Prijavite se na brezplačne e-novice!
Pravilno analizirani podatki zaposlenim postrežejo z informacijami, s katerimi lahko sprejmejo ustrezne in natančne poslovne odločitve. V idealnih primerih take odločitve prinašajo prebojne rešitve pri razvoju novih izdelkov in storitev, upravljanju tveganja, upravljanju odnosov s strankami, upravljanju blagovnih znamk in trženjskih sistemov ter postavljanju cenovne politike.
Podatkovni strokovnjaki so še redki
Danes le redka podjetja zaposlujejo podatkovne znanstvenike, saj se zanašajo na izkušnje in znanja strokovnjakov posameznih oddelkov. A nekdo, ki zna delati s podatki, jih upravljati, povezovati ali čistiti, je lahko izjemen adut in pomoč vsem oddelkom v podjetju, saj z njegovim delom analitične rešitve postanejo še natančnejše in predvsem pridobijo širino analiz(e).
Še največ podatkovnih znanstvenikov v svetu zaposlujejo finančne ustanove, kjer ti skrbijo predvsem za izračun in upravljanje tveganj. Medtem ko gre sicer za zelo pomembno delo, pa tovrstna praksa kaže tudi, da ima že tradicionalno konservativna panoga velike težave na prehodu v podatkovno družbo.
Za večino podjetij je danes globlje proučevanje podatkov le ideja na papirju ali pa niti to ne. Spet druga, ki so analitiki namenila nekaj več sredstev in pozornosti, so to storila v okviru omejenih projektov po oddelkih. Vodstva podjetij marsikje niso zadovoljna z naložbami v analitiko velikih podatkov, saj je njihova doba povračila trenutno razmeroma dolga. A ne po krivdi same analitike in podatkov, temveč predvsem zaradi dejstva, da podjetja ne premorejo dovolj ustreznega kadra za proučevanje podatkov. Veliki podatki se izrazijo takrat, ko njihova analiza zajame vse notranje in zunanje dejavnike poslovanja, torej tudi okolje.
Od nove dobe nas loči le še nekaj let
Futurologi s področja IT so prepričani, da nas le še nekaj let loči od nove dobe - podatkovne družbe. Njihov optimizem se zdi po eni strani pretiran, če vemo, kakšno je stanje tehnologije po podjetjih danes, po drugi strani pa razumljiv - podjetja, ki se ne bodo zmogla prilagoditi novim razmeram in načinu dela, bo trg izločil.
Univerzalnega recepta, kako podjetje postane podatkovno usmerjeno, ni. Za začetek bi bilo že dobrodošlo, da bi vodstvo vsakemu oddelku naložilo nalogo, naj poišče vse mogoče podatke, ki jih premore, in preveri, kaj lahko z njimi še počne. Vodstvo mora nato realistično proučiti prednosti in slabosti podjetja na področju zbiranja in obdelave podatkov, šele nato se lahko loti priprave prenovljene večdimenzijske strategije poslovanja.
V novi poslovni kulturi so v središču podatki
Trgovska podjetja in finančne institucije so med prvimi, ki začenjajo graditi novo poslovno kulturo, v središču katere so podatki. Podatkovno usmerjene organizacije so namreč precej bolj prilagodljive, se hitreje odzivajo na spremembe na trgu, ponujajo nove izdelke in storitve hitreje od konkurence ter bolje zadovoljujejo potrebe strank (ker jih ne nazadnje bolje poznajo).
Posedovanje velikanskih količin podatkov in njihova razpoložljivost zaposlenim pa še ne pomenita kakovostnega odločanja. Vodstvo in zaposleni morajo razumeti, kako deluje podatkovna znanost, kako se podatki analizirajo in kako pridobljeni rezultati oziroma informacije vplivajo na sprejemanje odločitev. Za kaj takega pa seveda potrebujejo podatkovne znanstvenike, ki bodo svoje znanje prenašali na druge zaposlene. Gre za kulturo negovanja in obdelave podatkov.
Tehnologija je pomembna, a ni vsemogočna
Sodobno podjetje mora vselej vedeti, kje so vsi podatki (strukturirani in nestrukturirani) ter kakšna je njihova morebitna vrednost. Obdelava strukturiranih podatkov je seveda precej enostavnejša od obdelave nestrukturiranih, a šele poizvedbe prek vseh mogočih podatkovnih virov (tudi industrijskih poročil, raziskav, celo časopisnih člankov) lahko dajo odločevalcem tisto pravo sliko.
V podatkovno usmerjeni organizaciji morajo biti tehnološki viri poravnani s poslovno strategijo. Če niso, bo trpela predvsem prilagodljivost poslovanja. Naložbe v tehnologijo naj se zato osredotočijo predvsem v podatkovne vire, premikanje podatkov po podjetju in upravljanje podatkov. Zdajšnje tehnologije najbrž niso primerne za obdelavo nestrukturiranih podatkov, zato se mora vodstvo skupaj s podatkovnimi strokovnjaki odločiti, kako se bo lotilo trenja tega oreha.