Prijavite se na brezplačne e-novice!
Takšna in podobna sporočila zadnje mesece delijo različni svetovalci, vedeži in seveda prodajalci ter ponudniki rešitev in storitev. Pa vse to drži?
Nekaj vsekakor drži – če hočemo ali ne, sodobno poslovanje narekuje zanimive smernice. Vsako podjetje postaja tehnološko, meje med organizacijami, panogami in industrijami pa se pospešeno brišejo. Digitalna preobrazba je pravzaprav poslovna preobrazba, in to veliko bolj, kot je tehnološka sprememba. Prah je dvigovala že konec devetdesetih let, pa pred desetletjem. Zdaj jo znova »pogrevamo«, žal večinoma z napačnim(i) razlogom(i). Eden večjih je lakota ponudnikov rešitev – oddelki IT zaradi zategovanja pasov pač v zadnjih letih niso kupili vsega, kar jim je bilo na voljo. Iz ust svetovalcev in ponudnikov je sporočilo jasno: kupite nove tehnologije in jih uporabite, tako boste ostali konkurenčni.
Kaj pa podjetja, ki zadnja desetletja niso veliko vlagala v tehnologijo – kako je mogoče, da so sploh še na trgu? Samo poglejmo, kaj vse se je v desetletjih nabralo v podjetjih – od sistemov beleženja časa, mainframov, strežnikov, delovnih postaj, sistemov ERP ... Vse našteto so začinili še internet, oblak in mobilne rešitve. In to je današnja realnost – bazen tehnologij, ki bolj ali manj posrečeno omogočajo posel.
Zgodovina nas je že naučila, da sprejemanje nujnosti digitalne preobrazbe ne pomeni, da razgrabimo vse tehnološke novosti, ki se jih spomnijo ponudniki. Tak pristop bi lahko primerjal z zbiranjem vseh vrst zelenjave, njihovim rezanjem in metanjem v lonec. A brez drugih sestavin in predvsem ognja ne bomo nikdar sposobni pripraviti juhe – vsaj ne takšne, ki bi jo kdo želel pojesti. Vsako podjetje se mora zato najprej izprašati, kaj digitalna oziroma poslovna preobrazba pomeni njemu oziroma zanj.
Vsi niso sposobni prebojnih inovacij. Nič hudega, lahko pa poskrbijo, da bodo na zaostrene tržne razmere kar se da dobro pripravljena. Saj veste, ko vas lovi medved ali lev, je treba teči vsaj tako hitro, da niste zadnji. Podjetja morajo torej najprej razmisliti o spremembah ključnih poslovnih procesov in digitalizaciji tistih, ki imajo opraviti z bistvom posla in strankami. Razmisliti morajo, katere poslovne aplikacije, platforme in druge rešitve ustrezajo njihovemu načinu dela, kulturi in seveda proračunu. Ter upoštevati dejstvo, da je treba zadnje tri najverjetneje korenito spremeniti, če se do zdaj digitalnega poslovanja niso šli ali pa ga sploh razumeli. Rešitev s področja digitalne preobrazbe ni nekaj, kar bi lahko kupil na polici v trgovini. Zahteva namreč skrajno personalizacijo, prilagoditi se je treba digitalni prihodnosti.
Direktorji informatike so zato pogosto zasuti z vprašanji, na katera nimajo (ustreznih) odgovorov. Že res, da jim je digitalna preobrazba na pladnju servirala priložnost, da dokažejo pomembnost IT v sodobnem poslovanju. A za dober rezultat se bo treba spopasti z izzivi, kot so napredna interakcija s strankami, opolnomočenje zaposlenih, razvoj novih izdelkov in storitev. Gre za izzive, ki informatikom res niso blizu. Treba bo torej sodelovati z drugimi »glavcami« v podjetju in zunaj njega, se učiti, prilagajati ... Treba se bo spremeniti.