Umetna inteligenca v letu 2019: ljudje bomo še vedno delali, vendar drugače Umetna inteligenca v letu 2019: ljudje bomo še vedno delali, vendar drugače Še zlasti tehnologiji strojnega in globokega učenja sta bili že letos v središču pozornosti razvojno naravnanih okolij; tudi drugo leto ne bo bistveno drugače, kvečjemu bo to področje deležno še več pozornosti, naložb in prebojnih inovacij
(Intervju) Vsako podjetje se bo moralo soočiti s spremenjeno krajino IT-rešitev (Intervju) Vsako podjetje se bo moralo soočiti s spremenjeno krajino IT-rešitev S Pavletom Jazbecem, izvršnim direktorjem družbe Unistar PRO, smo se pogovarjali, kako bo videti prihodnost panoge IT. Del nje bo podjetje predstavilo na konferenci RoglIT 2019.
7 tehnologij, ki bodo zaznamovale leto 2019 7 tehnologij, ki bodo zaznamovale leto 2019 O tem, kako nam bodo tehnološki trendi narekovali delo in življenje, vplivali na delovna mesta in kateri specialisti bodo najbolj iskani.
Uporabnikov digitalnih bančnih storitev bo letos prvič več kot tistih pred bančnimi okenci Uporabnikov digitalnih bančnih storitev bo letos prvič več kot tistih pred bančnimi okenci In še ena prelomnica bo – do konca leta bo število uporabnikov mobilnega bančništva prvič preseglo število uporabnikov spletnega bančništva

Štirje stadiji na poti do umetne inteligence

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomatizacija   dodaj
informacijska tehnologija   dodaj
Zoran Kranjec dodaj
IBM dodaj
INA dodaj
 
Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:40
Umetna inteligenca ne bo zamenjala ljudi, ampak nam bo pomagala, da več svojega časa posvetimo kompleksnim projektom in manj operativnim. Gre za sodelovanje med tehnologijo in človekom.
Štirje stadiji na poti do umetne inteligence
Avtomatizacijo poslovnih procesov na poti proti umetni inteligenci sta na konferenci IBM Think SEE predstavila IBM-ova strokovnjaka za programsko robotizacijo poslovnih procesov Jasmina Magdić in Zoran Kranjec

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomatizacija   dodaj
informacijska tehnologija   dodaj
Zoran Kranjec dodaj
IBM dodaj
INA dodaj

Kot je v enem izmed predavanj pojasnil Zoran Kranjec, strokovnjak za razvoj poslovanja pri IBM srednje in vzhodne Evrope, avtomatizacijo poslovnih procesov in njeno pot proti umetni inteligenci zaznamujejo štirje stadiji. Prvi je avtomatizacija namizja (desktop automation), ki ga poznamo že več kot 20 let in se v glavnem nanaša na skripting in makro programiranje.

Avtomatizacija za varčevanje

Kranjec je pojasnil, da je tudi sam pred 15–20 leti programiral in avtomatiziral določene procese tako, da je posamezne skripte, ki so jih sprogramirali drugi, dal pod centralno konzolo, ki jih je potem avtomatsko klicala in s tem njemu in sodelavcem prihranila veliko časa ter hkrati zagotavljala točnost in preprečevala človeške napake. Tako so se lahko zaposleni osredotočali na druge posle in imeli več časa za počitek.

Ko program posnema človeka

Naslednji stadij je robotizacija procesov (robotic process automation oziroma RPA), v katerem programski robot posnema poslovnega uporabnika in izpolnjuje obrazce, klika po različnih orodjih ter s tem igra vlogo človeka, ki je pred tem počel isto. »Razlika je v tem, da programski robot dela neprekinjeno 24 ur na dan 365 dni v letu,« je povedal Kranjec. Kot primer je navedel lastne izkušnje iz RPA-projekta, ki ga je za IBM vodil za hrvaško naftno podjetje INA, kjer uspešno uvajajo že tretji takšen projekt.

Vse pametnejši sistem

Tretji stadij na poti proti umetni inteligenci je avtonomna avtomatizacija procesov, pri kateri se uporabljajo kompleksna pravila in nestrukturirani podatki za zaključevanje in obravnavo. Zadnji stadij pa je kognitivna/inteligentna avtomatizacija, kjer je sistem sposoben razumevanja in avtonomnega odločanja.

»V tem stadiju je sistem po vsaki iteraciji ter procesu razumevanja in odločanja čedalje pametnejši,« je pojasnil Kranjec. Kot primer kognitivne avtomatizacije je prikazal video posnetek, v katerem uporabnik sistema IBM Watson daje govorne ukaze, sistem pa daje odgovore in tako transparentno pokaže, na kakšen način je razumel vprašanje ter prišel do odgovora.

Izbiranje repetitivnih procesov

Projektna vodja Jasmina Magdić pa je predstavila svoje izkušnje iz več projektov robotizacije procesov ter IBM-ovo metodologijo za uvajanje takšnih projektov. Pojasnila je, da je uvajanje sestavljeno iz petih faz: 1. razumeti, 2.raziskovati, 3. prototipirati, 4. ovrednotiti, 5. implementirati v proizvodnjo.

»Posebej pomembno je že na začetku poskrbeti za izbiro primernih procesov za avtomatizacijo oziroma robotizacijo. Najboljši so repetitivni procesi, ki se zelo pogosto ponavljajo in ne variirajo v korakih,« je poudarila Jasmina Magdić.

Ključno sodelovanje z uporabniki

Takšni procesi dajejo največjo učinkovitost, ko so robotizirani. Robotizacija poslovnih procesov omogoča zaposlenim, da se usmerijo na bolj ustvarjalne posle, medtem ko repetitivne in enostavne prevzema programski robot. »Da bi se poslovni procesi lahko avtomatizirali je ključno sodelovanje s poslovnimi uporabniki, ki predajajo znanje v skladu z izvrševanjem procesa,« je pojasnila Jasmina Magdić, ki je tako kot Zoran Kranjec projektni menedžer s certifikatom PMP (Project Management Professional) in aktivno uvaja projekte robotizacije poslovnih procesov.

Pionirja robotizacije procesov

Tako Jasmina Magdić kot Zoran Kranjec v RPA-projektih uporabljata agilni pristop. Razlog za to je interakcija med poslovnimi uporabniki in RPA-programerji, ki je ključ uspeha tovrstnih projektov. V zaključku predavanja je Zoran Kranjec povedal, da se bodo z napredovanjem tehnologije poslovni procesi vse bolj avtomatizirali proti vse večji kompleksnosti, kjer bo ključna umetna inteligenca, medtem ko se bomo ljudje osredotočali na usklajevanje in nadziranje, ne več na ročno izvrševanje.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Hvala za vseh 33 let – sejma CEBIT ne bo več 4

Včeraj mi je podjetje Deutsche Messe poslalo zahvalo za 33-letno spremljanje sejma CEBIT, hkrati pa tudi obvestilo, da je CEBIT 2019...

IKT
Članki
Članki Obiskali smo Operativni center kibernetske varnosti Telekoma Slovenije 2

Absolutna varnost ne obstaja, je pa z vidika varnosti precej bolje, če aktivno iščeš napadalce, ne le čakaš na sumljivo obnašanje...

IKT
Članki
Članki Superračunalnik, ki deluje kot človeški možgani 15

Na univerzi v Manchestru so zagnali največji nevromorfni superračunalnik, ki je nekakšen najboljši približek umetnih možganov

IKT
Članki
Članki Varnostni operativni centri rastejo kot gobe po dežju

Ponudnike domačih varnostnih operativnih centrov smo povprašali o naravi njihovega dela in prihodnjih načrtih.

OGLAS
IKT
Članki
Članki NIL bo v eni tujih držav ščitil organizacije in infrastrukturo nacionalnega pomena

Gre za njihov največji in najpomembnejši letošnji projekt s področja kibernetske varnosti

IKT
Članki
Članki Umetna inteligenca v letu 2019: ljudje bomo še vedno delali, vendar drugače 4

Še zlasti tehnologiji strojnega in globokega učenja sta bili že letos v središču pozornosti razvojno naravnanih okolij; tudi drugo...

IKT
Članki
Članki Finančni sektor nadpovprečno vlaga v IKT 1

Letos bodo vlaganja za programsko in strojno opremo ter storitve v sektorju finančnih storitev vredne 385 milijard evrov, leta 2021 pa...