Poslovni informacijski sistemi hodijo v zelje klasičnim dokumentnim sistemom. Kako se ti branijo? Poslovni informacijski sistemi hodijo v zelje klasičnim dokumentnim sistemom. Kako se ti branijo? Odločitev glede uporabe DMS ali ERP za obvladovanje dokumentov je odvisna predvsem od tega, koliko je posamična organizacija poslovno odvisna od dokumentov
Kako si lahko pri digitalizaciji podjetja pomagamo s sistemom kakovosti Kako si lahko pri digitalizaciji podjetja pomagamo s sistemom kakovosti Digitalizacija naj bi pomenila manj dela, vse aktivnosti se morajo dogajati v sistemu in biti med seboj povezane ter dostopne glede na pravice in sledljive – vse to so tudi zahteve, ki jih je treba upoštevati pri uvajanju sistema kakovosti
Šest trendov v razvoju dokumentnih sistemov Šest trendov v razvoju dokumentnih sistemov Z digitalizacijo poslovanja postajajo dokumentni sistemi nepogrešljiv gradnik digitalne transformacije notranjih procesov in zunanjega poslovanja s partnerji; pogledali smo, v katero smer gre njihov razvoj
Vrednost dobrega premisleka je neprecenljiva Vrednost dobrega premisleka je neprecenljiva Pri odločanju o nekem programu se precej bolj ukvarjamo s tem, kako kaka funkcija deluje in kaj vse obsega, kot s tem, kako nam bo pomagal pri uresničevanju poslovnih ciljev in kako bo podpiral trenutno strategijo
Analitiki napovedujejo: Letos lahko pričakujemo skromno rast trga IKT Analitiki napovedujejo: Letos lahko pričakujemo skromno rast trga IKT Obetajo se dinamične spremembe – poraba se bo iz zasičenih segmentov, kot so pametni telefoni, osebni računalniki in lastni podatkovni centri, preselila v infrastrukture v oblaku in naprave interneta stvari.

Štirje stadiji na poti do umetne inteligence

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomatizacija   dodaj
informacijska...   dodaj
Zoran Kranjec dodaj
IBM dodaj
INA dodaj
 
Čas branja: 2 min
08.11.2018  15:40
Umetna inteligenca ne bo zamenjala ljudi, ampak nam bo pomagala, da več svojega časa posvetimo kompleksnim projektom in manj operativnim. Gre za sodelovanje med tehnologijo in človekom.
Štirje stadiji na poti do umetne inteligence
Avtomatizacijo poslovnih procesov na poti proti umetni inteligenci sta na konferenci IBM Think SEE predstavila IBM-ova strokovnjaka za programsko robotizacijo poslovnih procesov Jasmina Magdić in Zoran Kranjec

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomatizacija   dodaj
informacijska tehnologija   dodaj
Zoran Kranjec dodaj
IBM dodaj
INA dodaj

Kot je v enem izmed predavanj pojasnil Zoran Kranjec, strokovnjak za razvoj poslovanja pri IBM srednje in vzhodne Evrope, avtomatizacijo poslovnih procesov in njeno pot proti umetni inteligenci zaznamujejo štirje stadiji. Prvi je avtomatizacija namizja (desktop automation), ki ga poznamo že več kot 20 let in se v glavnem nanaša na skripting in makro programiranje.

Avtomatizacija za varčevanje

Kranjec je pojasnil, da je tudi sam pred 15–20 leti programiral in avtomatiziral določene procese tako, da je posamezne skripte, ki so jih sprogramirali drugi, dal pod centralno konzolo, ki jih je potem avtomatsko klicala in s tem njemu in sodelavcem prihranila veliko časa ter hkrati zagotavljala točnost in preprečevala človeške napake. Tako so se lahko zaposleni osredotočali na druge posle in imeli več časa za počitek.

Ko program posnema človeka

Naslednji stadij je robotizacija procesov (robotic process automation oziroma RPA), v katerem programski robot posnema poslovnega uporabnika in izpolnjuje obrazce, klika po različnih orodjih ter s tem igra vlogo človeka, ki je pred tem počel isto. »Razlika je v tem, da programski robot dela neprekinjeno 24 ur na dan 365 dni v letu,« je povedal Kranjec. Kot primer je navedel lastne izkušnje iz RPA-projekta, ki ga je za IBM vodil za hrvaško naftno podjetje INA, kjer uspešno uvajajo že tretji takšen projekt.

Vse pametnejši sistem

Tretji stadij na poti proti umetni inteligenci je avtonomna avtomatizacija procesov, pri kateri se uporabljajo kompleksna pravila in nestrukturirani podatki za zaključevanje in obravnavo. Zadnji stadij pa je kognitivna/inteligentna avtomatizacija, kjer je sistem sposoben razumevanja in avtonomnega odločanja.

»V tem stadiju je sistem po vsaki iteraciji ter procesu razumevanja in odločanja čedalje pametnejši,« je pojasnil Kranjec. Kot primer kognitivne avtomatizacije je prikazal video posnetek, v katerem uporabnik sistema IBM Watson daje govorne ukaze, sistem pa daje odgovore in tako transparentno pokaže, na kakšen način je razumel vprašanje ter prišel do odgovora.

Izbiranje repetitivnih procesov

Projektna vodja Jasmina Magdić pa je predstavila svoje izkušnje iz več projektov robotizacije procesov ter IBM-ovo metodologijo za uvajanje takšnih projektov. Pojasnila je, da je uvajanje sestavljeno iz petih faz: 1. razumeti, 2.raziskovati, 3. prototipirati, 4. ovrednotiti, 5. implementirati v proizvodnjo.

»Posebej pomembno je že na začetku poskrbeti za izbiro primernih procesov za avtomatizacijo oziroma robotizacijo. Najboljši so repetitivni procesi, ki se zelo pogosto ponavljajo in ne variirajo v korakih,« je poudarila Jasmina Magdić.

Ključno sodelovanje z uporabniki

Takšni procesi dajejo največjo učinkovitost, ko so robotizirani. Robotizacija poslovnih procesov omogoča zaposlenim, da se usmerijo na bolj ustvarjalne posle, medtem ko repetitivne in enostavne prevzema programski robot. »Da bi se poslovni procesi lahko avtomatizirali je ključno sodelovanje s poslovnimi uporabniki, ki predajajo znanje v skladu z izvrševanjem procesa,« je pojasnila Jasmina Magdić, ki je tako kot Zoran Kranjec projektni menedžer s certifikatom PMP (Project Management Professional) in aktivno uvaja projekte robotizacije poslovnih procesov.

Pionirja robotizacije procesov

Tako Jasmina Magdić kot Zoran Kranjec v RPA-projektih uporabljata agilni pristop. Razlog za to je interakcija med poslovnimi uporabniki in RPA-programerji, ki je ključ uspeha tovrstnih projektov. V zaključku predavanja je Zoran Kranjec povedal, da se bodo z napredovanjem tehnologije poslovni procesi vse bolj avtomatizirali proti vse večji kompleksnosti, kjer bo ključna umetna inteligenca, medtem ko se bomo ljudje osredotočali na usklajevanje in nadziranje, ne več na ročno izvrševanje.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Bo v bolnišnici Izola po novem informacijski sistem po španskem vzoru? 6

Za trimilijonski posel se potegujeta Telekom Slovenije in hrvaški IN2 (s Pošto Slovenije), oba ponudnika pa imata španska partnerja

IKT
Članki
Članki Je bolj ogrožen Ivan v proizvodnji ali Anže v režiji? 2

Podjetja so s svojo kulturo in miselnostjo nedorasla zmožnostim sodobnega sistema ERP; ta namreč omogoča prav pošastno velik skok v...

IKT
Članki
Članki Kako se digitalizirata VIP Virant in Roltek

Obe podjetji predstavljata pragmatičen pristop slovenskih podjetij k digitalizaciji

OGLAS
IKT
Članki
Članki Prvi slovenski dokumentni sistem z DNK za mednarodna podjetja

Nova različica procesnega dokumentnega sistema Genis e-GenDoc je idealna rešitev za mednarodna podjetja, ki želijo z osrednjim...

OGLAS
IKT
Članki
Članki Zaupni dokumenti naj ostanejo zaupni

Nezaščiten tiskalnik je lahko za hekerja zanimiva vstopna točka v informacijski sistem podjetja

IKT
Članki
Članki Trg sistemov ERP doživlja razcvet

Ob gospodarski rasti in iskanju možnosti za povečevanje učinkovitosti so sistemi ERP glavno področje naložb v poslovne IKT-rešitve

IKT
Članki
Članki Ljubljana ima klepetalnega robota, preizkusili smo ga

Žal se nanj še ne morete povsem zanesti

IKT
Članki
Članki Bi denar prijatelju nakazali kar prek Viberja? Tudi to je mogoče

Addiko Bank je skupaj z Viberjem, ki ima po svetu milijardo uporabnikov, razvila nov način nakazovanja denarja