1. Ko se uporabniki nehajo pritoževati
Zmotno je misliti, da je zmanjševanje števila pritožb uporabnikov dobra stvar. Lahko gre namreč tudi za obup uporabnikov, ki utegne imeti zelo resne posledice. Če se uporabniki ne bodo mogli zanesti na informatike, bodo naprave in programsko opremo naročali sami in jo uporabljali brez vednosti informatikov. Gre za tako imenovan senčni IT, ki je velik varnostni izziv – nekega dne vas lahko na primer preseneti podatek, za koliko evrov se v temnem delu spleta prodajajo podatki vašega podjetja. Vsi bodo s prstom kazali na IT.
2. V menzi je čedalje več novih obrazov
Če naenkrat ugotovite, da veliko ljudi okoli sebe ne poznate, obstaja možnost, da je vaše podjetje prevzelo drugo podjetje, a vam tega nihče ni povedal. Združitve podjetij so za informatike skoraj vedno nočna mora, saj je pogosto treba povezati aplikacije, podatke in procese, ki na videz nimajo veliko skupnega.
3. Kar naprej odpravljate iste težave
Če ne gre ravno za vdor in krajo občutljivih podatkov, se redko zgodi, da zaradi posamezne IT-težave podjetje zapre svoja vrata. Veliko večja verjetnost, da se to zgodi, je zaradi nabiranja tehničnega dolga – gre za niz tehničnih okvar in nesposobnost, da jih odpravimo. Nepojasnjeni izpadi, podaljšano izvajanje nalog in procesov ter podobne težave vodijo do vse večje neučinkovitosti, z njo pa upadajo tako produktivnost zaposlenih kot prihodki podjetja. Težave je treba zato odpravljati sproti in proaktivno. Če nekaj ne deluje v redu, stvar postavite od začetka, na zdravih temeljih, namesto da vedno znova krpate nestabilen sistem. In ne pozabite: tehnologija se zelo hitro spreminja in v prihodnost ne želite nositi težav iz preteklosti.
4. Zaposleni nimajo več svežih idej
Če ste šef informatike, morate svojo ekipo ustrezno motivirati. Če morala postane težava, bo trpelo celotno podjetje, ne le oddelek IT. Če zaposleni ne prispevajo več svežih idej in si ne prizadevajo za napredek, se morate zamisliti. So iztrošeni od preobilice dela ali pa obstajajo drugi razlogi, da nimajo več motivacije.
5. Ne prejemate več pomembne e-pošte
Če hoče biti direktor informatike učinkovit, potrebuje informacije o tem, kaj se v podjetju dogaja. Če vas vodstvo odstrani s seznama naslovnikov, ki prejemajo pomembno pošto in sprejemajo strateške odločitve, ste v težavah. Za podjetje niste več pomembni, morebiti vam ne zaupajo ali pa menijo, da vaš prispevek ni dovolj dober. Kakorkoli, CIO mora imeti svoj položaj v vodstvu podjetja in ga tudi upravičiti – tako, da podjetju pomaga ustvariti ali prihraniti več denarja.
6. Policisti in preiskovalci pred vrati
Varnostni incidenti in kraje podatkov so vse pogostejši. Do resnih varnostnih težav vodijo številne majhne težave, katerih znamenja bi morali pravočasno zaznati in jih odpraviti. Občasno čudno obnašanje in neodzivnost sistema bi morala prižgati rdeči alarm – kaj če je v sistemu heker? Tudi nenadno povečanje števila poskusov prijave je jasno znamenje, da si nekdo (pre)močno želi vstopiti v sistem … Ko gre za varnost, morate biti proaktivni in letvico postaviti kar najvišje. Uvajanje varnostnih mehanizmov stane, a dražje sisteme in podatke kot varujete, več je treba vložiti vanje.