IKT

Kako se digitalizirata Alpina in Tosama

Brezpapirno poslovanje je osnova za digitalizacijo. Šele združevanje in povezovanje delovnih postopkov, informacij za odločanje in dokumentov v enotne sisteme z vgrajenimi pravili omogoča avtomatizacijo procesov, ki podpirajo prihodnjo digitalizacijo poslovanja.Brezpapirno poslovanje se postopoma širi iz režijskih služb v osnovne dejavnosti. Pri tem je najpomembneje, da se podjetja poleg uvedbe elektronske dokumentacije ukvarjajo z zajemanjem in obdelavo povratnih informacij, ki služijo za optimizacijo poslovanja, od nabave do proizvodnje.

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
24.02.2016 09:01
Čas branja: 2 min
Kako se digitalizirata Alpina in Tosama
V Alpini, kjer mesečno prejmejo približno 1.300 računov, so uvedli elektronsko potrjevanje računov ter materialnih in storitvenih naročilnic.

X

Prijavite se na brezplačne e-novice!

IKT novice direktno v vaš inbox.
Vaš email naslov: *

Časnik Finance bo vaše podatke skrbno hranil in uporabljal samo za pošiljanje biltena IKT informator. Odjavna povezava se nahaja na dnu vsakega biltena. S potrditvijo se strinjate s politiko zasebnosti Časnika Finance.

Učinkovitejši nabavni proces

V Alpini, kjer mesečno prejmejo okrog 1.300 računov, so uvedli elektronsko potrjevanje računov ter materialnih in storitvenih naročilnic. Uporabniki v dokumentnem sistemu vidijo vse, kar je v povezavi z njihovo pristojnostjo, pri čemer so pridobili širši pogled na stroške po različnih merilih. To pomeni, da lahko preverijo celotno vsebino računa, ki je sicer iz knjigovodske vknjižbe omejena. Poleg opisnih podatkov imajo na voljo tudi kronologijo o tem, kdo je račun pregledal in odobril in kakšne so bile pripombe, saj se sledi vsem aktivnostim uporabnikov. S tem, ko so v organizacijsko shemo vnesli tudi pravice podpisovanja, so ne nazadnje odpravili dileme, zakaj ima kdo kakšen strošek. Poleg hitre in pregledne elektronske izvedbe krogotoka so odpravili številne kopije računov, saj se vsi dokumenti hranijo v centralnem sistemu, kar hkrati povečuje tudi varnost poslovnih informacij ter onemogoča izgubo dokumentov.Elektronski proces jim omogoča, da vse podatke iz prejetih računov v likvidaturi vnašajo samo enkrat - v dokumentni sistem. Uvoz podatkov v sistem ERP se izvaja avtomatsko, pri čemer storitvene račune kontirajo že v dokumentnem sistemu, medtem ko račune, ki jim sledi prevzem na skladišče, kontirajo in povezujejo s prevzemnicami v sistemu ERP.

Centralno vodenje naročanja

V Alpini so prek dokumentnega sistema podprli tudi centralno vodenje naročanja za vsa materialna in storitvena naročila. V primeru materialnih naročil se prenesejo podatki iz zalednega sistema, kjer se naročila pripravijo na podlagi potreb proizvodnje, medtem ko se storitvena naročila že v osnovi pripravijo v dokumentnem sistemu. Pripravljena naročila nato posredujejo v potrjevanje odgovornim osebam, na podlagi podpisanih naročil pa v nabavi pripravijo naročilnice dobaviteljem. Pred tem je vsak uporabnik pripravil svojo naročilnico ter vodil svoje številčenje, nato pa so naročilnice v nabavi prepisali in poslali dobaviteljem. Zdaj se naročilnica pripravi v centralnem sistemu z enotnim številčenjem, s čimer so odpravili prepisovanje ter olajšali povezovanje računov z naročilnicami.Med pomembnimi pridobitvami, s katerimi so občutno skrajšali proces, je mobilna uporaba. Ta predvsem direktorjem, ki pogosto potujejo v tujino, omogoča, da se prek interneta prijavijo v sistem od koderkoli ter potrjujejo aktualna naročila in račune. Tako ni treba čakati na njihovo vrnitev na sedež podjetja. V sistem so vključili tudi celoten nabor pogodb, poleg nabavnih še prodajne, kreditne, distributerske in druge, ter digitalizirali celotno prejeto in oddano pošto.

Nepretrgana oskrba kupcev

Tosama je z naročanjem prek spleta, ki deluje v računalniškem oblaku, zagotovila cenovno ugodno storitev nepretrganega delovanja spletne trgovine za prodajo podjetjem. Stranke naročajo od koderkoli in kadarkoli, pri čemer imajo stalno na voljo sveže podatke o izdelkih in zalogah, naročila pa se takoj prenesejo v poslovni informacijski sistem. S tem so elektronsko povezali celoten proces, od spletnega naročila kupca, prek proizvodnje do odpreme. V sistemu delujejo številni avtomatizmi, ki recimo v primeru manjkajočih izdelkov takoj razpišejo nalog proizvodnji za izdelavo.Tosama je pri naročilih izdelkov na zalogi skrajšala odpremo za najmanj en dan. Vsa naročila, tudi tista, ki jih prejmejo prek spleta popoldne, zvečer ali ponoči, torej zunaj uradnih delovnih ur komercialne službe, odpremijo prej kot v 24 urah oziroma že takoj naslednji delovni dan. S to rešitvijo lahko naročajo tako posamezniki kot tudi potniki ali partnerska podjetja, pri čemer cenovno politiko v sistemu spletnega naročanja krmilijo s sistemom ERP.S shranjevanjem podatkov v oblaku so v Tosami dosegli še, da so podatki o izdelkih in zalogah vedno točni, vendar ločeni od izvornih podatkov. To omogoča nemoteno oskrbo kupcev ter hkrati visoko stopnjo varnosti matičnih podatkov in celotnega poslovnega informacijskega sistema. Z izvedbo visoko razpoložljive rešitve v oblaku pa so se v Tosami tudi izognili dodatnim stroškom 24-urne informacijske podpore, ki bi jo morali zagotavljati, če bi sistem deloval na lokalni infrastrukturi.

FINANCE
Manager
(intervju) Bojan Gantar, Alpina: Ši je rekel, da mora 300 milijonov Kitajcev smučati. To bomo poskušali izkoristiti.
Manager
ManagerLojze Javornik (intervju) Bojan Gantar, Alpina: Ši je rekel, da mora 300 milijonov Kitajcev smučati. To bomo poskušali izkoristiti.

V žirovski tovarni obutve imajo več kot 35 razvojnih projektov. Njen direktor Bojan Gantar, ki Alpino vodi dve leti, pojasnjuje, kako podjetje pelje iz izgub in kako nameravajo rasti. Pri tem jim gredo na roko letošnja dolga zima in prihodnje olimpijske igre na Kitajskem.

FINANCE
Manager
Blagovna znamka Peko pristala v rokah Alpine
FINANCE
Subvencije
Metanje denarja skozi okno? Država plačala e-projekt, ki morda ne bo nikoli uporaben
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Metanje denarja skozi okno? Država plačala e-projekt, ki morda ne bo nikoli uporaben 3

Več kot 160 tisoč evrov je že šlo za informacijsko rešitev, ki po več kot dveh letih od izdelave še ni v uporabi.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

IZVOZNIKI
Novice
Alpina odprla prvo franšizno trgovino v Ukrajini
FINANCE
Davčni inšpektorji so se s polno paro vrgli na račune iz tujine. Kaj morate storiti, da bo vse O. K.?
Finance
Tanja Smrekar Davčni inšpektorji so se s polno paro vrgli na račune iz tujine. Kaj morate storiti, da bo vse O. K.?

Države OECD že pošiljajo podatke o računih slovenskih rezidentov; prijavite jih, morda se še izognete kaznim

FINANCE
Manager
Alpina v Ukrajini odprla prvo franšizno trgovino
FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B