(Intervju) Tiskanja je v pisarnah res vse manj, v proizvodnji pa je še veliko priložnosti (Intervju) Tiskanja je v pisarnah res vse manj, v proizvodnji pa je še veliko priložnosti Čeprav se počasi poslavlja iz pisarniških okolij, ima tiskanje po mnenju Takuje Marubajašija, predsednika družbe Kyocera Document Solutions Europe, zelo lepo prihodnost; v Kyoceri stavijo predvsem na priložnosti v industriji in novih poslovnih modelih.
Koliko zaslužijo strokovnjaki za umetno inteligenco in strojno učenje Koliko zaslužijo strokovnjaki za umetno inteligenco in strojno učenje Število delovnih mest, povezanih z umetno inteligenco in strojnim učenjem, se je v zadnjih treh letih podvojilo; preverili smo, katera med njimi so najbolj iskana, katera najbolje plačana, v katerih državah jih je največ in kako je pri nas
Poslovati zunaj oblaka – prej ali slej nekonkurenčno Poslovati zunaj oblaka – prej ali slej nekonkurenčno Na S & T Slovenija so predstavili Inforjeve rešitve in storitve v oblaku, kot so ION, OS, Birst ter Mongoose, ki podjetjem omogočajo učinkovito IT-podporo poslovanju ter hiter razvoj novih aplikacij in storitev za digitalno poslovanje
Kakšna je rast spletne trgovine v Sloveniji in kdo ima največ od tega? Kakšna je rast spletne trgovine v Sloveniji in kdo ima največ od tega? V Sloveniji je več kot tri tisoč spletnih trgovin – je prostor še za kakšnega popoldanskega podjetnika
Industrijska okolja so pogosto brez osnovne kibernetske zaščite. Kaj zdaj? Industrijska okolja so pogosto brez osnovne kibernetske zaščite. Kaj zdaj? Ker se zaradi zahtev digitalizacije operativni sistemi čedalje tesneje povezujejo z IT-sistemi, postajajo varnostna tveganja v industrijskih in proizvodnih okoljih čedalje večja težava

Zakaj je čedalje več zanimanja za zunanje upravljanje IT-okolja

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 3 min
18.01.2019  12:47
Čedalje več podjetij ne zmore ustrezno zavarovati svojega IT-okolja, saj nimajo na voljo finančnih sredstev in kadra z ustreznimi znanjem. Veliko se jih zato odloči za zunanje upravljanje, s čimer lahko hitro pridobijo dostop do ustreznega kadra in orodij ter tako povišajo raven varnosti in razpoložljivosti IT-okolja.
Zakaj je čedalje več zanimanja za zunanje upravljanje IT-okolja
Erdis Škrgić, skrbnik ključnih strank, in David Bevc, pomočnik direktorja oddelka poslovnih rešitev v podjetju Unistar PRO, sta v uvodnem predavanju na današnji konferenci RoglIT v Mariboru predstavila koncept modularnega in prilagodljivega poslovnega IKT-okolja, ki ga ponuja Unistar PRO.
Foto: Esad Jakupović

Obveščaj me o novih člankih:  

»V preteklosti so organizacije zunanje upravljanje IT-storitev ponavadi uporabljale za učinkovitejšo podporo zalednih služb, danes pa se to dotika tudi samih konkurenčnih prednosti in pospešuje spremembe znotraj organizacije,« je povedal Erdis Škrgić. »Menim, da se organizacije že zavedajo, da so z najemom ponudnika IT-viri bolj prilagodljivi, kot če se odločijo za razvoj notranjih virov, ki so finančno in časovno navadno zelo potratni.«

Naložba kot strateška odločitev

Škrgić je pojasnil, da je za organizacijo odločilnega pomena, da informacijsko tehnologijo vgradi že v temelje svojega poslanstva, na katerem gradi vizijo in pozneje strategijo. »Zato pri odločitvah za vlaganja v IT ne gre več za običajne metode ocenjevanja smiselnosti naložb, ampak za strateško odločitev,« je poudaril. »Na strateški ravni namreč ne gre za preproste izračune smiselnosti naložbe, saj organizacija sledi svoji strategiji, ki navadno želi organizacijske sposobnosti postaviti tako, da so učinkovite in jih je težko posnemati.«

IKT-znanja prinašajo konkurenčno prednost

Škrgić je opozoril na izjavo Klausa Schwaba, ustanovitelja in predsednika Svetovnega gospodarskega foruma, da v novem tehnološko naprednem svetu ne gre več za to, da velike ribe pojedo majhne, ampak da hitrejše pojedo počasnejše. »To še toliko bolj utrjuje naše prepričanje, da imamo kot IKT-ponudnik moč, ki našim partnerjem neposredno ali posredno prinaša konkurenčne prednosti,« je razložil Škrgić. »Tudi naša retrospektiva kaže na uspešno evolucijo organizacije od klasičnega informacijskotehnološkega sistemskega integratorja do prepoznavne storitvene organizacije, ki pod eno streho združuje specialistična znanja na skoraj vseh IKT-področjih.«

Kompetenten ponudnik pomeni manj stresne spremembe

»Zaradi hitrosti razvoja tehnologije prihaja do pomanjkanja kompetentnega kadra, zaradi vse večje širine, ki jo informacijska tehnologija zajema, pa se povečujejo tveganja na področju IT,« je dejal Škrgić. Mnoga podjetja zato ne zmorejo ustrezno zavarovati svojega IT-okolja, ker nimajo ne finančnih sredstev ne kadra z ustreznimi znanjem. Zato se čedalje pogosteje odločajo za zunanje upravljanje, s čimer pridobijo dostop do ustreznega kadra in orodij ter tako povišajo raven varnosti in razpoložljivosti IT-okolja. »Z najemom kompetentnega IT-ponudnika so spremembe, tudi tiste, ki se dotikajo samih temeljnih procesov organizacije, navadno manj stresne,« je dejal Škrgić.

Kdaj je najprimernejši čas za prehod

David Bevc je pojasnil, da je najprimernejši čas za prehod na nov način upravljanja IT-storitev takrat, ko je trenutno okolje že zastarelo in je potrebno posodobitve, ko se podjetje združuje ali povezuje z drugimi, ko se seli na drugo lokacijo ali ko se širi na druge trge. V veliko primerih se podjetje odloči za prehod tudi, ko se mora hitro odzvati na nove potrebe ali večje povpraševanje strank.

Najprej podrobno spoznavanje, sledi ključna faza prehoda

»Klasičen pristop k prehodu se začne s podrobnim spoznavanjem trenutnega okolja in potrebe stranke, ko naši svetovalci opravijo podrobno analizo okolja, ugotovijo stanje, začrtajo potrebe in cilje stranke ter pripravijo natančen načrt prehoda, pri čemer se uporabljajo dobre prakse ter smernice neprekinjenosti poslovanja in informacijske varnosti,« je razložil Bevc. Načrt predstavijo stranki in pri tem namenijo poseben poudarek časovnemu načrtu in kontrolnim točkam, ob katerih bo projektni vodja stranko obveščal o napredku. »Uvajanje se navadno začne z zamenjavo omrežnih naprav in požarnih zidov, vzpostavi pa se tudi VPN-povezava med stranko in ponudnikom oblaka.«

Sledita priprava virtualnih strežnikov in izvajanje prehoda na novo strežniško okolje. »Vse aktivnosti se izvajajo ob takšnem času in tako, da uporabniki posegov v svoje okolje ne občutijo in nemoteno izvajajo svoje aktivnosti tudi med fazo migracije,« je pojasnil Bevc. »Glavna faza upravljanja IT-okolja se začne izvajati po migraciji uporabnikov in potencialni zamenjavi uporabniških naprav, ko se začne faza njegovega vzdrževanja,« je dodal. »Ponudnik storitve vzpostavi sistem nadzora in upravljanja IT-okolja z različnimi orodji, tako varnostnimi kot tudi operativnimi, ter z agenti v operativnih mrežnih in varnostnih centrih izvaja nadzor nad okoljem vsak dan, vse dni v letu.«

Morebitnim zapletom se izognemo z dogovorom o ravni storitev

»Pri projektu zunanjega upravljanja IT sodelujejo različni kadri ponudnika, od svetovalcev, sistemskih inženirjev in tehnikov do agentov v operativnih mrežnih in varnostnih centrih, kar kaže, kako širok nabor kadrov bi potreboval naročnik, če bi želel sam opravljati takšno storitev,« je poudaril Bevc.

Da bo raven storitve res takšna, kot sta se ponudnik in naročnik dogovorila, morata skleniti dogovor o ravni storitev oziroma SLA (Service Level Agreement). V njem se navedejo vse zahteve, ki so usklajene s kritičnimi procesi v podjetjih. »V podjetju Unistar PRO opažamo v zadnjem letu povečanje povpraševanja tudi na tem področju in že uspešno izvajamo zunanje upravljanje IT-okolja pri nekaj srednje velikih podjetjih v različnih panogah,« je dejal Bevc.

Poleg cene je treba preveriti še kompetence in druge dejavnike

Erdis Škrgić je še poudaril, da je izzive in spremembe lažje premostiti z zaupanjem opravljanja IT-storitev ponudniku, ki si zaradi ekonomije obsega lažje privošči visoko usposobljen kader in vrhunske rešitve. »Dobre prakse, odlična organizacija in varovanje ključnih podatkov so obvezni gradniki sodobnega informacijskega okolja, seveda pa se zavedamo, da pri najemu zunanjega izvajanja daje naročnik vajeti v roke svojemu poslovnemu partnerju in s tem izgublja neposreden nadzor,« je pojasnil. »Čeprav imajo stroški pri izbiri partnerja neizogibno pomembno vlogo, je zelo pomembno, da se naročnik pri izbirnem postopku osredotoči na ponudnikove kompetence in druge dejavnike, ki se optimalno umeščajo v njegovo dolgoročno strategijo in mu zagotavljajo varnost naložbe.«



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Za 15. rojstni dan je Facebook dobil darilo, ki si ga ni posebej želel 3

Kako posluje megaspletna korporacija Facebook, kakšni izzivi visijo nad glavo njenemu vodstvu – ter kako je spreminjala ameriško družbo

IKT
Članki
Članki Direktorji IKT-podjetij o letošnjih načrtih: Večji poudarek bo na ljudeh kot na sami tehnologiji

32 direktorjev IKT-podjetij večinoma stavi na digitalno preobrazbo in umetno inteligenco

IKT
Članki
Članki Kakšna je rast spletne trgovine v Sloveniji in kdo ima največ od tega? 1

V Sloveniji je več kot tri tisoč spletnih trgovin – je prostor še za kakšnega popoldanskega podjetnika

IKT
Članki
Članki Umetna inteligenca bo morala znati bolje zagovarjati svoje početje 1

Če banka zavrne prošnjo za posojilo, ne more preprosto reči, da je računalnik rekel »ne«

IKT
Članki
Članki Koliko zaslužijo strokovnjaki za umetno inteligenco in strojno učenje 1

Število delovnih mest, povezanih z umetno inteligenco in strojnim učenjem, se je v zadnjih treh letih podvojilo; preverili smo, katera...

IKT
Članki
Članki Celjske mesnine proizvajajo le tisto, kar se res splača. Kako jim to uspeva?

S postopno digitalizacijo celotnega proizvodnega in poslovnega procesa so prišli do analitičnega sistema, ki jim na podlagi kakovostnih...

IKT
Članki
Članki (Intervju) Kdor se selitve v oblak loti po občutku, jo pogosto zelo drago plača 20

Klod Kolaro, podpredsednik družbe Comtrade System Integration International, nam je pojasnil, zakaj sistemskim integratorjem kljub trendu...

OGLAS
IKT
Članki
Članki Barbara Domicelj, Microsoft: Leto 2018 je bilo dobro, a za preboj bo potrebne več drznosti

Imamo odlične temelje za uspeh v novem svetu, saj se radi pohvalimo, da imamo verjetno največ raziskovalcev umetne inteligence na...