IKT
Oglasno sporočilo

(Intervju) Vsako podjetje se bo moralo soočiti s spremenjeno krajino IT-rešitev

S Pavletom Jazbecem, izvršnim direktorjem družbe Unistar PRO, smo se pogovarjali, kako bo videti prihodnost panoge IT. Del nje bo podjetje predstavilo na konferenci RoglIT 2019.
Avtor
13.12.2018 09:55
Čas branja: 2 min
(Intervju) Vsako podjetje se bo moralo soočiti s spremenjeno krajino IT-rešitev
»Informatika iz podporne funkcije prehaja v vlogo oddelka, ki v pospešeno digitalnem svetu skrbi tudi za razvoj novih poslovnih priložnosti in predvsem konkurenčnih prednosti.« Foto: Anže Malovrh

Tradicija se očitno ohranja, saj bo prihodnje leto konferenčno dejavnost domačih IKT-podjetij začel Unistar PRO z dogodkom RoglIT 2019. Komu je ta dogodek namenjen?

Dogodka se vsako leto udeležijo številne stalne in potencialne stranke podjetja ter poslovni partnerji, ki želijo spoznati aktualne trende in nove tehnologije s področja IT. Zadnja leta beležimo več kot 250 udeležencev dogodka, ki želijo izvedeti, kako uspešno obvladovati spremembe in kakšne so nove možnosti doseganja bolj prilagodljivega in odzivnega poslovanja s pomočjo naprednih IT-storitev ter rešitev. Obvladovanje poslovanja danes zahteva kakovostno IT-podporo, še več, informatika iz podporne funkcije prehaja v vlogo oddelka, ki v pospešeno digitalnem svetu skrbi tudi za razvoj novih poslovnih priložnosti in predvsem konkurenčnih prednosti.

Konferenco RoglIT 2019 spremlja slogan Soočenje s prihodnostjo IT-ja z nami. Kakšna pa bo prihodnost panoge IT?

Predvsem bo pestra. Podjetja se soočajo s pojmi, kot so digitalna preobrazba, računalništvo v oblaku, računalništvo v pomnilniku, IT kot storitev, internet stvari, virtualna resničnost, umetna inteligenca, informacijska varnost in drugi. S sodobnimi tehnologijami povezani trendi predstavljajo vrsto izzivov, tako podjetjem kot njihovim informatikom. V pospešeno digitaliziranih poslovnih okoljih pa je prav oddelek IT tisti, ki mora skrbeti za omogočanje – po možnosti neprekinjenega – poslovanja in ustvarjanje konkurenčnih prednosti tako s tehnološkimi kot procesnimi rešitvami.

Za podjetja se zdi digitalna preobrazba velik izziv. Kako vi gledate nanjo?

Izzivi naših strank in njihovih uporabnikov so naši izzivi. Gradimo partnerske odnose, v katerih vedno znova dokazujemo, da smo prilagodljivi, inovativni, odzivni ... Pri več sto naročnikih po Sloveniji skrbimo za to, da okoli 50 tisoč uporabnikov svoje delo opravlja brezhibno, naše rešitve pa delujejo v načinu 24/7. To bomo počeli tudi v prihodnje s sloganom 24/7/115/250 in svojim strankam pomagali na poti digitalne preobrazbe v poslovanje uvajati rešitve, ki bodo opolnomočile njihove zaposlene. IT že desetletja velja za izredno dinamično panogo, v kateri so spremembe stalnica. Digitalna preobrazba prinaša nove izzive, za IT podjetja pa predvsem še večjo usmerjenost k strankam in njihovim izzivom, zahteve po boljših storitvah in transformacijo v ponudnike celovitih sistemskih rešitev. Naša organizacijska prenova je že dokazala, da je Unistar PRO kompetenten partner za še tako zahtevne projekte s področja IKT.

Na poslovanje podjetij močno vplivajo tudi digitalne grožnje. Kako naj se podjetja ustrezno zavarujejo?

Vsaka organizacija, ki se danes zaveda informacijskih tveganj, mora vpeljati celovito skrb za kibernetsko varnost. Ker pa varnostnih strokovnjakov tako na trgu, kot v podjetjih močno primanjkuje, se zdi najlažja in najugodnejša pot najem storitev kibernetskega varnostno-operativnega centra. Slednje ponuja tudi Unistar PRO v okviru portfelja Astec, pri čemer naši varnostni strokovnjaki najprej opravijo skrben pregled organizacije, njenih procesov in rešitev ter pripravijo načrt zagotavljanja informacijske varnosti. Nad varnostjo digitalnega poslovanja nato bdi osebje varnostno-operativnega centra v sodelovanju z globalnimi ponudniki varnostnih rešitev. Za zagotavljanje kibernetske varnosti je ključen trikotnik procesi-tehnologije-ljudje. Mi seveda premoremo vse tri.

Kaj pa če se podjetje odloči še za bolj radikalno potezo – selitev poslovanja v računalniški oblak?

Ta trend je vse pogosteje prisoten tudi v Sloveniji. Opažamo razvoj zaupanja podjetij v oblačne rešitve. Sprva je bil naš podatkovni center deležen predvsem najema storitev kolokacije ali nadomestne lokacije, nato storitev izdelave in hrambe varnostnih kopij, sedaj pa podjetja v njem že poganjajo poslovno programsko opremo in obdelujejo najrazličnejše podatke. Veseli nas dvig povpraševanja po tovrstnih storitvah. Velik motivator prehoda v oblak je tudi varnost poslovanja. Podjetja vendarle spoznavajo, da specializiran ponudnik z ekipo strokovnjakov bistveno bolje poskrbi za visoko raven zagotavljanja IT-storitev ter informacijsko varnost v primerjavi z lokalnim in pogosto z znanjem in kadri podhranjenim oddelkom IT.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.