Sveža raziskava podjetja Juniper Research ugotavlja, da nas čez pet let na področju mobilnosti in mobilne komunikacije čakajo velike spremembe, za katere bodo zaslužna predvsem vozila in storitve v njih. Zgolj internetni radio in informacijske storitve naj bi vsako leto ustvarila okoli šest tisoč petabajtov podatkov – oziroma šest milijonov terabajtov, če vam je ta mera bolj razumljiva. To je nekako ustreza 300 milijardam ur pretočne glasbe.
Industrija je pri podatkovnem prometu bolj varčna
Že danes lahko vidimo, kako informacijsko-zabavni sistemi v vozilih pospešeno napredujejo. V navezi s pametnimi telefoni ne ponujajo le deljenja vsebin na zaslonu, temveč znajo že s spleta pretakati glasbo, poskrbeti za realno-časovno navigacijo z upoštevanjem aktualnih podatkov o prometu na izbrani poti in podobno. Te in druge napredne storitve, ki v vozila pospešeno prinašajo internetno povezljivost, naj bi že leta 2021 poskrbele za kar 98 odstotkov vsega podatkovnega prometa v svetu rešitev M2M. Industrijske naprave in senzorji, ki izkoriščajo soroden koncept komunikacije, so pri le-tej z vidika količine prenesenih podatkov bistveno varčnejši.
Vzpon rešitev Apple CarPlay in Android Auto
Ko so začeli proizvajalci avtomobilov v sredinske konzole vgrajevati vedno večje osrednje zaslone, se je zdela ponudba različnih rešitev nadvse pestra. A kot kaže, bo šlo, v prihodnje le še za dvoboj med rešitvama Apple CarPlay in Android Auto. Obema je skupno, da podobno kot njune platforme v svetu mobilne telefonije, uporabniku preko rabe različnih aplikacij ponujata ogromno možnosti, funkcionalnosti ter vsebin, skupen imenovalec teh pa je tudi masovna poraba pasovne širine.
Samodejna vožnja in posodabljanje
Bodo avtomobili prihodnosti v bistvu le računalniki na kolesih? Pravzaprav so to že danes, tehnologije M2M pa še dodatno omogočajo napredek v razvoju sistemov samodejne vožnje, ki jo popularizira avtomobilska prihodnost. Tudi komunikacija med vozili V2V (vehicle-to-vehicle) temelji na tehnologijah M2M.
Vozila bodo imela, podobno kot pametni telefoni, vgrajene kartice SIM z naročnino (oziroma identifikacijo uporabnika) in se bodo povezovala v mobilna omrežja 4G (in tudi 5G). Vozilo se bo, tako kot telefoni in tablice, posodobilo oziroma nadgradilo prek omrežja (OTA) in tako lastniku (ali najemniku) prihranilo pot v servisno delavnico. Posodobitve bodo vseh vrst in oblik – od avtomobilskega računalnika, ki krmili delovanje (elektro)motorja in vrste asistenčnih sistemov, do posodobitve zemljevidov v aplikaciji za navigacijo.
Nov izziv za ponudnike telekomunikacijskih storitev
Napovedi iz sveta futurističnega avtomobilizma in tehnologij M2M z zanimanjem spremljajo tudi ponudniki storitev rabe mobilnih omrežij. Telekomunikacijski operaterji bodo morali namreč zagotoviti stabilno delovanje omrežij ob znatno povečanem pretoku podatkov, posebej v urbanih okoljih. Sistemi, ki bodo delovali v pametnih mestih, denimo sistemi pametnih parkirišč in križišč, bodo povezani s pametnimi vozili (komunicirali bodo prek že omenjene rešitve V2V), vse skupaj pa bo ustvarilo resnično ogromno podatkov.
Težava, ki jo lahko vidimo z današnjega stanja razvitosti tehnologije, je v njeni (ne)absolutni zanesljivosti. Če se danes telefon in dve bazni postaji ne uspejo uspešno dogovoriti o preklopu, se nam prekine klic ali seja brskanja po spletu. Takšne »napake« bi v prihodnje lahko odločale o tem, kdo bo ostal na cesti in kdo pristal v jarku. Ali bo ob tem neprekinjeno deloval prenos priljubljene televizijske ali radijske postaje, je očitno sekundarnega pomena.