Ekipa7, start-up podjetje iz Preddvora, se po dobrem letu dni poslovanja lahko pohvali s 4,6 milijona evrov dobička. Priljubljeni animirani liki jim obljubljajo še lepšo prihodnost in odpirajo vrata v svet risanih serij in igrač. Največji lastnik Samo Login v bližnji prihodnosti ne izključuje možnosti za prvo javno prodajo (IPO).
"Da je uporaba mobilnih aplikacij v razmahu, vemo že nekaj let. Če je aplikacija dobra, ima dobro vsebino in visoko kakovost, skoraj z gotovostjo lahko rečemo, da bo uspešna. Število naloženih aplikacij je zelo odvisno od potencialnega trga. Aplikacija za vrtnarjenje najbrž nikoli ne bo tako uspešna kot dobra akcijska igra. Z obširno analizo in na podlagi izkušenj smo ugotovili, da je področje zabavnih aplikacij za naše poslovne cilje najbolj obetavno," pojasnjuje večinski lastnik Out fit 7 Samo Login.
Prvo iz serije aplikacij Talking Friends so konec junija 2010 predstavili za napravo iphone in temu sorodne naprave, dober mesec dni pozneje pa še za Googlov operacijski sistem Android. Po približno treh mesecih je število prenosov vseh njihovih aplikacij - nekatere ponujajo brezplačno, za bolj izpopolnjene danes zaračunajo približno dolar oziroma slab evro - naraslo na 16 milijonov, v letu dni pa na 130 milijonov, s čimer so postali eni največjih igralcev na trgu aplikacij za mobilne telefone in tablične računalnike.
Posamezne aplikacije, najpopularnejši je animirani maček Talking Tom, so po več mesecev kraljevale na lestvici največkrat snetih aplikacij. Večina snetih aplikacij je sicer brezplačna, je soditi po lanskih poslovnih rezultatih. Letošnjih rezultatov ne razkrivajo, prav tako ne razmerja med deležem aplikacij, ki so jih uporabniki naložili brezplačno, in deležem plačljivih. Je pa lanskih 6,3 milijona evrov prihodkov in 4,6 milijona evrov čistega dobička v prvem letu poslovanja dokaz, da gre za enega najuspešnejših zagonov podjetja v Sloveniji doslej. Login pravi, da je rast prihodkov skladna z načrti.
Aprila letos so podjetje iz Preddvora preselili na Ciper. "Čeprav je Ciper tako kot mi v EU, omogoča veliko večjo prilagodljivost poslovanja v globalnem trgu kot v Sloveniji. Samo poglejmo primer zaposlitve tujca, nerezidenta EU. Hoteli smo zaposliti enega svetovno najboljših 3D-artistov - avtorja mačka Toma, psa Bena in Božička. V Sloveniji za to nismo videli realne možnosti, na Cipru je bilo vse urejeno v eni uri - odvetnik je pogodbo o zaposlitvi prilagodil ciprski zakonodaji. Tudi samo okolje in podnebje zagotavljata večjo kreativnost, kar je v našem poslu več kot pomembno," razloge za preselitev navaja Login. Na Cipru imajo vodenje celotne skupine, poslovno in trženjsko strategijo, prodajo, vsebinsko načrtovanje proizvodov ter del razvoja, v Sloveniji poteka razvoj proizvodov, v ZDA pa preostali del trženja in prodaje.
V ekipi 30 strokovnjakovV Sloveniji, na Cipru in v ZDA skupaj z rednimi zunanjimi sodelavci zdaj dela 30 strokovno usposobljenih sodelavcev, lani v tem času jih je bilo devet. "Ekipo povečujemo skladno s potrebami, je pa res, da želimo vsako prosto mesto zapolniti z najboljšimi strokovnjaki, kar včasih pomeni pravi izziv. Takšnih ljudi namreč ne opredeljuje le odlično strokovno znanje, ampak tudi lastnosti, kot je odgovornost, pripadnost, odločnost in vztrajnost," pojasnjuje Login.
V zadnjem obdobju se mlada informacijska podjetja rada obračajo na trg kapitala po sveža sredstva, delnice pa uvrščajo na borzo. To nameravata storiti tudi Zynga - znana predvsem po igrah na spletnem socialnem omrežju Facebook - in finski izdelovalec igric Rovio, ki je z igro Angry Birds podobno kot Out fit 7 z aplikacijami Talking Friends obnorel lastnike tako imenovanih pametnih telefonov in tabličnih računalnikov. Login IPO ne izključuje. "Vse ob svojem času. Trenutno imamo vse sile usmerjene v nove izdelke in nove storitve," pojasnjuje.
Na čem bo temeljila nadaljnja rast? "Z izdelavo zabavnih aplikacij na mobilnih napravah smo začeli postavljati nove standarde tako imenovanih mobilnih igrač. To vlogo želimo utrditi. Naš vzornik je Walt Disney, le da smo začeli 90 let za njim in da tehnološko izviramo iz povsem drugega sveta. Pri načrtovanju svojih izdelkov si že od začetka pomagamo z Disneyjevo strategijo kreativnosti. Popularnost karakterjev iz skupine Talking Friends bomo uporabili na vseh področjih, kjer bomo začutili priložnost," pojasnjuje Login. Vera v zastavljene cilje
In kaj snovalec enega največjih start-upov v Sloveniji sporoča mladim IT-navdušencem, ki bi radi šli po njegovih stopinjah? "Slovenci smo izredno kreativen in marljiv narod, a s svojim strahom pred neuspehom ustvarjalnost zatremo že v kali. Zato mladim svetujem, naj si postavijo visoke, a realne cilje. V te cilje verjemite z dušo in srcem, bodite kreativni, razmišljajte globalno in predvsem uživajte v svojem delu," pravi Login. Hkrati opozarja, da slovensko gospodarsko okolje ne posveča posebne pozornosti start-upom in da je vsak precej prepuščen sebi in svoji iznajdljivosti.