V ZDA, kjer so iz črnega petka naredili pravcati nakupovalni praznik, jutri v fizičnih trgovinah pričakujejo 115 milijonov kupcev. Število tistih, ki bodo nakup v mega super nakupovalnem vikendu opravili prek spleta, bo še veliko večje. Ta čas zato svoje aktivnosti okrepijo tudi spletni nepridipravi.
Ti so že začeli svoje prevarantske dejavnosti. V zadnjem mesecu so na primer postavili lažno spletno stran za prodajo očal znamke Ray-Ban, ki jih oglašujejo z 80-odstotnim popustom na redne cene. Stran www.rayban-outlet.us jim je uspelo s tehnikami SEO poriniti zelo visoko na iskalniku Google ob vnosih Ray-Ban in Black Friday. Ob kliku na povezavo je ta uporabnika preusmerila na prevarantsko stran www.rb6.us, kjer so morali najprej ustvariti uporabniški račun, napadalci pa so tako pridobili cel kup podatkov – od imena, naslova do številke kreditne kartice.
Med zlorabljenimi tudi znamki Ugg in Pandora
Osemdesetodstotni popust je obljubljala tudi prevarantska spletna stran, ki je prevzela podobo spletišča blagovne znamke Michael Kors. Dizajnerske torbice seveda ni prejel nihče izmed sto tisoč prevaranih kupcev. Podobno taktiko so napadalci uporabili tudi s prodajo modnih izdelkov Ugg in Pandora, a precej manj uspešno – v obeh primerih so okradli približno dva tisoč ljudi.
Zlorabili so tudi ime trgovca Neuberger Bergman, katerega ime so si sposodili za trik z izdajo brezplačne vrednostne kartice – ob registraciji je uporabnik k sebi prenesel dokument, ki je vseboval skripto, ki je na računalnik namestila škodljivo kodo in kradla podatke.
Ne puščajte podatkov povsod
Ta mesec je spletne nakupovalce s podobno ukano vabila tudi lažna spletna stran, ki je ponujala darilne kartice za spletno trgovino Amazon – celo s trikom, da ponudba velja le do polnoči. Čeprav so prevaro razmeroma hitro zatrli, varnostno podjetje Barracuda ocenjuje, da ji je nasedlo okoli 30 tisoč spletnih uporabnikov.
Južnoameriške nakupovalce je vabila prevarantska spletna stran, ki je prenosnike brazilske blagovne znamke Americanas ponujala s 60-odstotnim popustom. Seveda so morali uporabniki na strani pustiti vse svoje osebne podatke, celo datum rojstva. Prenosnika ni prejel nihče, so pa ostali brez denarja na kreditnih karticah.
Previdno pri nalaganju mobilnih aplikacij
Vikend nakupovalna manija, ki se začne s črnim petkom, je lani prinesla za 9,36 milijarde dolarjev prometa, od tega je 1,2 milijarde prispevalo mobilno nakupovanje. Kolikšen del denarja je šel na račune spletnih kriminalcev, ni znano, vsekakor pa gre za več deset milijonov. Med mobilnimi uporabniki so najbolj ogroženi predvsem tisti, ki na črni petek prvič namestijo neko mobilno aplikacijo in zlahka spregledajo, da ne gre za uradno različico.
Previdnost na črni petek pri spletnih nakupih torej ne bo odveč.