Microsoft je načrtoval, da bo v finančnem letu 2018 prodal za 20 milijard ameriških dolarjev storitev, a je številko že presegel. V preteklem četrtletju so računovodje izračunali, da skupni prihodki družbe iz naslova oblačnih storitev znašajo že 20,4 milijarde dolarjev.
S platformo Azure skoraj podvojili prihodke
Hibridna oblačna platforma Azure je dobila močan pospešek, saj glede na leto prej beleži kar 90-odstotno rast, sledi pa ji uspeh oblačne pisarniške zbirke Office 365, ki je v primerjavi z lanskim letom ustvarila za 42 odstotkov več prihodkov. Office 365 ima tako po svetu že 28 milijonov naročnikov, ki Microsoftu vsako četrtletje ustvarijo slabo milijardo evrov prihodkov. Tudi rešitve s področja »pametnega oblaka« gredo dobro v promet, saj beležijo 14-odstotno rast.
Edini minus pri osebnem računalništvu
Področje osebnega računalništva je kljub novim prenosnikom Surface edino zabeležilo negativen predznak, a je padec prihodkov res majhen (minus 0,2 odstotka), presenetljivo nizka je tudi rast igričarskih rešitev (le enoodstotna), medtem ko je najbolj prepoznaven izdelek programskega giganta, operacijski sistem Windows, ustvaril za štiri odstotke več prihodkov kot v primerljivem lanskem obdobju.
Podjetje je letos že ustvarilo 24,5 milijarde skupnih prihodkov, oziroma 12 odstotkov več kot lani.
Dobri obeti za prihodnost, a ne brez skrbi
Z razvojem platforme Azure je Microsoft dobil novega vlečnega konja, ki so ga posvojila predvsem poslovna okolja. S predstavitvijo novosti na področju analitike ter strategij glede interneta stvari in umetne inteligence pa si družba obeta nove prihodke.
»Bitka za poslovni oblak še zdaleč ni odločena, čeprav se Amazon, Google in Microsoft že vidno oddaljujejo od tekmecev kot sta IBM in Oracle,« je rezultate komentiral Clive Longbottom, analitik v podjetju Quocirca. Dodaj je, da izzivov tudi v prihodnje ne bo manjkalo, »Microsoft se sooča s podobnimi težavami kot drugi ponudniki javnih oblačnih platform – obseg ponudbe je preveč kompleksen. Niti sistemski arhitekti v podjetjih ne vedo natančno, kako sestaviti optimalno hibridno okolje. Microsoft se bo moral odzvati na spremenjene cenovne modele tekmecev, kar bo v prihodnjih četrtletjih in letih znižalo njegovo maržo.«