(Intervju) Ameriška blokada je Huaweiu pri drugih strankah celo pomagala (Intervju) Ameriška blokada je Huaweiu pri drugih strankah celo pomagala Tako je povedal Zhe (George) Zhang, direktor razvoja poslovanja družbe Huawei v jadranski regiji; z njim smo se pogovarjali predvsem o tehnologiji 5G, povprašali pa smo ga tudi, kaj meni o prihodnosti telefonov s prepogljivim zaslonom.
Kako si lahko pri digitalizaciji podjetja pomagamo s sistemom kakovosti Kako si lahko pri digitalizaciji podjetja pomagamo s sistemom kakovosti Digitalizacija naj bi pomenila manj dela, vse aktivnosti se morajo dogajati v sistemu in biti med seboj povezane ter dostopne glede na pravice in sledljive – vse to so tudi zahteve, ki jih je treba upoštevati pri uvajanju sistema kakovosti
Poslovni informacijski sistemi hodijo v zelje klasičnim dokumentnim sistemom. Kako se ti branijo? Poslovni informacijski sistemi hodijo v zelje klasičnim dokumentnim sistemom. Kako se ti branijo? Odločitev glede uporabe DMS ali ERP za obvladovanje dokumentov je odvisna predvsem od tega, koliko je posamična organizacija poslovno odvisna od dokumentov
Šest trendov v razvoju dokumentnih sistemov Šest trendov v razvoju dokumentnih sistemov Z digitalizacijo poslovanja postajajo dokumentni sistemi nepogrešljiv gradnik digitalne transformacije notranjih procesov in zunanjega poslovanja s partnerji; pogledali smo, v katero smer gre njihov razvoj
Vrednost dobrega premisleka je neprecenljiva Vrednost dobrega premisleka je neprecenljiva Pri odločanju o nekem programu se precej bolj ukvarjamo s tem, kako kaka funkcija deluje in kaj vse obsega, kot s tem, kako nam bo pomagal pri uresničevanju poslovnih ciljev in kako bo podpiral trenutno strategijo

Zakaj je čedalje več zanimanja za zunanje upravljanje IT-okolja

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 3 min
18.01.2019  12:47
Čedalje več podjetij ne zmore ustrezno zavarovati svojega IT-okolja, saj nimajo na voljo finančnih sredstev in kadra z ustreznimi znanjem. Veliko se jih zato odloči za zunanje upravljanje, s čimer lahko hitro pridobijo dostop do ustreznega kadra in orodij ter tako povišajo raven varnosti in razpoložljivosti IT-okolja.
Zakaj je čedalje več zanimanja za zunanje upravljanje IT-okolja
Erdis Škrgić, skrbnik ključnih strank, in David Bevc, pomočnik direktorja oddelka poslovnih rešitev v podjetju Unistar PRO, sta v uvodnem predavanju na današnji konferenci RoglIT v Mariboru predstavila koncept modularnega in prilagodljivega poslovnega IKT-okolja, ki ga ponuja Unistar PRO.
Foto: Esad Jakupović

Obveščaj me o novih člankih:  

»V preteklosti so organizacije zunanje upravljanje IT-storitev ponavadi uporabljale za učinkovitejšo podporo zalednih služb, danes pa se to dotika tudi samih konkurenčnih prednosti in pospešuje spremembe znotraj organizacije,« je povedal Erdis Škrgić. »Menim, da se organizacije že zavedajo, da so z najemom ponudnika IT-viri bolj prilagodljivi, kot če se odločijo za razvoj notranjih virov, ki so finančno in časovno navadno zelo potratni.«

Naložba kot strateška odločitev

Škrgić je pojasnil, da je za organizacijo odločilnega pomena, da informacijsko tehnologijo vgradi že v temelje svojega poslanstva, na katerem gradi vizijo in pozneje strategijo. »Zato pri odločitvah za vlaganja v IT ne gre več za običajne metode ocenjevanja smiselnosti naložb, ampak za strateško odločitev,« je poudaril. »Na strateški ravni namreč ne gre za preproste izračune smiselnosti naložbe, saj organizacija sledi svoji strategiji, ki navadno želi organizacijske sposobnosti postaviti tako, da so učinkovite in jih je težko posnemati.«

IKT-znanja prinašajo konkurenčno prednost

Škrgić je opozoril na izjavo Klausa Schwaba, ustanovitelja in predsednika Svetovnega gospodarskega foruma, da v novem tehnološko naprednem svetu ne gre več za to, da velike ribe pojedo majhne, ampak da hitrejše pojedo počasnejše. »To še toliko bolj utrjuje naše prepričanje, da imamo kot IKT-ponudnik moč, ki našim partnerjem neposredno ali posredno prinaša konkurenčne prednosti,« je razložil Škrgić. »Tudi naša retrospektiva kaže na uspešno evolucijo organizacije od klasičnega informacijskotehnološkega sistemskega integratorja do prepoznavne storitvene organizacije, ki pod eno streho združuje specialistična znanja na skoraj vseh IKT-področjih.«

Kompetenten ponudnik pomeni manj stresne spremembe

»Zaradi hitrosti razvoja tehnologije prihaja do pomanjkanja kompetentnega kadra, zaradi vse večje širine, ki jo informacijska tehnologija zajema, pa se povečujejo tveganja na področju IT,« je dejal Škrgić. Mnoga podjetja zato ne zmorejo ustrezno zavarovati svojega IT-okolja, ker nimajo ne finančnih sredstev ne kadra z ustreznimi znanjem. Zato se čedalje pogosteje odločajo za zunanje upravljanje, s čimer pridobijo dostop do ustreznega kadra in orodij ter tako povišajo raven varnosti in razpoložljivosti IT-okolja. »Z najemom kompetentnega IT-ponudnika so spremembe, tudi tiste, ki se dotikajo samih temeljnih procesov organizacije, navadno manj stresne,« je dejal Škrgić.

Kdaj je najprimernejši čas za prehod

David Bevc je pojasnil, da je najprimernejši čas za prehod na nov način upravljanja IT-storitev takrat, ko je trenutno okolje že zastarelo in je potrebno posodobitve, ko se podjetje združuje ali povezuje z drugimi, ko se seli na drugo lokacijo ali ko se širi na druge trge. V veliko primerih se podjetje odloči za prehod tudi, ko se mora hitro odzvati na nove potrebe ali večje povpraševanje strank.

Najprej podrobno spoznavanje, sledi ključna faza prehoda

»Klasičen pristop k prehodu se začne s podrobnim spoznavanjem trenutnega okolja in potrebe stranke, ko naši svetovalci opravijo podrobno analizo okolja, ugotovijo stanje, začrtajo potrebe in cilje stranke ter pripravijo natančen načrt prehoda, pri čemer se uporabljajo dobre prakse ter smernice neprekinjenosti poslovanja in informacijske varnosti,« je razložil Bevc. Načrt predstavijo stranki in pri tem namenijo poseben poudarek časovnemu načrtu in kontrolnim točkam, ob katerih bo projektni vodja stranko obveščal o napredku. »Uvajanje se navadno začne z zamenjavo omrežnih naprav in požarnih zidov, vzpostavi pa se tudi VPN-povezava med stranko in ponudnikom oblaka.«

Sledita priprava virtualnih strežnikov in izvajanje prehoda na novo strežniško okolje. »Vse aktivnosti se izvajajo ob takšnem času in tako, da uporabniki posegov v svoje okolje ne občutijo in nemoteno izvajajo svoje aktivnosti tudi med fazo migracije,« je pojasnil Bevc. »Glavna faza upravljanja IT-okolja se začne izvajati po migraciji uporabnikov in potencialni zamenjavi uporabniških naprav, ko se začne faza njegovega vzdrževanja,« je dodal. »Ponudnik storitve vzpostavi sistem nadzora in upravljanja IT-okolja z različnimi orodji, tako varnostnimi kot tudi operativnimi, ter z agenti v operativnih mrežnih in varnostnih centrih izvaja nadzor nad okoljem vsak dan, vse dni v letu.«

Morebitnim zapletom se izognemo z dogovorom o ravni storitev

»Pri projektu zunanjega upravljanja IT sodelujejo različni kadri ponudnika, od svetovalcev, sistemskih inženirjev in tehnikov do agentov v operativnih mrežnih in varnostnih centrih, kar kaže, kako širok nabor kadrov bi potreboval naročnik, če bi želel sam opravljati takšno storitev,« je poudaril Bevc.

Da bo raven storitve res takšna, kot sta se ponudnik in naročnik dogovorila, morata skleniti dogovor o ravni storitev oziroma SLA (Service Level Agreement). V njem se navedejo vse zahteve, ki so usklajene s kritičnimi procesi v podjetjih. »V podjetju Unistar PRO opažamo v zadnjem letu povečanje povpraševanja tudi na tem področju in že uspešno izvajamo zunanje upravljanje IT-okolja pri nekaj srednje velikih podjetjih v različnih panogah,« je dejal Bevc.

Poleg cene je treba preveriti še kompetence in druge dejavnike

Erdis Škrgić je še poudaril, da je izzive in spremembe lažje premostiti z zaupanjem opravljanja IT-storitev ponudniku, ki si zaradi ekonomije obsega lažje privošči visoko usposobljen kader in vrhunske rešitve. »Dobre prakse, odlična organizacija in varovanje ključnih podatkov so obvezni gradniki sodobnega informacijskega okolja, seveda pa se zavedamo, da pri najemu zunanjega izvajanja daje naročnik vajeti v roke svojemu poslovnemu partnerju in s tem izgublja neposreden nadzor,« je pojasnil. »Čeprav imajo stroški pri izbiri partnerja neizogibno pomembno vlogo, je zelo pomembno, da se naročnik pri izbirnem postopku osredotoči na ponudnikove kompetence in druge dejavnike, ki se optimalno umeščajo v njegovo dolgoročno strategijo in mu zagotavljajo varnost naložbe.«



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Bo v bolnišnici Izola po novem informacijski sistem po španskem vzoru? 6

Za trimilijonski posel se potegujeta Telekom Slovenije in hrvaški IN2 (s Pošto Slovenije), oba ponudnika pa imata španska partnerja

IKT
Članki
Članki Kako se digitalizirata VIP Virant in Roltek

Obe podjetji predstavljata pragmatičen pristop slovenskih podjetij k digitalizaciji

OGLAS
IKT
Članki
Članki Prvi slovenski dokumentni sistem z DNK za mednarodna podjetja

Nova različica procesnega dokumentnega sistema Genis e-GenDoc je idealna rešitev za mednarodna podjetja, ki želijo z osrednjim...

IKT
Članki
Članki Bi denar prijatelju nakazali kar prek Viberja? Tudi to je mogoče

Addiko Bank je skupaj z Viberjem, ki ima po svetu milijardo uporabnikov, razvila nov način nakazovanja denarja

IKT
Članki
Članki So zložljivi telefoni res prava stvar?

Svetovni kongres mobilnih tehnologij, ki te dni poteka v Barceloni, poleg mobilnih omrežij pete generacije zaznamujejo predvsem...

IKT
Članki
Članki V Sloveniji je 41 odstotkov programske opreme nelegalne 36

Tako so izračunali v združenju ponudnikov programske opreme BSA, kjer ugotavljajo, da so proizvajalci in prodajalci v naši državi...

IKT
Članki
Članki Comtrade oddelek za potovanja in mobilnost izločil v posebno divizijo Voyego 1

Novi diviziji se bo pridružilo približno 250 zaposlenih iz skupine Comtrade, zaposlovali pa bodo tudi nove kadre; do leta 2021...

IKT
Članki
Članki (Intervju) Ameriška blokada je Huaweiu pri drugih strankah celo pomagala 2

Tako je povedal Zhe (George) Zhang, direktor razvoja poslovanja družbe Huawei v jadranski regiji; z njim smo se pogovarjali predvsem o...