Udeležence je pošteno predramila Anna Sienko iz analitskega podjetja PricewaterhouseCoopers, ki je svoje predavanje naslovila kar »digitalno bojišče«. Pokazala je, kako močno tehnologija spreminja človeško obnašanje. Ljudje danes delamo, se izobražujemo in nakupujemo drugače, tem spremembam pa se morajo prilagoditi tudi podjetja - strateško in praktično. »Brez digitalne strategije v prihodnje ne bo šlo. Podjetja se danes digitalne preobrazbe lotevajo z ločenimi projekti, a so od vzpostavitve resnično digitalnega ekosistema še zelo oddaljena. Na digitalnem bojišču pa so zgolj zmagovalci in poraženci,« je sklenila Anna Sienko.
Fintech podjetja so nova konkurenca
O pravih poteh in vzvodih uspeha v digitalnem gospodarstvu so se pod taktirko Igorja E. Berganta pogovarjali pomembni domači gospodarstveniki. Jana Benčina Henigman, članica uprave UniCredit Bank, je pohvalila slovenske porabnike in njihovo dovzetnost za digitalne rešitve in komunikacijo prek digitalnih kanalov. Hkrati je pojasnila, da digitalizacija bančnemu sektorju, čeprav je močno reguliran, prinaša nove tekmece v obliki finančno-tehnoloških, torej fintech podjetij. Valter Leban, član uprave Kolektor Group, je komentiral, da je digitalizacija podobna vesolju in potrebuje usmeritev, ter pojasnil, da prihodnje poslovanje zahteva odprto inoviranje. V tej luči je povsem logična tudi poteza Kolektorja, da ustanovi sklad za inovativna zagonska podjetja.
Vedno je bolje voditi kot slediti
Milan Dragič, direktor SAP Slovenija, je ob sogovornikih sklenil, da v svetu sicer obstaja vrsta tehnoloških ponudnikov, a da je SAP tisti, ki že danes lahko podpre vse procese preobrazbe, prednost podjetja pa je tudi v tem, da izrazito dobro pozna različne industrijske vertikale in premore zelo multidisciplinarno znanje. »Digitalna preobrazba je neizbežna, zgodila se bo z nami ali brez nas. Vedno je bolje voditi kot slediti. Ukvarjati se moramo predvsem s tem, kako teorijo čim prej prenesti v kar najboljšo prakso,« je povzel Dragič.
Brez konkretnega odgovora je ostalo le vprašanje, koliko bo podjetja stala digitalna preobrazba, saj je cena odvisna od digitalne zrelosti podjetja in stopnje razvitosti ter faze v kondiciji podjetja, ki stopa na pot digitalne preobrazbe. Hudomušneži bi lahko tudi pripomnili, da preživetju težko nalepiš etiketo s ceno.