Prijavite se na brezplačne e-novice!
Digitalna preobrazba, s katero so se prva podjetja začela ukvarjati leta 2014, prinaša nove tehnologije in poslovne modele, ki zdajšnje poslovanje v marsikateri panogi dobesedno obračajo na glavo. Zanjo ni imun skoraj nihče. Vodstva podjetij se sicer počasi že zavedajo, da morajo povečati delež digitalnih rešitev in digitalizacije poslovanja, a le malokdo ve, kako to zares storiti. Nekatera podjetja so se digitalnega eksperimentiranja lotila z inovacijskimi laboratoriji in dosegla pomembne uspehe, zdaj pa so pred izzivom, kako vse skupaj razširiti na celotno organizacijo.Laično bi celo pomislili, da jo bodo še najlaže odnesla velika podjetja, ki si lahko privoščijo, da izzive preprosto rešujejo z velikimi količinami denarja. A podjetja z več tisoč zaposlenimi, velikanskimi viri in uveljavljenimi poslovnimi modeli so kot velike ladje, nemogoče jih je hitro obrniti v drugo smer - in nato obračanje nadaljevati.
Digitalizacija je stalno prilagajanje spremembam
Devet vprašanj, ki vam utegnejo pomagati pri digitalni preobrazbi
Analitsko podjetje McKinsey je v zvezi z digitalno preobrazbo pripravilo devet vprašanj, ki bi si jih morala postaviti podjetja in nanje čim prej najti odgovore.
Razlika med podjetjem, ki uporablja digitalne rešitve, in digitalnim podjetjem je velikanska. IDC digitalno preobrazbo vidi kot stalen proces prilagajanja spremembam na trgih in pri porabnikih oziroma v zunanjem ekosistemu. Ta proces sprožajo digitalne spremembe, kot so inovacije v poslovnih modelih, pa tudi izdelki in storitve, ki (skoraj) brezšivno povezujejo digitalni, fizični in poslovni svet ter ob izjemni uporabniški izkušnji (brez te pač ne gre) dosegajo operativno učinkovitost in ustvarjajo prihodke. V praksi je naloga zelo zahtevna prav zaradi svoje širine, saj zadeva tako rekoč vsa področja - zaposlene, delo s strankami, prenovo procesov, informacijsko podporo ter drugačno vodenje in komuniciranje na vseh ravneh.
Nov pristop k poslovanju
Analitiki predvidevajo, da bodo podjetja leta 2019 polovico svojih proračunov porabila za inovacije v poslovnih modelih in prilagajanje operativnega dela poslovanja. Naložbe se bodo nagibale k temu, kako narediti podjetja še odzivnejša in učinkovita. V ospredje bo stopilo digitalno povezovanje izdelkov, storitev, ljudi in poslovnih partnerjev. Povezovanje internih digitalnih procesov in projektov z zunanjimi viri in podatki bo postalo nekaj povsem vsakdanjega, prav te povezave pa bodo narekovale nov pristop k poslovanju.
Priložnost za prenovo uporabniške izkušnje
»Digitalna preobrazba ni zgolj še ena izmed tehnoloških usmeritev. Posega namreč v samo srce poslovnih strategij v vseh panogah gospodarstva in na vseh trgih. Že res, da jo omogoča tako imenovana tretja platforma IT, a digitalna preobrazba je za podjetja priložnost, da ne le dvignejo produktivnost na povsem novo raven, temveč povsem prenovijo uporabniško izkušnjo in tako ustvarijo novo konkurenčno prednost,« je povedal podpredsednik podjetja IDC Robert Parker.
Vodijo proizvodna podjetja
Lani so po svetu največ sredstev v digitalno preobrazbo vložila proizvodna podjetja, ki uvajajo koncept industrije 4.0, sledili pa sta jim predelovalna industrija in panoga transporta. Analitiki ocenjujejo, da se bosta v prihodnjih letih pod sam vrh uvrstila tudi trgovina - ta naj bi naložbe v digitalno preobrazbo vsako leto povečala za 21 odstotkov - in zdravstvo.
Meje se brišejo
Digitalno zadeva vsa področja - od vedenja strank do poslovnih procesov v podjetjih. Podjetja pravzaprav ne vedo, kje sploh začeti digitalno preobrazbo. Vodstva bi si morala najprej izdelati jasno sliko, kje sploh danes so in kam želijo priti, ter ob tem upoštevati, kaj dela konkurenca in kako. Šele nato se lahko sistematsko lotijo spreminjanja poslovnih procesov in modelov skladno z zahtevami trga in uporabnikov. Digitalna preobrazba pa ima še eno »past«. Gledati je treba kar se da široko, saj digitalne spremembe ne prisegajo na meje današnjih industrij. Zgovoren je že primer podjetja Uber, ki je z naprednim algoritmom in tehnološko zasnovo v oblaku danes največje transportno podjetje na svetu, ne da bi imelo v lasti en sam avtomobil. Prav to straši vse, tudi velikane v vseh industrijah - že jutri lahko novi prišlek začne podirati vse, kar so gradili desetletja. Celo visoko regulirane in uveljavljene industrije, kakršna je denimo panoga bančništva in financ, so pred velikimi izzivi in spremembami.