Mobilne rešitve so obnorele svet. Podjetja pospešeno optimizirajo spletne dveri za mobilne naprave, saj želijo, da bi uporabniki na v dlaneh držečih steklokeramičnih ploščicah spremljali njihovo ponudbo ter kupovali izdelke, storitve in vsebine. Podjetniki z vizijo želijo digitalno preobrazbo izkoristiti za preboj na vrh, tradicionalna podjetja pa za vnovično izumljanje samih sebe in prilagoditve poslovnega modela.
Uporaba mobilnih tehnologij je danes pravi katalizator digitalne preobrazbe. A mobilnost je zelo širok pojem. Večina ljudi si mobilnost predstavlja le kot naprave, predvsem pametne telefone in tablice, a gre za precej več kot to. Mobilnost pomeni svobodo delati (in nakupovati) od koderkoli in kadarkoli, za podjetja pa predvsem možnost, da talente iščejo (in najemajo) tako rekoč po vsej zemeljski obli.
Mobilne tehnologije so vsekakor eden najpomembnejših gradnikov digitalne preobrazbe, saj spreminjajo način dela zaposlenih, proizvodnje in trženja izdelkov, interakcije s strankami in kupci ter ne nazadnje naš vsakdanjik. Cilj je večji kot le rast obsega poslovanja, to sicer laže dosežemo (saj stvari in storitve ponujamo 24 ur na dan), a o pravi zmagi lahko govorimo šele takrat, ko digitalna preobrazba prinese boljšo uporabniško izkušnjo vsem vpletenim.
V sodobnem poslu je treba razmišljati globalno. Tako ni treba postaviti velikanskega klicnega centra in ljudi zaposlovati v treh izmenah, če lahko svetovalci in zaposleni v tehnični podpori delajo od doma, vsak v svojem časovnem pasu. Stroški so nižji, zaposleni in klicatelji pa bolj zadovoljni. To je le eden izmed številnih primerov dobrih praks.
Posel se seli tja, kjer so kupci. Danes to pomeni, da morajo podjetja pripraviti privlačne mobilne aplikacije in se s strankami ukvarjati na družabnih omrežjih. Prodaja in podpora prek družabnih omrežij sta precej bolj učinkoviti, kot bi si sprva mislili. Uporabniki potrebujejo hipne informacije, saj so te pogosto ključne za njihovo nakupno odločitev ali stopnjo zadovoljstva. Kdor jim to lahko ponudi, je zmagovalec, saj cenijo podporo tudi zunaj uradnega delovnega časa (kaj je pravzaprav to?!).
Mobilni življenjski slog se torej seli v poslovne vode. Kako ga izkoristiti, je znanost v malem. Uvajanje mobilnosti v poslovanje ni niti najmanj preprosta naloga, saj ne zahteva le vpeljave mobilnih tehnologij. Če se nam pri tem zalomi, nam grozi celo katastrofa. Si predstavljate uvedbo mobilnih zaposlenih brez skupnih standardov in treninga? Povrnitev izgubljenega ugleda (blagovne znamke) je presneto draga stvar, včasih pa sploh ni več možna.
Mobilnost v poslu ne zahteva rezanja popkovine s fizičnim svetom, želi se znebiti spon zadnjega. Želi si svobode v komunikaciji in sodelovanju, seveda v okviru postavljenih pravil. Za podjetja je pravi izziv, kako z uporabo mobilnih tehnologij stranke, zaposlene in poslovanje postaviti na skupni imenovalec. Trik je v ustvarjanju mobilne izkušnje, ki bo enotna na vseh kanalih. V svetu mobilnosti je namreč delovanje posla kot celote še toliko bolj pomembno.