Kadrovska funkcija mora biti pogon digitalizacije Kadrovska funkcija mora biti pogon digitalizacije Direktorji na digitalizacijo gledajo predvsem z vidika povečanja dobička, zaposleni pa od nje pričakujejo, da jim bo olajšala izvajanje rutinskih opravil, od priprave poročil o stroških dela do pregledov učinkovitosti.
Boljše plače Boljše plače Digitalizacija omogoča zbiranje prav vseh kadrovskih podatkov, ki se nato uporabijo pri kadrovanju, da vsako delo opravljajo samo kompetentni ljudje, saj se le tako lahko ustvari najvišja dodana vrednost in s tem zvišajo plače
Predstavljamo nove modele ponudnikov rešitev za kibernetsko varnost Predstavljamo nove modele ponudnikov rešitev za kibernetsko varnost Čeprav se varovanju oziroma zaščiti podatkovne opreme, omrežij, končnih točk, zaposlenih in strank posveča čedalje več pozornosti, bosta za to letos namenjena samo dva odstotka skupnih stroškov za IT
(Intervju) Petr Pavlu, Cisco: Prihajajo omrežja z intuicijo (Intervju) Petr Pavlu, Cisco: Prihajajo omrežja z intuicijo Po besedah Petra Pavluja, direktorja sistemskega inženiringa za srednjo in vzhodno Evropo v Ciscu, bodo programsko opredeljena omrežja v poslovanje vnesla nove dimenzije povezljivosti, funkcionalnosti in varnosti
Na sceno prihaja nov vodstveni položaj – direktor robotike. Kaj bo počel? Na sceno prihaja nov vodstveni položaj – direktor robotike. Kaj bo počel? Podjetji Cisco in Myria Research napovedujeta, da bo direktorja robotike leta 2025 imelo že 60 odstotkov večjih podjetij v proizvodnji, logistiki, zdravstveni negi, energetiki in kmetijstvu; odgovoren bo za uvajanje najnovejših tehnologij s področja robotizacije in avtomatizacije

Štirje stadiji na poti do umetne inteligence

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomatizacija   dodaj
informacijska...   dodaj
Zoran Kranjec dodaj
IBM dodaj
INA dodaj
 
Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:40
Umetna inteligenca ne bo zamenjala ljudi, ampak nam bo pomagala, da več svojega časa posvetimo kompleksnim projektom in manj operativnim. Gre za sodelovanje med tehnologijo in človekom.
Štirje stadiji na poti do umetne inteligence
Avtomatizacijo poslovnih procesov na poti proti umetni inteligenci sta na konferenci IBM Think SEE predstavila IBM-ova strokovnjaka za programsko robotizacijo poslovnih procesov Jasmina Magdić in Zoran Kranjec

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomatizacija   dodaj
informacijska tehnologija   dodaj
Zoran Kranjec dodaj
IBM dodaj
INA dodaj

Kot je v enem izmed predavanj pojasnil Zoran Kranjec, strokovnjak za razvoj poslovanja pri IBM srednje in vzhodne Evrope, avtomatizacijo poslovnih procesov in njeno pot proti umetni inteligenci zaznamujejo štirje stadiji. Prvi je avtomatizacija namizja (desktop automation), ki ga poznamo že več kot 20 let in se v glavnem nanaša na skripting in makro programiranje.

Avtomatizacija za varčevanje

Kranjec je pojasnil, da je tudi sam pred 15–20 leti programiral in avtomatiziral določene procese tako, da je posamezne skripte, ki so jih sprogramirali drugi, dal pod centralno konzolo, ki jih je potem avtomatsko klicala in s tem njemu in sodelavcem prihranila veliko časa ter hkrati zagotavljala točnost in preprečevala človeške napake. Tako so se lahko zaposleni osredotočali na druge posle in imeli več časa za počitek.

Ko program posnema človeka

Naslednji stadij je robotizacija procesov (robotic process automation oziroma RPA), v katerem programski robot posnema poslovnega uporabnika in izpolnjuje obrazce, klika po različnih orodjih ter s tem igra vlogo človeka, ki je pred tem počel isto. »Razlika je v tem, da programski robot dela neprekinjeno 24 ur na dan 365 dni v letu,« je povedal Kranjec. Kot primer je navedel lastne izkušnje iz RPA-projekta, ki ga je za IBM vodil za hrvaško naftno podjetje INA, kjer uspešno uvajajo že tretji takšen projekt.

Vse pametnejši sistem

Tretji stadij na poti proti umetni inteligenci je avtonomna avtomatizacija procesov, pri kateri se uporabljajo kompleksna pravila in nestrukturirani podatki za zaključevanje in obravnavo. Zadnji stadij pa je kognitivna/inteligentna avtomatizacija, kjer je sistem sposoben razumevanja in avtonomnega odločanja.

»V tem stadiju je sistem po vsaki iteraciji ter procesu razumevanja in odločanja čedalje pametnejši,« je pojasnil Kranjec. Kot primer kognitivne avtomatizacije je prikazal video posnetek, v katerem uporabnik sistema IBM Watson daje govorne ukaze, sistem pa daje odgovore in tako transparentno pokaže, na kakšen način je razumel vprašanje ter prišel do odgovora.

Izbiranje repetitivnih procesov

Projektna vodja Jasmina Magdić pa je predstavila svoje izkušnje iz več projektov robotizacije procesov ter IBM-ovo metodologijo za uvajanje takšnih projektov. Pojasnila je, da je uvajanje sestavljeno iz petih faz: 1. razumeti, 2.raziskovati, 3. prototipirati, 4. ovrednotiti, 5. implementirati v proizvodnjo.

»Posebej pomembno je že na začetku poskrbeti za izbiro primernih procesov za avtomatizacijo oziroma robotizacijo. Najboljši so repetitivni procesi, ki se zelo pogosto ponavljajo in ne variirajo v korakih,« je poudarila Jasmina Magdić.

Ključno sodelovanje z uporabniki

Takšni procesi dajejo največjo učinkovitost, ko so robotizirani. Robotizacija poslovnih procesov omogoča zaposlenim, da se usmerijo na bolj ustvarjalne posle, medtem ko repetitivne in enostavne prevzema programski robot. »Da bi se poslovni procesi lahko avtomatizirali je ključno sodelovanje s poslovnimi uporabniki, ki predajajo znanje v skladu z izvrševanjem procesa,« je pojasnila Jasmina Magdić, ki je tako kot Zoran Kranjec projektni menedžer s certifikatom PMP (Project Management Professional) in aktivno uvaja projekte robotizacije poslovnih procesov.

Pionirja robotizacije procesov

Tako Jasmina Magdić kot Zoran Kranjec v RPA-projektih uporabljata agilni pristop. Razlog za to je interakcija med poslovnimi uporabniki in RPA-programerji, ki je ključ uspeha tovrstnih projektov. V zaključku predavanja je Zoran Kranjec povedal, da se bodo z napredovanjem tehnologije poslovni procesi vse bolj avtomatizirali proti vse večji kompleksnosti, kjer bo ključna umetna inteligenca, medtem ko se bomo ljudje osredotočali na usklajevanje in nadziranje, ne več na ročno izvrševanje.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
IKT
Članki
Članki 5 korakov do brezpapirne pisarne

Od digitalizacije prek zajema, dokumentnega sistema, elektronskega podpisa do e-hrambe

OGLAS
IKT
Članki
Članki Katera rešitev za varnostno kopiranje je najcenejša?

Ko iščemo odgovor na to vprašanje, moramo upoštevati vse stroške v celotni življenjski dobi rešitve – to so stroški licenc,...

IKT
Članki
Članki (Intervju) Ameriška blokada je Huaweiu pri drugih strankah celo pomagala 4

Tako je povedal Zhe (George) Zhang, direktor razvoja poslovanja družbe Huawei v jadranski regiji; z njim smo se pogovarjali predvsem o...

IKT
Članki
Članki Mikrografija z blockchainom poenostavila varno podpisovanje dokumentov

Predstavila je novo aplikacijo mSignum za varno digitalno podpisovanje dokumentov na mobilnih napravah, ki temelji na tehnologiji...

IKT
Članki
Članki EU krepi kibernetsko varnost, pri tem sodelujejo tudi slovenski strokovnjaki

Inštitut za informatiko Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Univerze v Mariboru sodeluje pri evropskih projektih...

IKT
Članki
Članki Kako usposobiti zaposlene, da bodo začeli uporabljati dokumentni sistem

Pri uvajanju novega dokumentnega sistema je treba posebno pozornost nameniti njegovim uporabnikom; če to zanemarijo, podjetja ne bodo...

IKT
Članki
Članki Na sceno prihaja nov vodstveni položaj – direktor robotike. Kaj bo počel?

Podjetji Cisco in Myria Research napovedujeta, da bo direktorja robotike leta 2025 imelo že 60 odstotkov večjih podjetij v proizvodnji,...