LinkedInu se obeta tesnejša integracija v pisarniško okolje Office LinkedInu se obeta tesnejša integracija v pisarniško okolje Office Poslovno družabno omrežje bo postalo sestavni del pisarniške zbirke Office, predvsem e-poštnega odjemalca Outlook
Pomembnih dokumentov je vse več, podjetja je čedalje bolj strah, da jih izgubijo Pomembnih dokumentov je vse več, podjetja je čedalje bolj strah, da jih izgubijo Nekatere slovenske ponudnike dokumentnih sistemov in rešitev za upravljanje vsebin smo povprašali, kaj se dogaja na domačem trgu, kako se slovenska podjetja pri uvajanju dokumentnih sistemov lahko primerjajo s tujino, po kakšnih storitvah je največ povpraševanja ter kakšne novosti so pripravili letos
Dokument, prosim, naredi mi to Dokument, prosim, naredi mi to »Kako misliš, da bomo dokumentom in sistemom govorili, kaj naj postorijo,« me je z začudenjem pogledal prijatelj ob pogovoru, kako bo videti tehnološko navdahnjena pisarniška prihodnost.

Zgodnja znamenja, ki lahko napovedujejo IT-katastrofo

Čas branja: 2 min
12.02.2018  21:00
Oddelki IT morajo vse težave, s katerimi se srečajo, jemati resno. Če jih ne, se lahko povečujejo in počasi vodijo v IT-katastrofo. Na portalu www.cio.com so objavili opozorila, ob katerih se morajo vodje informatike vprašati, ali res nadzorujejo IT v podjetju.
Zgodnja znamenja, ki lahko napovedujejo IT-katastrofo
Zgodnji znaki težav so priložnost za izboljšave, ne pa anomalije, ki jih lahko ignorirate.

1. Ko se uporabniki nehajo pritoževati

Zmotno je misliti, da je zmanjševanje števila pritožb uporabnikov dobra stvar. Lahko gre namreč tudi za obup uporabnikov, ki utegne imeti zelo resne posledice. Če se uporabniki ne bodo mogli zanesti na informatike, bodo naprave in programsko opremo naročali sami in jo uporabljali brez vednosti informatikov. Gre za tako imenovan senčni IT, ki je velik varnostni izziv – nekega dne vas lahko na primer preseneti podatek, za koliko evrov se v temnem delu spleta prodajajo podatki vašega podjetja. Vsi bodo s prstom kazali na IT.

2. V menzi je čedalje več novih obrazov

Če naenkrat ugotovite, da veliko ljudi okoli sebe ne poznate, obstaja možnost, da je vaše podjetje prevzelo drugo podjetje, a vam tega nihče ni povedal. Združitve podjetij so za informatike skoraj vedno nočna mora, saj je pogosto treba povezati aplikacije, podatke in procese, ki na videz nimajo veliko skupnega.

3. Kar naprej odpravljate iste težave

Če ne gre ravno za vdor in krajo občutljivih podatkov, se redko zgodi, da zaradi posamezne IT-težave podjetje zapre svoja vrata. Veliko večja verjetnost, da se to zgodi, je zaradi nabiranja tehničnega dolga – gre za niz tehničnih okvar in nesposobnost, da jih odpravimo. Nepojasnjeni izpadi, podaljšano izvajanje nalog in procesov ter podobne težave vodijo do vse večje neučinkovitosti, z njo pa upadajo tako produktivnost zaposlenih kot prihodki podjetja. Težave je treba zato odpravljati sproti in proaktivno. Če nekaj ne deluje v redu, stvar postavite od začetka, na zdravih temeljih, namesto da vedno znova krpate nestabilen sistem. In ne pozabite: tehnologija se zelo hitro spreminja in v prihodnost ne želite nositi težav iz preteklosti.

4. Zaposleni nimajo več svežih idej

Če ste šef informatike, morate svojo ekipo ustrezno motivirati. Če morala postane težava, bo trpelo celotno podjetje, ne le oddelek IT. Če zaposleni ne prispevajo več svežih idej in si ne prizadevajo za napredek, se morate zamisliti. So iztrošeni od preobilice dela ali pa obstajajo drugi razlogi, da nimajo več motivacije.

5. Ne prejemate več pomembne e-pošte

Če hoče biti direktor informatike učinkovit, potrebuje informacije o tem, kaj se v podjetju dogaja. Če vas vodstvo odstrani s seznama naslovnikov, ki prejemajo pomembno pošto in sprejemajo strateške odločitve, ste v težavah. Za podjetje niste več pomembni, morebiti vam ne zaupajo ali pa menijo, da vaš prispevek ni dovolj dober. Kakorkoli, CIO mora imeti svoj položaj v vodstvu podjetja in ga tudi upravičiti – tako, da podjetju pomaga ustvariti ali prihraniti več denarja.

6. Policisti in preiskovalci pred vrati

Varnostni incidenti in kraje podatkov so vse pogostejši. Do resnih varnostnih težav vodijo številne majhne težave, katerih znamenja bi morali pravočasno zaznati in jih odpraviti. Občasno čudno obnašanje in neodzivnost sistema bi morala prižgati rdeči alarm – kaj če je v sistemu heker? Tudi nenadno povečanje števila poskusov prijave je jasno znamenje, da si nekdo (pre)močno želi vstopiti v sistem … Ko gre za varnost, morate biti proaktivni in letvico postaviti kar najvišje. Uvajanje varnostnih mehanizmov stane, a dražje sisteme in podatke kot varujete, več je treba vložiti vanje.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki (intervju) Barbara Tekavec Verlič, CIO leta 2018: Slovenija ima enega najbolj razvitih IKT-sektorjev 2

Barbara Tekavec Verlič, IT-menedžer v Pivovarni Laško Union, je prejemnica dvanajste nagrade CIO leta, ki so jo podelili na osrednjem...

IKT
Članki
Članki To so kandidatke za nagrado CIO leta 2018

Jutri bodo v Kongresnem centru Brdo dvanajstič podelili nagrado CIO leta za izjemne dosežke na področju IKT-menedžmenta v Sloveniji....

IKT
Članki
Članki Koga dejansko posluša vaša spletna aplikacija?

Spletne in druge aplikacije je mogoče enostavno prevarati, če njihovi snovalci niso bili pozorni pri vgradnji varnostnih mehanizmov

IKT
Članki
Članki Dinit Card Services predstavil plačevanje prek obogatene resničnosti

Premierno so prikazali nakup virtualnih dobrin (hologramov) z uporabo očal za obogateno oziroma mešano resničnost HoloLens in mobilnega...

IKT
Članki
Članki Povpraševanje po IKT-izobraževanju raste, posebej po spletnem

Pogledali smo, kako vodilna podjetja s področja IKT-izobraževanja vidijo svoje izobraževalne programe in izkušnje ter širša gibanja...

IKT
Članki
Članki IFA 2018: V Berlinu lahko te dni na vsakem koraku srečaš pamet

Na sejmu potrošniške elektronike, ki je včeraj v Berlinu odprl vrata, spoznavamo, kako nas umetna pamet lahko posluša, a ne nujno tudi...