Uspešna podjetja pravijo, da se v petabajtih in eksabajtih podatkov skrivajo pravi odgovori o poslovni prihodnosti. Biti in bajti na bolj ali manj očiten način poznajo obnašanje potrošnikov in načine ustvarjanja prihodkov. Izzivalen je predvsem drugi del – vsa ta masa podatkov podjetjem bore malo koristi (celo nasprotno, pomenijo izredno visok strošek hrambe), če jih ne znajo ustrezno prepoznati in obdelati. Tu pa se zaplet ne konča, temveč nadaljuje. Kdo pa zna delati s podatki, jih organizirati, razvrstiti, počistiti in iz njih izvleči za posel uporabne in pomenljive informacije? Znajo podjetja podatkom sploh postavljati prava vprašanja?
Vzpon direktorjev za digitalno (CDO)
Podjetjem je na voljo ogromno podatkov, celo preveč. Če so ustrezno obdelani in analizirani, so lahko prav vsi del informacij, ki pomagajo pri sprejemanju poslovnih odločitev. To področje je že tako široko, da mu večja podjetja že namenjajo ključne ljudi – na primer direktorja za digitalno. Ta skrbi za usklajevanje dela s podatki in rabe poslovne analitike s poslovnimi potrebami ter zna ugotovitve predstaviti vodstvu. Ko podjetja stopajo na pot digitalne preobrazbe poslovanja, je njegova vloga še pomembnejša, saj mora skrbeti tudi za pripravo ustrezne digitalne strategije in nadzorovati njeno uresničevanje.
Znanje dela s podatki
V preteklih letih so se z rudarjenjem podatkov ukvarjala le velika podjetja, ki so si napredne analitične rešitve lahko privoščila (in so hkrati čutila potrebo po njih). Danes je najem analitike v oblaku je le-to naredil dovolj dostopno, zato pa toliko večji izziv postajajo masovni podatki in manko ustreznih znanj za njihovo obdelavo. Prav zato so podatkovni znanstveniki na trgu tako iskani in temu primerno plačani.
O možnostih in poslovnih priložnostih, ki jih prinaša raba napredne poslovne analitike, bodo 15. novembra govorili na dogodku SAP Analitika dan.