(intervju) Etay Maor, IBM: Kibernetski napadi na mala podjetja naredijo več škode kot napadi na velika podjetja (intervju) Etay Maor, IBM: Kibernetski napadi na mala podjetja naredijo več škode kot napadi na velika podjetja Kako se zavarovati pred kiberkriminalom, panogo, ki je po nekaterih ocenah vredna že krepko čez 600 milijard dolarjev
To so tiskalniške številke, za katere še niste slišali To so tiskalniške številke, za katere še niste slišali Urejeno področje tiskanja in dela z dokumenti lahko podjetjem prihrani veliko denarja in časa
Lenovo nadaljuje z inteligentno preobrazbo Lenovo nadaljuje z inteligentno preobrazbo Že tretje zaporedno četrtletje so dosegli visoko dvomestno rast prihodkov
Več rok ne pomeni več dobička Več rok ne pomeni več dobička Proizvodna podjetja zaradi zanemarjanja informacijske podpore kljub razcvetu gospodarstva in milijonskim naložbam ne uspejo povečati razlike v ceni
Štirje stadiji na poti do umetne inteligence Štirje stadiji na poti do umetne inteligence Umetna inteligenca ne bo zamenjala ljudi, ampak nam bo pomagala, da več svojega časa posvetimo kompleksnim projektom in manj operativnim. Gre za sodelovanje med tehnologijo in človekom.

Štirje stadiji na poti do umetne inteligence

 

Več iz teme.

Kliknite na izbrani pojem:  
 
Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:40
Umetna inteligenca ne bo zamenjala ljudi, ampak nam bo pomagala, da več svojega časa posvetimo kompleksnim projektom in manj operativnim. Gre za sodelovanje med tehnologijo in človekom.
Štirje stadiji na poti do umetne inteligence
Avtomatizacijo poslovnih procesov na poti proti umetni inteligenci sta na konferenci IBM Think SEE predstavila IBM-ova strokovnjaka za programsko robotizacijo poslovnih procesov Jasmina Magdić in Zoran Kranjec


Kot je v enem izmed predavanj pojasnil Zoran Kranjec, strokovnjak za razvoj poslovanja pri IBM srednje in vzhodne Evrope, avtomatizacijo poslovnih procesov in njeno pot proti umetni inteligenci zaznamujejo štirje stadiji. Prvi je avtomatizacija namizja (desktop automation), ki ga poznamo že več kot 20 let in se v glavnem nanaša na skripting in makro programiranje.

Avtomatizacija za varčevanje

Kranjec je pojasnil, da je tudi sam pred 15–20 leti programiral in avtomatiziral določene procese tako, da je posamezne skripte, ki so jih sprogramirali drugi, dal pod centralno konzolo, ki jih je potem avtomatsko klicala in s tem njemu in sodelavcem prihranila veliko časa ter hkrati zagotavljala točnost in preprečevala človeške napake. Tako so se lahko zaposleni osredotočali na druge posle in imeli več časa za počitek.

Ko program posnema človeka

Naslednji stadij je robotizacija procesov (robotic process automation oziroma RPA), v katerem programski robot posnema poslovnega uporabnika in izpolnjuje obrazce, klika po različnih orodjih ter s tem igra vlogo človeka, ki je pred tem počel isto. »Razlika je v tem, da programski robot dela neprekinjeno 24 ur na dan 365 dni v letu,« je povedal Kranjec. Kot primer je navedel lastne izkušnje iz RPA-projekta, ki ga je za IBM vodil za hrvaško naftno podjetje INA, kjer uspešno uvajajo že tretji takšen projekt.

Vse pametnejši sistem

Tretji stadij na poti proti umetni inteligenci je avtonomna avtomatizacija procesov, pri kateri se uporabljajo kompleksna pravila in nestrukturirani podatki za zaključevanje in obravnavo. Zadnji stadij pa je kognitivna/inteligentna avtomatizacija, kjer je sistem sposoben razumevanja in avtonomnega odločanja.

»V tem stadiju je sistem po vsaki iteraciji ter procesu razumevanja in odločanja čedalje pametnejši,« je pojasnil Kranjec. Kot primer kognitivne avtomatizacije je prikazal video posnetek, v katerem uporabnik sistema IBM Watson daje govorne ukaze, sistem pa daje odgovore in tako transparentno pokaže, na kakšen način je razumel vprašanje ter prišel do odgovora.

Izbiranje repetitivnih procesov

Projektna vodja Jasmina Magdić pa je predstavila svoje izkušnje iz več projektov robotizacije procesov ter IBM-ovo metodologijo za uvajanje takšnih projektov. Pojasnila je, da je uvajanje sestavljeno iz petih faz: 1. razumeti, 2.raziskovati, 3. prototipirati, 4. ovrednotiti, 5. implementirati v proizvodnjo.

»Posebej pomembno je že na začetku poskrbeti za izbiro primernih procesov za avtomatizacijo oziroma robotizacijo. Najboljši so repetitivni procesi, ki se zelo pogosto ponavljajo in ne variirajo v korakih,« je poudarila Jasmina Magdić.

Ključno sodelovanje z uporabniki

Takšni procesi dajejo največjo učinkovitost, ko so robotizirani. Robotizacija poslovnih procesov omogoča zaposlenim, da se usmerijo na bolj ustvarjalne posle, medtem ko repetitivne in enostavne prevzema programski robot. »Da bi se poslovni procesi lahko avtomatizirali je ključno sodelovanje s poslovnimi uporabniki, ki predajajo znanje v skladu z izvrševanjem procesa,« je pojasnila Jasmina Magdić, ki je tako kot Zoran Kranjec projektni menedžer s certifikatom PMP (Project Management Professional) in aktivno uvaja projekte robotizacije poslovnih procesov.

Pionirja robotizacije procesov

Tako Jasmina Magdić kot Zoran Kranjec v RPA-projektih uporabljata agilni pristop. Razlog za to je interakcija med poslovnimi uporabniki in RPA-programerji, ki je ključ uspeha tovrstnih projektov. V zaključku predavanja je Zoran Kranjec povedal, da se bodo z napredovanjem tehnologije poslovni procesi vse bolj avtomatizirali proti vse večji kompleksnosti, kjer bo ključna umetna inteligenca, medtem ko se bomo ljudje osredotočali na usklajevanje in nadziranje, ne več na ročno izvrševanje.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Ameriško-kitajska trgovinska vojna pretresa celoten trg IKT

Apple: Zaradi carin bomo podražili svoje izdelke – Trump: Namesto na Kitajskem jih izdelujte doma

IKT
Članki
Članki Veste, koliko je na črnem trgu vredna vaša ukradena digitalna identiteta?

Uporabniški računi za Facebook se prodajajo za slab evro, za Spotify po dva evra, celotna identiteta pa je vredna do 45 evrov

IKT
Članki
Članki Kako so v Mikrocopu izpeljali digitalizacijo v lastnih vrstah in kaj so se pri tem naučili

»Tudi ko gre za digitalizacijo, je gotovo najzahtevnejša naloga sprememba organizacijske kulture in navad zaposlenih,« je na današnji...

IKT
Članki
Članki Facebook bi lahko še letos prevzel velikana iz sveta informacijske varnosti

Govorice, da Facebook išče podjetje, ki je specialist s področja informacijske varnosti, so vse glasnejše. Prevzemnih tarč med...

IKT
Članki
Članki 5 varnostnih ukrepov, za katere poskrbite še danes

Zbrali smo ukrepe, s katerimi se lahko zavarujete pred napadi, vdori, zlorabami, krajami podatkov ...

OGLAS
IKT
Članki
Članki Tako zasedeni, da se bojijo sprejeti novo naročilo

Izboljšanje planiranja proizvodnje ima lahko milijonski učinek, vendar se zgodba tu ne konča

IKT
Članki
Članki (intervju) Etay Maor, IBM: Kibernetski napadi na mala podjetja naredijo več škode kot napadi na velika podjetja

Kako se zavarovati pred kiberkriminalom, panogo, ki je po nekaterih ocenah vredna že krepko čez 600 milijard dolarjev

IKT
Članki
Članki Kakšen bo trg IKT prihodnje leto

Podjetja se bodo namesto za nakup strojne in programske opreme vse bolj odločala za oblak.