IKT

Polovica projektov uvedbe sistema CRM propade - kako se temu izogniti

Ko prodajalec vsako jutro najprej odpre program CRM in pogleda, katere prodajne aktivnosti ima ta dan, vemo, da je sistem CRM v podjetju uspešno zaživel.

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
11.04.2016 08:00
Čas branja: 3 min

X

Prijavite se na brezplačne e-novice!

IKT novice direktno v vaš inbox.
Vaš email naslov: *

Časnik Finance bo vaše podatke skrbno hranil in uporabljal samo za pošiljanje biltena IKT informator. Odjavna povezava se nahaja na dnu vsakega biltena. S potrditvijo se strinjate s politiko zasebnosti Časnika Finance.

Analize uvedb sistema CRM v zadnjih 15 letih so pokazale precejšnje nihanje. Neuspešnih uvedb je bilo glede na izvajalca raziskave in metodologijo od 18 pa vse tja do 70 odstotkov, v praksi pa velja, da je neuspešna polovica projektov.

Najprej jasen načrt o upravljanju sprememb

Kot pravi Blaž Strle, direktor področja CRM v Adacta Group, mora podjetje pred uvedbo rešitve CRM jasno opredeliti poslovne potrebe in cilje.

»Podjetja si želijo ob uvedbi rešitve CRM prenoviti trženjske, prodajne in procese oskrbe strank, saj trenutni po vsej verjetnosti niso več najboljši. Zaradi tega se pojavi potreba po jasnem načrtu uvedbe in upravljanju sprememb.«

Da je odločilna priprava, se strinja tudi Marko Bauman, svetovalec za CRM v podjetju Intera, kjer razvijajo lastno CRM-aplikacijo Intrix. »Pomembno je, da razumete, da boste z uvedbo spreminjali navade zaposlenih, spreminjali boste kulturo podjetja, kar zahteva dodaten trud in vztrajnost,« poudarja Bauman.

CRM je za vse, ne le za tržnike

CRM mora biti osredji sistem za vse zaposlene, katerih delo je povezano s strankami. »Vse prevečkrat se CRM uvaja kot samostojna aplikacija, ki ni povezana z drugimi sistemi. V takšnih primerih ga zaposleni vidijo kot dodatno breme in jim ne olajša dela,« je razložil Bauman. »Če je sistem povezan z javno dostopnimi zbirkami podatkov, s programi za direktno pošto in spletno stranjo ter integriran s finančnimi podatki v ERP in drugimi zalednimi sistemi, pa pomeni celostno rešitev za upravljanje odnosov s strankami in zaposlenim pomaga pri vsakodnevnem delu.«

Glavni dejavnik za uspeh projekta je dobra priprava - jasna opredelitev ciljev in procesov, ob tem pa zavedanje, da bo uvedba zahtevala spremembe v načinu dela zaposlenih in ustrezno upravljanje sprememb. »Zelo pomembni elementi so identifikacija dejavnikov 'buy in' na vseh ravneh, torej kaj jaz kot uporabnik pridobim z uporabo rešitve CRM, ter ustrezna komunikacija in interno navduševanje že pred uvedbo,« je povedal Strle.

Sistem CRM je v podjetju zaživel:

- Ko prodajalec vsako jutro najprej odpre program CRM in pogleda, katere prodajne aktivnosti ima ta dan,

- ko se zaposleni v trženju pri pripravi adrem ne mučijo več z Excelom, ampak vse kampanje pripravljajo v programu, CRM.

- ko menedžerji uspešnost prodaje in trženja spremljajo prek poročil v sistemu CRM,

- ko sistem CRM za načrtovanje aktivnosti uporablja celotno podjetje.

Pomembno je izbrati pravega partnerja

Pomembno je, da so procesi in odgovornosti v podjetju jasno določeni. Podjetje naj izbere takšno rešitev CRM, ki jo bo ob spremembah in optimizaciji ključnih procesov mogoče enostavno prilagajati. Ker se procesi pogosto spreminjajo, je pomembno, da je ponudnik rešitve agilen, prilagodljiv in ponuja dobro podporo.

Na uspešnost rešitve vplivajo tudi podrobnosti procesa uvedbe, ki večinoma v ponudbah niso zajete. Takšne podrobnosti izhajajo iz razumevanja poslovnih procesov naročnika in njegovega načina dela ter razmišljanja. Veliko je odvisno tudi od izbire partnerja; ta mora razumeti poslovne potrebe podjetja in zahtevnost uvedbe, dobrodošlo je, da sposobnost izvedbe potrdi z referencami. Ena od možnosti za zmanjšanje tveganj je tudi izbira rešitve, ki jo na trgu podpira več ponudnikov. Če podjetje ni zadovoljno z izbranim partnerjem, se namreč tako lahko dogovori za prenos projekta na drugega izvajalca.

Kako naj poteka uvedba sistema CRM

1. Opredelitev poslovnih potreb (kaj konkretno želimo in pričakujemo od sistema CRM, katere informacije o kupcih želimo spremljati, kakšen je prodajni proces in ali ga je mogoče izboljšati, katere trženjske in podporne procese želimo podpreti)

2. Opredelitev pričakovanih ciljev (ti morajo biti dosegljivi in merljivi, saj samo v tem primeru lahko ocenimo, ali je bila uvedba sistema uspešna)

3. Stoodstotna podpora vodstva

4. Opredelitev (novih) odgovornosti in procesov ter oblikovanje jasne slike, kaj se bo spremenilo v načinu dela za vse vpletene

5. Priprava načrta uvedbe

6. Opredelitev glavnih kazalnikov uspešnosti uvedbe in določitev odgovorne osebe za vpeljavo sprememb

CRM kot konkurenčna prednost

Ker so vsi procesi v podjetju neposredno ali posredno povezani s strankami, mora projekt uvedbe sistema CRM zajemati bolj ali manj vse oddelke v podjetju. Po drugi strani je organizacija podjetja in procesov specifična lastnost podjetja, po kateri se ta razlikuje od drugih in mu velikokrat prinaša konkurenčno prednost.

»Splošnega pravila o organizaciji podjetja in procesov ni - vsako podjetje išče najboljši pristop zase,« pravi Strle. Uvedba rešitve CRM v podjetju se mora prilagoditi specifičnim potrebam naročnika, le ob tem pogoju se bo rešitev uporabljala, posledično pa bo podjetje z njeno uporabo lahko dosegalo načrtovane rezultate.

Glavno vlogo ima vodja projekta uvedbe na strani podjetja. »Njegova naloga je, da posamezne procese, pravila in posebnosti skupaj z izvajalcem sestavi v celoto, ki se podpre skozi sistem CRM. Vodja projekta uvedbe je tudi tisti, ki rešuje vse morebitne težave, ki se pojavljajo po izobraževanju uporabnikov,« je povedal Bauman.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Tovarna
Novice
Iz Solkana v Ljubljano: Business Solutions bo podjetjem pomagal do boljših poslovnih procesov
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Iz Solkana v Ljubljano: Business Solutions bo podjetjem pomagal do boljših poslovnih procesov

Ponudnik informacijskih rešitev z okoli 60 zaposlenimi večje in kompleksnejše posle izvaja tudi za srednja in velika podjetja

FINANCE
Topjob
Sveže talente zadržite z onboardingom
Topjob
TopjobLana Dakić Sveže talente zadržite z onboardingom

Kako uspešno vpeljati novega sodelavca, da vam ne pobegne še pred potekom poskusnega obdobja

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Subvencije
Imate inovativno idejo? Tako jo prijavite na razpis za evropski denar
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Imate inovativno idejo? Tako jo prijavite na razpis za evropski denar

Ni dovolj, da imate dobro idejo, vedeti morate tudi, kako boste projekt izpeljali

FINANCE
Manager
Kakšna bo gradbena industrija čez pet ali deset let
Manager
ManagerSaša Bavec Kakšna bo gradbena industrija čez pet ali deset let 1

 Amplituda in hitrost sprememb, ki jih prinaša val digitalizacije, bosta nepripravljene in neprilagodljive odplaknili v zgodovino kot v preteklosti komet dinozavre.

FINANCE
Subvencije
Metanje denarja skozi okno? Država plačala e-projekt, ki morda ne bo nikoli uporaben
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Metanje denarja skozi okno? Država plačala e-projekt, ki morda ne bo nikoli uporaben 3

Več kot 160 tisoč evrov je že šlo za informacijsko rešitev, ki po več kot dveh letih od izdelave še ni v uporabi.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B