Robert Serec, direktor Pomurskih mlekarn, se še kako živo spominja začetka leta 2015, ko je prevzel vodenje družbe, ki je bila v vse prej kot zavidljivem položaju. Podjetje je poslovalo katastrofalno, grozil mu je stečaj. Centralni računalniški sistem niti približno ni ponujal podpore delu zaposlenih, kot jo podjetje od današnje stopnje razvitosti informatike pričakuje.
O sledljivosti ne duha ne sluha
»Pričakalo me je povsem nepregledno stanje zalog, prodaja je tekla na podlagi aplikacije, razvite v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, o sledljivosti ni bilo ne duha ne sluha. Zavedal sem se, da poslovni preobrat v podjetju opravim le, če hkrati izvedem poslovno in finančno prestrukturiranje družbe ter mobiliziram vse deležnike – od zaposlenih, bank, kmetov do dobaviteljev. Kmalu je postalo jasno, da je ključ do uspeha digitalizacija družbe, in tako smo skočili v morje informacijske tehnologije,« pripoveduje Serec.
Najprej so uredili komunikacijsko opremo v podjetju, vpeljali sistema črtne kode in kosovnic, na koncu pa uvedli še mobilno prodajo. »V letu in pol smo opravili resnično zahtevno delo, ki danes prinaša pozitivne rezultate,« pravi sogovornik. Po njegovem kompleksnost delovanja na globalnem trgu, ki se spopada s politično negotovostjo, špekulacijami na surovinskih trgih, zahtevnimi kapitalskimi tokovi in čedalje večjimi poslovnimi tveganji, od podjetij zahteva vsaj to, da imajo stvari v hiši zgledno urejene. V digitalni dobi to pomeni, da IT-okolje obvladuje vse tokove informacij in podatkov ter te prinaša zaposlenim v obliki, kot jo ti pri svojem delu potrebujejo.
Mobilna prodaja kot češnja na torti
Po tem, ko so uredili omrežje podjetja in rabo poslovnih aplikacij med zaposlenimi, so se v Pomurskih mlekarnah lotili še posodobitve dela prodajne službe. »Projekt mobilne prodaje, ki smo ga končali poleti, smo uvajali celostno. Februarja smo določili zahteve in cilje ter se lotili iskanja primernih rešitev. Hitro nam je postalo jasno, da bo projekt zaradi narave našega dela zahtevnejši, kot smo sprva predvideli, a smo pri načrtu vztrajali,« se spominja Serec.
Mobilna prodaja je zahtevala prilagoditev vrste poslovnih procesov, saj so uvedli popolno preglednost in sledljivost prodajnih aktivnosti ter zalog. Uvedba mobilne poslovne platforme je Pomurskim mlekarnam prinesla popolno preglednost procesa prodaje, aktivnosti komercialistov na terenu in dela dostavljavcev ter zahtev in želja kupcev. Vpeljana rešitev skrbi tudi za popolno sledljivost izdelkov od kmeta do končnega kupca, kar je ena nujnih zahtev v živilski industriji.
»S prenovo informacijskega okolja in načina dela smo postavili dobre temelje za naslednji korak digitalizacije družbe. V tem cilju smo neomajni, prepričan sem, da se bodo podjetja, ki ne bodo šla po tej poti, v prihodnjih letih znašla v izjemno težkem, če ne celo brezizhodnem položaju ter izpadla iz igre. Letošnja mlečna kriza je pokazala, da lahko celo mali slovenski kmet z nekaj kravami postane globalni igralec,« je še komentiral Serec.
Popolna informiranost, novosti sprejeli tudi zaposleni
Uvedba mobilne rešitve komuniciranja in upravljanja dokumentacije ter prenosa informacij pri prodaji na terenu ima več prednosti. Poslovanje prodajnikov je pregledno in preprosto, saj lahko v realnem času preverijo stanje zalog in ne zardijo ob vprašanju »Od kod prihaja to mleko in kdaj je bilo predelano?«, temveč stranki postrežejo z natančnim odgovorom. Absolutno obvladovanje zalednih procesov je hkrati še dvignilo kakovost njihovih izdelkov.
»Ne bom tajil: zaposleni so uvajanje rešitve mobilne prodaje sprva sprejeli z zadržkom, tudi nekaj negodovanja in celo nasprotovanja smo zaznali. A s pogovori o različnih aktivnostih in morebitnih težavah ter predstavitvijo praktičnih zgledov so po koncu uvajalne faze vsi zaposleni, brez izjeme, rešitev pozitivno sprejeli. Sistem zdaj že več mesecev učinkovito uporabljajo vsak dan, opažamo pa tudi njihovo večje zadovoljstvo pri delu,« dodaja Serec.
Prihrankov ne manjka
Pomurske mlekarne so s prenovo informacijskega okolja in spremenjeno poslovno prakso ustvarile vrsto prihrankov. Absolutno pravilne evidence dogodkov in pregled zalog v realnem času so podjetju omogočili nižjo stopnjo zalog in vitko upravljanje proizvodnje. Prihrankov, ki jih ustvarijo natančnejši procesi, in prednosti, s katerimi se podjetje lahko sploh poteguje za nove posle, še niso finančno ovrednotili. A tudi če bi naložbo v IT-infrastrukturo in mobilno rešitev ocenjevali ločeno, bi se ta po Serčevih besedah povrnila v letu dni, najpozneje v letu in pol.