Prijavite se na brezplačne e-novice!
Do konca leta 2017 bo povpraševanje po storitvah razvoja mobilnih aplikacij raslo vsaj petkrat hitreje kot interne zmožnosti IT-organizacij, da jih zagotovijo. Pri Gartnerju napovedujejo, da bo prodaja mobilnih telefonov do leta 2019 dosegla 2,1 milijarde na leto. To bo dodatno spodbujalo uporabo mobilnih aplikacij v podjetjih, ki pa bodo morala izpolnjevati pričakovanja o zmožnostih in uporabnosti potrošniških aplikacij.
Raziskava podjetja Microstrategy, sicer med ameriškimi podjetji, je pokazala, da si vsak drugi prodajnik želi mobilni dostop do prodajnega sistema. Poleg tega je več kot polovica vodij prodaje prepričana, da je pomanjkanje tekočih informacij največja ovira za uspešnost njihovih prodajnih ekip. Med glavnimi področji razvoja oziroma uporabe mobilnih aplikacij so tako upravljanje odnosov s strankami (CRM), katalogi izdelkov, predstavitve, upravljanje dogodkov in spremljanje priložnosti, vodenje ponudb in pogodb ter upravljanje nalog in projektov.
V ospredju so prodajne aplikacije
»Podjetja v Sloveniji trenutno vlagajo predvsem v razvoj mobilnih aplikacij, ki so usmerjene h kupcem. Gre za mobilne spletne strani, namenske aplikacije za podporo trženjskim akcijam, lojalnostne aplikacije ter različne prodajne aplikacije za kupce in medpodjetniško prodajo,« je razložil Žiga Hajdukovič, direktor podjetja Razum.
Kot je še pojasnil, sta prednosti mobilnih aplikacij pri prodaji predvsem možnost ustvarjanja kakovostne uporabniške izkušnje in doseganje večje vključenosti kupca v trženjsko-prodajni proces.
"Podjetja v Sloveniji trenutno vlagajo predvsem v razvoj mobilnih aplikacij, ki so usmerjene h kupcem. Gre za mobilne spletne strani, namenske aplikacije za podporo trženjskim akcijam, lojalnostne aplikacije ter različne prodajne aplikacije za kupce in medpodjetniško prodajo."
Podjetja lahko skozi mobilno aplikacijo svojo ponudbo bolje pripravijo kot na spletni strani: dosežejo večjo personalizacijo, kar je bolj primerno za redno uporabo, in povežejo aplikacijo z vgrajenimi zmožnostmi naprave (kamera, senzorji, navigacija...). Aplikacije lahko delujejo v načinu brez povezav, hkrati pa zagotavljajo večjo varnost in ponujajo več možnosti za interaktivnost.
Na področju trženja in prodaje je zanimiva zmožnost takojšnjega klica na podlagi ponudbe, prek prepoznavanja lokacije uporabnika pa ga lahko celo usmerja do najbližjega prodajnega mesta. Precej lažje je tudi deljenje informacij in izkušenj o ponudbi prek družabnih omrežij, e-pošte ter SMS- oziroma MMS-sporočil, pomembna prednost pa so tudi potisna sporočila, prek katerih podjetja neposredno pošiljajo informacije uporabnikom o novostih in posebnih ponudbah.
Poslovna uporaba za zdaj šepa
Čeprav je v Sloveniji v uporabi več kot 800 tisoč pametnih telefonov in številna podjetja podpirajo pristop »prinesi svojo napravo« (BYOD), njihove dodane vrednosti še ne izkoriščajo.
»V nasprotju z digitalnim marketingom, ki preprosto ne more več brez mobilnih telefonov, kupci prek njih iščejo in pregledujejo ponudbe, podjetjem primanjkuje znanja in idej, kako mobilne tehnologije vključiti v interne poslovne procese in delovne postopke,« je poudaril Janko Štefančič, direktor podjetja Genis.
"Pri mobilnih aplikacijah je odločilnega pomena povezovanje z različnimi internimi in zunanjimi zbirkami podatkov in dokumentov ter s spletnimi storitvami, kar avtomatizira vnose in omogoča pravo digitalizacijo postopka."
Vse več zaposlenih svoje naloge izvaja zunaj pisarn, kar povečuje zahteve glede uvajanja mobilnih poslovnih aplikacij. »Zavedati se moramo, da vse aplikacije, ki jih uporabljamo v pisarni, niso primerne za mobilno okolje. Prava vrednost mobilnih aplikacij se pokaže, ko so zahtevani hitri odzivi, ne glede na to, kje je uporabnik in kdaj dobi nalogo,« je pojasnil Štefančič. Med takšnimi poslovnimi aplikacijami podjetja največkrat zagotavljajo mobilno poslovno poročanje, podporo pri operativnih odločitvah, na primer odobravanje odsotnosti, potrjevanje naročil in računov, pa tudi vpoglede v zaledne sisteme, na primer v zaloge, odpreme in dobavne roke.
Dodana vrednost se lahko hitro izgubi
Ne glede na aktualnost mobilnega poslovanja in velika pričakovanja o povečanju produktivnosti je smiselno, da podjetje ne glede na področje še vedno ohranja oba pola - namiznega oziroma spletnega in mobilnega. Eden od pomembnih razlogov je ta, da mobilne aplikacije niso primerne za hitro vnašanje velikega števila podatkov. Izpolnjevanje zahtevnih obrazcev na mobilnem telefonu je lahko travmatično tako za morebitnega kupca kot zaposlenega, tudi če se postopki izvajajo prek tablice.
»Pri mobilnih aplikacijah je odločilnega pomena povezovanje z različnimi internimi in zunanjimi zbirkami podatkov in dokumentov ter s spletnimi storitvami, kar avtomatizira vnose in omogoča pravo digitalizacijo postopka,« je povedal Štefančič in dodal, da je o uvajanju mobilnega dostopa treba razmišljati že pri zasnovi okolja ter s tem spodbuditi nove in agilnejše poslovne procese.
Pomemben vpliv na uspešnost mobilnih aplikacij bo imelo tudi sprejemanje brezpapirnega poslovanja. Čeprav je prek zaslonov na dotik možno elegantno izpeljati elektronsko podpisovanje dokumentov, na primer vlog ali pogodb, kar poenostavlja elektronsko shranjevanje, se takšni dokumenti še vedno tiskajo, če ne drugega, za stranke. Ohranjanje papirnih dokumentov in postopkov ob mobilnih digitaliziranih namreč namesto zniževanja stroškov in poviševanja dodane vrednosti ustvarja slabo voljo in zmanjšuje produktivnost.