni imunih za slabo poslovanje. Kdor ne bo načrtoval digitalnega izobraževanja, ga kmalu več ne bo. Konkurenca postaja nova norma. V tujini se izobraževalne ustanove skoraj tepejo za študente, ne le zaradi sredstev, temveč tudi zaradi ugleda. Posebno poglavje so mednarodni študenti – njihove šolnine so višje in marsikje sofinancirajo lokalne študije (posebej v javnih izobraževalnih ustanovah).

Upravljanje talenta in tehnologije

Naložbe fakultet gredo predvsem v dve smeri: v talente in tehnologijo. Študente privlačijo predvsem kakovostni predavatelji, ki so zato za fakultete glavna naložba. Kakovostno osebje pa fakultete privabijo ne le z razkošno odmerjenimi plačami, temveč tudi bogatimi proračuni za raziskovalne projekte. Na drugi strani pa študenti pričakujejo izkušnjo, vredno naziva 21. stoletje. Zahtevajo inovacije in znanje, ki ga bodo lahko unovčili. Tehnologija je v tem primeru na drugi strani enačbe. Njena raba je strateškega pomena, predvsem z vidika inoviranja. Vsak evro, naložen v raziskave, se mora prej ali slej povrniti. Fakultete in univerze so šele v zadnjih letih začele razmišljati o lastnih digitalnih strategijah, ki gredo dlje od privlačne spletne strani in dobre pokritosti prostorov z brezžičnim signalom. Poleg tega, da zagotovijo varno infrastrukturo, se morajo fakultete študentom približati na mediju, ki ga ti razumejo – na mobilnih napravah, torej z uvajanjem povezanih mobilnih aplikacij.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Topjob
Novosti na poslovnih šolah: nov doktorski program in še več povezovanja s tujimi univerzami
Topjob
TopjobLana Dakić Novosti na poslovnih šolah: nov doktorski program in še več povezovanja s tujimi univerzami 1

Bližajo se informativni dnevi, zato smo pogledali, katere novosti pripravljajo poslovne šole za novo študijsko leto

FINANCE
Nepremičnine
Vsi diplomanti ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo lahko takoj dobijo službo
Nepremičnine
NepremičnineRedakcija Gradbeništvo Vsi diplomanti ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo lahko takoj dobijo službo 36

»Danes lahko naši diplomanti izbirajo med ponujenimi delovnimi mesti in se zaposlijo takoj, ko opravijo diplomo,« pravi dr. Janko Logar, izredni profesor na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Če se bodo uresničile načrtovane naložbe v infrastrukturo, bo še nekaj časa tako, saj je število študentov v višjih letnikih zelo majhno.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
Manager
»Tu ni wi-fija – pogovarjajte se med seboj«
FINANCE
IKT
To so najpogostejši glavoboli informatikov
IKT
IKTMiran Varga To so najpogostejši glavoboli informatikov 7

Direktorji informatike se večino časa ubadajo s tem, kako obvladati in zavarovati naraščajočo količino podatkov. So pod pritiskom stalnega nižanja stroškov in vitkega poslovanja. Leto 2018 jim prinaša nekaj novih skrbi, na meniju pa ostajajo tudi vse zimzelene težave.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B