Na sejmu smo z zanimanjem prisluhnili azijskim poznavalcem razmer, ki so izjemno optimistični glede prihodnosti panog potrošniške elektronike in gospodinjskih aparatov kot tudi siceršnje vloge Kitajske in sosednjih držav pri narekovanju tempa in smeri razvoja. Kako tudi ne bi bili, saj življenjski standard prebivalcev v tem delu sveta naglo raste in že v nekaj letih bo azijsko-pacifiški del sveta premogel kar dve tretjini vseh prebivalcev srednjega sloja na svetu. Za ta dosežek se morajo na vzhodu zahvaliti tudi predstavnicam nežnejšega spola, ki prevzemajo vse več poslovnih vlog in želijo biti delovne ženske, kar na drugi strani pomeni, da se relativno povečuje delež moških, vpletenih v gospodinjska opravila.
Pametni dom je želja sodobnega porabnika
Hiter tempo življenja obeh spolov se pozna tudi na sodobni potrošniški elektroniki in gospodinjskih aparatih. Porabnik 21. stoletja cilja na pametni dom, v katerem bodo vse naprave povezane, gospodinjstvo in tudi garažo pa bo upravljal kar prek aplikacij na pametnem telefonu, morebiti celo s pametno uro ali zapestnico. To je lepota interneta stvari. Da je Kitajska nesporno prava velesila na področju rešitev za pametni dom, priča že pogled v tamkajšnje trgovine s potrošniško elektroniko in gospodinjskimi aparati.
Na Kitajskem dvakrat več pametnih naprav kot drugje
V segmentu pametnih naprav bomo na Kitajskem našli kar dvakrat več različnih modelov kot denimo na najrazvitejših evropskih trgih, to pa se kaže tudi v številu inovacij (patentov) in naklonjenosti porabnikov rešitvam s področja pametnega doma (tega si želi kar 80 odstotkov Kitajcev in verjame, da bi jim močno izboljšal kakovost življenja). Tudi ko je govor o sami vlogi potrošniške elektronike v družbi, so podatki zelo zgovorni. Po svetu se vsako minuto proda okoli 50 malih gospodinjskih aparatov, 44 pametnih telefonov in sedem televizorjev. Kljub temu pa proizvajalci vidijo še ogromno priložnosti za rast, sploh na razvijajočih se trgih.
Veliko obetajo rešitve za zdravstvo in 3D-tiskanje
Med področji, ki naznanjajo največje spremembe glede na današnje razmere, je treba poudariti predvsem zdravstvene rešitve in 3D-tiskanje. Na področju uvajanja zdravega življenjskega sloga vse več ljudi stavi na pomoč zdravstvenih zapestnic. Te tako rekoč ves dan spremljajo naše gibanje, odzive organizma, celo pH-vrednost kože znajo izmeriti in nas poslušati med spanjem ter oceniti kakovost našega počitka. To, da nas večino dneva spodbujajo k telesni aktivnosti, pitju več tekočine ter vnosu podatkov o prehrani in nato deljenju vsestranskih nasvetov (in prikazu tako ali drugače motivacijske statistike), pa jih naredi učinkovitejše od večine osebnih trenerjev (tudi zato, ker se ljudje od svojih digitalnih pomočnikov zelo neradi ločimo).Tridimenzionalno tiskanje bo dolgoročno spremenilo podobo proizvodnje, vsaj za manjše stvari. Namesto da bi jih iskali v trgovini ali si jih naročili z drugega konca sveta, bomo izdelke v mobilni aplikaciji preprosto personalizirali in po plačilu licenčnine za izdelan načrt preprosto natisnili.
Primat, vsaj kar zadeva potrošniško in zabavno elektroniko na stari celini, že dlje kot zadnje desetletje drži berlinski sejem IFA. Tudi letos bodo med 2. in 7. septembrom na tamkajšnjem sejmišču na ogled številne svetovne novosti, nekatere med njimi celo premierno. Sodelovanje organizatorja sejma IFA z organizatorji sejma CE China pa samo priča o tem, da je panoga potrošniške elektronike danes absolutno globalna, sodelovanje pa pozitivna izkušnja za vse vpletene strani. Kitajska stran tako dobi bogate izkušnje nemških organizatorjev, ki so v zadnjih letih postavili največjo sejemsko poslovno platformo (med sejmom IFA so lani podjetja sklenila za 4,7 milijarde dolarjev vrednih pogodb), ti pa se hkrati predstavijo kitajskim podjetjem in blagovnim znamkam ter jim ponujajo priložnost oziroma kar odskočno desko na evropskih trgih.