Digitalna transformacija v zadnjih letih pospešeno poganja razvoj informacijske podpore v podjetjih ne glede na panogo. »Gre za to, kako sodelujete s strankami, kako jim zagotavljate prave izdelke na pravem mestu, za pravo ceno, hitro in enostavno,« je pojasnil James Harbidge, višji poslovni svetovalec v podjetju Infor.
Podjetja se ukvarjajo z ogromnim številom informacij, ki so razvrščene v različnih silosih, na primer finance, kadri in proizvodnja. »Izziv je, kako vse to enostavno in hitro povezati po enostavni poti, brez zahtevnih integracij, in pridobiti uporabne podatke za poslovanje,« je povedal Harbidge. Po drugi strani je pomembna agilnost, torej kako povečati ali zmanjšati obseg dejavnosti glede na poslovne potrebe. Če se odločimo za prenos v oblak, se recimo ni treba ukvarjati z obsežnimi implementacijami, ampak vpeljemo samo tisto, kar se na določenem mestu in v določenem času potrebuje.
Smer je jasna – v oblak
Prednosti poslovanja v oblaku, vključno s tako kritičnim sistemom, kot je ERP, je veliko. Ne samo, da fiksna cena in obračunavanje po porabi podjetju olajša načrtovanje stroškov za IT, odpravljene so težave z naložbami, podporo, pomanjkanjem in fluktuacijo IT-kadra ter njegovim usposabljanjem.
Inforjeve rešitve v oblaku odpravljajo pomisleke zaradi prilagajanja specifičnim potrebam naročnika. Kot je pojasnil Harbidge, sicer ne omogočajo spreminjanja izvorne kode, ponujajo pa številna orodja za prilagajanje in dopolnjevanje rešitve. To podjetjem zagotavlja, da kljub prilagojeni rešitvi vedno uporabljajo zadnjo različico sistema. Poseganje v izvorno kodo zaradi prilagajanja posebnostim v poslovnih procesih namreč otežuje osveževanje sistemov, zato številna podjetja na primer še danes poslujejo z izredno zastarelimi ERP-rešitvami.
Podjetja s prehodom v oblak pridobijo tudi možnost enostavnega razširjanja sistema tako z vidika povečevanja števila uporabnikov in priključevanja novih podjetij kot tudi z vidika dodajanja različnih delov same programske opreme. Poleg tega takšna rešitev zagotavlja večjo robustnost, razpoložljivost in varnost ob bistveno ugodnejši ceni, kot če bi podjetje postavljalo lastno infrastrukturo oziroma takšne ravni storitev pravzaprav sploh ne more doseči.
Enostavneje do novih digitalnih rešitev
Oblak je priročna rešitev tudi z vidika zagotavljanja zadnjih tehnologij, ki podjetjem omogočajo, da sprostijo svoj inovacijski potencial. Pomemben vidik uporabe oblačnih storitev je zagotavljanje enotne uporabniške izkušnje na različnih mobilnih napravah ter zmožnost hitrega razvoja prilagojenih delovnih okolij in novih aplikacij, praktično brez poglobljenega znanja programiranja.
Vsaj tako pomembna je tudi poenostavitev integracije, na primer med posameznimi Inforjevimi rešitvami (ERP, CRM, HRM, EAM, skladiščnimi sistemi, spletnimi trgovinami ...) pa tudi z rešitvami in storitvami drugih ponudnikov. S takšnimi integracijskimi sposobnostmi podjetje enostavno zgradi delovne postopke, ki vključujejo dokumente ter podatke iz različnih aplikacij. »V osnovi je treba poznati poslovanje, torej vsebino. Če znaš recimo narisati proces s programom Visio, si opravil že 90 odstotkov dela,« je povedal Harbidge. Tako uporabnik hitreje pride do koristnih informacij, s katerimi hitreje, enostavneje in varneje podpre svoje kupce. Poleg tega se na enem mestu pridobi vpogled v izvajanje procesov in delovnih postopkov, zato podjetje bolje razume dogajanje in sprejema učinkovite ukrepe.