IKT

Bomo leta 2020 sploh še potrebovali prodajalce

Bomo, toda njihova vloga se bo spremenila. Roboti bodo zagotovili osnovne podatke o tem, kje je kakšen izdelek, kje dobiti več informacij in podobno, prodajalec pa bo še vedno tisti, ki bo ponujal prilagojene storitve, še zlasti pri vzpostavljanju stika s kupcem.

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
13.10.2016 20:00
Čas branja: 5 min
Bomo leta 2020 sploh še potrebovali prodajalce
Do leta 2020 bodo nove tehnologije preoblikovale način komuniciranja velikih blagovnih znamk s potrošniki ter način, kako potrošniki dojemajo te blagovne znamke. Foto: Thinkstock

Danes maloprodajne verige na vedno bolj agresiven in očiten način poskušajo vplivati na naša življenja in porabo denarja. Hkrati se tehnologije spreminjajo z vratolomno hitrostjo, tako da se nam lahko zvrti v glavi že, če poskušamo zgolj opazovati in razumeti vse te novosti. Ali to sploh prinaša kaj dobrega? Odgovor je, presenetljivo, pritrdilen. Novi trendi bodo velikim akterjem v maloprodaji omogočili, da bodo uporabnikom zagotovili prilagojeno vrednost, ki bo ustrezala samo njihovim potrebam, ne pa potrebam celega sveta. Temu pravimo personalizacija storitev.

Večino novosti poznamo že danes

To je dobra novica za povprečne uporabnike ter velik izziv in priložnost za podjetja, ki želijo spremeniti uporabniško izkušnjo. Večina pomembnejših novosti, predvidenih za leto 2020, sicer obstaja že danes. Digitalni pomočniki vseh vrst in oblik so že z nami: Siri na napravah s sistemom iOS, Cortana v okenskem svetu ter Digitalni asistent (prej znan kot Google Now) na napravah z operacijskim sistemom Android so digitalne »igrače«, ki nas zabavajo in nam lahko hkrati tudi koristijo. Glede na izjemno hiter razvoj umetne inteligence smo lahko prepričani, da nam bodo vsi ti pripomočki čez štiri leta v pomoč še pri veliko več opravilih.

Pokazatelj tega trenda je na primer aplikacija Facebook Messenger, ki ponuja več sto avtomatiziranih orodij, s katerimi lahko – vsaj v ZDA – naročite pico (Domino’s), razpravljate o nogometu (The Sun), poiščete oblačila (Burberry) in omaro, v katero boste ta oblačila pospravili (Ikea), izberete najboljši sedež v lokalnem kinu (MoviePick), načrtujete dopust (Kayak) ali izberete vino za vsako priložnost (Vivino).

Zaenkrat v domeni velikih, kmalu tudi na lokalni ravni

Vsem tem orodjem je skupno, da za njimi stojijo ogromne multinacionalke. Do leta 2020 pa bo napredna tehnologija umetne inteligence prišla tudi na lokalno raven. Na spletu že danes obstajajo manjše trgovine, ki ponujajo avtomatizirana orodja za klepet in čarovnike, ki kupcem podajajo nasvete in jim tako olajšajo nakup pravega izdelka.

Zaenkrat nas ti avtomatizirani sistemi še ne morejo popeljati po trgovini in nam predstaviti izdelkov, a že leta 2020 bomo najverjetneje pogosteje srečevali njihove fizične različice – robote, ki bodo delovali v pravih in ne v virtualnih trgovinah. Robot Pepper že danes opravlja delo digitalnega receptorja v različnih podjetjih, hotelih, bankah in bolnišnicah. Čeprav je zadolžen samo za to, da gostom izreče dobrodošlico, je , če je ustrezno programiran, sposoben tudi preprostejšega pogovora ali pa nam pomaga najti izdelek, ki najbolj ustreza našim željam.

Prodajalec in robot si bosta delo razdelila

Seveda bomo leta 2020 še vedno potrebovali prodajalce, toda njihova vloga se bo spremenila. Roboti bodo zagotovili osnovne podatke o tem, kje je kakšen izdelek, kje dobiti več informacij in podobno, prodajalec pa bo še vedno tisti, ki bo ponujal prilagojene storitve, posebno pri vzpostavljanju stika s kupcem.

Razlika med robotom in prodajalcem je podobna tisti med samopostrežno trgovino in butikom. Pri trgovanju na drobno bomo v prihodnosti potrebovali oboje – tako človeški dejavnik kot robotsko tehnologijo. Tudi v samopostrežnih trgovinah bo vse več robotske tehnologije tako na info točkah kot na blagajnah.

Leta 2020 bo mogoče opaziti izjemen porast spletne prodaje, fizične trgovine bodo pa tudi ponujale več pripomočkov, s katerimi bodo omogočale nepozabno uporabniško izkušnjo. Takšni pripomočki, ki vključujejo senzorje, zaslone na dotik, pametne računalnike in oddajnike, ki izmenjujejo podatke s pametnimi telefoni, obstajajo že danes, vendar se bo v prihodnosti nabor njihovih funkcij še razširil. Za njihovo uporabo, ki bo takrat še enostavnejša, bomo potrebovali le eno stvar –  ustvarjalnost, pravzaprav veliko ustvarjalnosti.

Oglejmo si primer trgovine s čevlji

Kupec bo lahko podatke o novi ponudbi v trgovini na svoj pametni telefon prejel že, ko se ji bo približal, in sicer iz oddajnika prek povezave Bluetooth. Če bo že registriran, bo portal trgovine vnaprej seznanjen s tem, kakšni čevlji so mu všeč, zato ga bo lahko pritegnil z informacijami o akcijskih ponudbah za točno te izdelke. Kupec bo tako obiskal trgovino, čeprav prej morda ni imel tega namena.

Ko bo vstopil vanjo, ga bo tam pričakal digitalni asistent, ki mu bo predstavil nove modele, za katere bo ugotovil, da jih kupec išče na podlagi prejšnjih nakupov. Če bo asistent ugotovil, da je kupcu nek par čevljev padel v oči, se bodo, ko si ga bo vzel s police, da si ga bolje ogleda, na zaslonu prikazali tudi promocijski videoposnetek in dodatne informacije o modelu, ki je pritegnil kupčevo pozornost. Če bo kupec pomeril določen model čevljev, si bo v ogledalu lahko ogledal prikaz, kako bi mu pristajali podobni čevlji ali čevlji druge barve.

Čevlji bodo imeli vgrajene senzorje, ki bodo beležili, kako jih uporabljate, torej, kako je razporejena teža, kako določeni deli in podplat čevlja prenašajo obremenitev, kako določeni materiali vpijajo znoj itd. Ti podatki bodo kupcu pri naslednjem nakupu pomagali pri izbiri boljšega modela čevljev, proizvajalcu pa bodo ponudili vpogled v uporabo njegovih izdelkov.

Do leta 2020 bomo spletnega nakupovanja že bolj navajeni

Razlog, da spletna prodaja danes še ni nekaj povsem običajnega, je naš način razmišljanja. Do leta 2020 se bomo že vsi navadili na to, da bomo nakupovali kar iz naslanjača. Takrat bo igrala zelo pomembno vlogo dostava, saj bomo zaradi enostavnega nakupovanja pričakovali tudi hitro dostavo in hitro zamenjavo izdelkov, ki nam morda ne bodo všeč. Takrat bo na voljo veliko več načinov dostave kot danes. Vse večje maloprodajne verige in dostavne službe, denimo Amazon in DHL, že načrtujejo uporabo brezpilotnih letalnikov. Tudi če leta 2020 ti še ne bodo pripeljali izdelkov do naše hiše, bomo lahko naročene izdelke prevzeli na različnih mestih, kot so na primer avtobusne in železniške postaje.

Sodelovali bomo tudi pri oblikovanju končnega izdelka

V prihodnosti vloga kupca, potrošnika oziroma uporabnika ne bo več omejena zgolj na uporabo končnega izdelka. Če bo želel, se bo lahko aktivno vključil v oblikovanje novega produkta in opredelitev njegovih lastnosti ali vsaj v izbiro njegovih različic. Tako bo vez med kupcem in blagovno znamko močnejša, proizvajalec pa bo lahko bolj miren, saj bo natanko vedel, kako izdelek prilagoditi okusu, željam in potrebam kupca.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Manager
Kakšna bo gradbena industrija čez pet ali deset let
Manager
ManagerSaša Bavec Kakšna bo gradbena industrija čez pet ali deset let 1

 Amplituda in hitrost sprememb, ki jih prinaša val digitalizacije, bosta nepripravljene in neprilagodljive odplaknili v zgodovino kot v preteklosti komet dinozavre.

FINANCE
Manager
Humanoidni roboti, kot jih še ni bilo
Manager
ManagerMiran Varga Humanoidni roboti, kot jih še ni bilo 1

Začetek 2018 napoveduje, da bomo na robote kmalu gledali s povsem drugačnimi očmi. Prav tako pa tudi oni na nas...

FINANCE
Kje bomo kupovali hrano čez 10 let?
FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Kdaj bo Ljubljana dobila Ikeo
Finance
Tanja Smrekar Kdaj bo Ljubljana dobila Ikeo 1

Preverjamo, kako kaže projektu Ikea v ljubljanskem BTC, kje se zatika in kdaj bomo vendarle lahko drli v to "obljubljeno nakupovalno deželo"

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B