IKT

Mobilno je zakon, a ne za vsakogar in ne povsod

Prava vrednost mobilnih aplikacij se pokaže, ko so zahtevani hitri odzivi, ne glede na to, kje je uporabnik in kdaj dobi nalogo.

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

31.03.2016 08:30
Čas branja: 3 min

X

Prijavite se na brezplačne e-novice!

IKT novice direktno v vaš inbox.
Vaš email naslov: *

Časnik Finance bo vaše podatke skrbno hranil in uporabljal samo za pošiljanje biltena IKT informator. Odjavna povezava se nahaja na dnu vsakega biltena. S potrditvijo se strinjate s politiko zasebnosti Časnika Finance.

Do konca leta 2017 bo povpraševanje po storitvah razvoja mobilnih aplikacij raslo vsaj petkrat hitreje kot interne zmožnosti IT-organizacij, da jih zagotovijo. Pri Gartnerju napovedujejo, da bo prodaja mobilnih telefonov do leta 2019 dosegla 2,1 milijarde na leto. To bo dodatno spodbujalo uporabo mobilnih aplikacij v podjetjih, ki pa bodo morala izpolnjevati pričakovanja o zmožnostih in uporabnosti potrošniških aplikacij.

Raziskava podjetja Microstrategy, sicer med ameriškimi podjetji, je pokazala, da si vsak drugi prodajnik želi mobilni dostop do prodajnega sistema. Poleg tega je več kot polovica vodij prodaje prepričana, da je pomanjkanje tekočih informacij največja ovira za uspešnost njihovih prodajnih ekip. Med glavnimi področji razvoja oziroma uporabe mobilnih aplikacij so tako upravljanje odnosov s strankami (CRM), katalogi izdelkov, predstavitve, upravljanje dogodkov in spremljanje priložnosti, vodenje ponudb in pogodb ter upravljanje nalog in projektov.

V ospredju so prodajne aplikacije

»Podjetja v Sloveniji trenutno vlagajo predvsem v razvoj mobilnih aplikacij, ki so usmerjene h kupcem. Gre za mobilne spletne strani, namenske aplikacije za podporo trženjskim akcijam, lojalnostne aplikacije ter različne prodajne aplikacije za kupce in medpodjetniško prodajo,« je razložil Žiga Hajdukovič, direktor podjetja Razum.

Kot je še pojasnil, sta prednosti mobilnih aplikacij pri prodaji predvsem možnost ustvarjanja kakovostne uporabniške izkuš­nje in doseganje večje vključenosti kupca v trženjsko-prodajni proces.

hajdukovic-ziga-be
Žiga Hajdukovič, direktor Razuma:

"Podjetja v Sloveniji trenutno vlagajo predvsem v razvoj mobilnih aplikacij, ki so usmerjene h kupcem. Gre za mobilne spletne strani, namenske aplikacije za podporo trženjskim akcijam, lojalnostne aplikacije ter različne prodajne aplikacije za kupce in medpodjetniško prodajo."

Podjetja lahko skozi mobilno aplikacijo svojo ponudbo bolje pripravijo kot na spletni strani: dosežejo večjo personalizacijo, kar je bolj primerno za redno uporabo, in povežejo aplikacijo z vgrajenimi zmožnostmi naprave (kamera, senzorji, navigacija...). Aplikacije lahko delujejo v načinu brez povezav, hkrati pa zagotavljajo večjo varnost in ponujajo več možnosti za interaktivnost.

Na področju trženja in prodaje je zanimiva zmožnost takojšnjega klica na podlagi ponudbe, prek prepoznavanja lokacije uporabnika pa ga lahko celo usmerja do najbližjega prodajnega mesta. Precej lažje je tudi deljenje informacij in izkušenj o ponudbi prek družabnih omrežij, e-pošte ter SMS- oziroma MMS-sporočil, pomembna prednost pa so tudi potisna sporočila, prek katerih podjetja neposredno pošiljajo informacije uporabnikom o novostih in posebnih ponudbah.

Poslovna uporaba za zdaj šepa

Čeprav je v Sloveniji v uporabi več kot 800 tisoč pametnih telefonov in številna podjetja podpirajo pristop »prinesi svojo napravo« (BYOD), njihove dodane vrednosti še ne izkoriščajo.

»V nasprotju z digitalnim marketingom, ki preprosto ne more več brez mobilnih telefonov, kupci prek njih iščejo in pregledujejo ponudbe, podjetjem primanjkuje znanja in idej, kako mobilne tehnologije vključiti v interne poslovne procese in delovne postopke,« je poudaril Janko Štefančič, direktor podjetja Genis.

stefancic-janko1.1459173177.jpg.n.240px.jpg
Janko Štefančič, direktor Genisa:

"Pri mobilnih aplikacijah je odločilnega pomena povezovanje z različnimi internimi in zunanjimi zbirkami podatkov in dokumentov ter s spletnimi storitvami, kar avtomatizira vnose in omogoča pravo digitalizacijo postopka."

Vse več zaposlenih svoje naloge izvaja zunaj pisarn, kar povečuje zahteve glede uvajanja mobilnih poslovnih aplikacij. »Zavedati se moramo, da vse aplikacije, ki jih uporabljamo v pisarni, niso primerne za mobilno okolje. Prava vrednost mobilnih aplikacij se pokaže, ko so zahtevani hitri odzivi, ne glede na to, kje je uporabnik in kdaj dobi nalogo,« je pojasnil Štefančič. Med takšnimi poslovnimi aplikacijami podjetja največkrat zagotavljajo mobilno poslovno poročanje, podporo pri operativnih odločitvah, na primer odobravanje odsotnosti, potrjevanje naročil in računov, pa tudi vpoglede v zaledne sisteme, na primer v zaloge, odpreme in dobavne roke.

Dodana vrednost se lahko hitro izgubi

Ne glede na aktualnost mobilnega poslovanja in velika pričakovanja o povečanju produktivnosti je smiselno, da podjetje ne glede na področje še vedno ohranja oba pola - namiznega oziroma spletnega in mobilnega. Eden od pomembnih razlogov je ta, da mobilne aplikacije niso primerne za hitro vnašanje velikega števila podatkov. Izpolnjevanje zahtevnih obrazcev na mobilnem telefonu je lahko travmatično tako za morebitnega kupca kot zaposlenega, tudi če se postopki izvajajo prek tablice.

»Pri mobilnih aplikacijah je odločilnega pomena povezovanje z različnimi internimi in zunanjimi zbirkami podatkov in dokumentov ter s spletnimi storitvami, kar avtomatizira vnose in omogoča pravo digitalizacijo postopka,« je povedal Štefančič in dodal, da je o uvajanju mobilnega dostopa treba razmišljati že pri zasnovi okolja ter s tem spodbuditi nove in agilnejše poslovne procese.

Pomemben vpliv na uspešnost mobilnih aplikacij bo imelo tudi sprejemanje brezpapirnega poslovanja. Čeprav je prek zaslonov na dotik možno elegantno izpeljati elektronsko podpisovanje dokumentov, na primer vlog ali pogodb, kar poenostavlja elektronsko shranjevanje, se takšni dokumenti še vedno tiskajo, če ne drugega, za stranke. Ohranjanje papirnih dokumentov in postopkov ob mobilnih digitaliziranih namreč namesto zniževanja stroškov in poviševanja dodane vrednosti ustvarja slabo voljo in zmanjšuje produktivnost.

FINANCE
IKT
Pet trendov, ki smo jih izluščili na sejmu mobilnih tehnologij v Barceloni
IKT
IKTMiran Varga Pet trendov, ki smo jih izluščili na sejmu mobilnih tehnologij v Barceloni

Sejem Mobile World Congress, ki te dni poteka v španski Barceloni, je razdeljen na osem glavnih področij, mi pa smo jih izbrali pet, ki bodo letos in v prihodnjih letih krojila prihodnost mobilnih tehnologij.

Moje finance
Nakup
Kako lahko s telefonom nakažemo denar prijatelju ali plačamo kavo v baru
Moje finance
Pameten nakupMarja Milič Kako lahko s telefonom nakažemo denar prijatelju ali plačamo kavo v baru 1

Ali plačevanju z gotovino bije zadnja ura? Danes že prek 100 tisoč uporabnikov pametnih telefonov vsa plačila opravlja kar s telefonom. Z njim poravnajo mesečne račune, jutranjo kavo in tudi spletne nakupe.

Moje finance
Nakup
Kako lahko s telefonom nakažemo denar prijatelju ali plačamo kavo v baru
Moje finance
Pameten nakupMarja Milič Kako lahko s telefonom nakažemo denar prijatelju ali plačamo kavo v baru

Ali plačevanju z gotovino bije zadnja ura? danes že več kot sto tisoč uporabnikov pametnih telefonov vsa plačila opravlja kar s telefonom. z njim poravnajo mesečne račune, račun za jutranjo kavo in tudi spletne nakupe.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

Tovarna
Novice
Bionski sistemi v industriji za večjo konkurenčnost
Tovarna leta
NoviceJanez Škrlec Bionski sistemi v industriji za večjo konkurenčnost

Glavni elementi bionskega sistema so avtonomni mobilni roboti, ki morajo delovati samostojno, prilagodljivo ter v močni povezavi med seboj in okoljem.

FINANCE
IKT
V Telekomu Slovenije predstavili pilotno omrežje 5G
IKT
IKTEsad Jakupović V Telekomu Slovenije predstavili pilotno omrežje 5G

Partnerji evropskega projekta iCirrus so v pilotnem omrežju 5G demonstrirali prenosne hitrosti 100 gigabitov na sekundo v dostavnem segmentu omrežja in hitrosti pet gigabitov na sekundo v radijskem dostopu, ki bo na voljo končnim uporabnikom.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B