Zadnja leta se močno spreminjajo potrebe, navade in način delovanja potrošnika, ki postaja vse bolj informiran in zahteven, hkrati pa ima prek tehnologij veliko možnosti za povratne informacije. Digitalni kupec pričakuje visoko kakovostno spletno, mobilno in sploh napredno večkanalno uporabniško izkušnjo ter večjo skrb podjetij za zmanjševanje stroškov in večanje njegovega zadovoljstva.
Da lahko sledijo takšnim zahtevam digitalnega kupca, morajo podjetja imeti usklajene proizvodne, nabavne, trženjske in prodajne procese ter se morajo temu hitro prilagajati. Da bi ostala konkurenčna in imela vodilno vlogo na trgu morajo tudi znati analizirati podatke in poosebljati ponudbo, da lahko hitro prepriča kupca.
Digitalizacija ali propad
»Moja popotnica današnjega dne je: Digitalizirati se ali umreti«,« je svojo filozofijo 2 D (Digital or Die) predstavil Cosmin Costea, direktor digitalne strategije iz podjetja Deloitte. Pojasnil je, da so prednosti sodobne tehnologije SAP Hybris, ki je tudi temelj sodobnega marketinga, prepoznali in uspešno izkoristili tudi v njegovem podjetju. »Zagotavljamo postopke, z uporabo katerih bodo vaše stranke kupile vaše izdelke, postale zveste vaši znamki in oglaševale izdelke na svojih omrežjih, ter digitalne ukrepe, s katerimi boste izboljšali svoje poslovanje,« je razložil.
Abrakadabra za boljše izkušnje
Primer prehoda na digitalno strategijo sta predstavila Hrvoje Kujundžić, direktor razvoja e-trgovine Abradkadabra pri hrvaškem podjetju Agrokor, in Hrvoje Ljubičić, direktor e-poslovanja M-Start pri Agrokorju. »Zahteve uporabnikov za izboljšano izkušnjo nakupa so vse večje, mi pa moramo zagotoviti, da imajo kupci informacije v trenutku, ko jih potrebujejo,« je dejal Kujundžić: »Ustvarili smo platformo, ki postavlja nove standarde v izkušnjah na drobno, s čimer smo se osredotočili na zadovoljstvo naših strank, to pa je doprineslo k njihovi dodatni zvestobi,« je pojasnil. Abrakadabra.com je novi spletni nakupovalni center, v katerem je postopek nakupa povsem poenostavljen ter je izdelek od kupca dobesedno oddaljen »le en klik«.