IKT

Kako si lahko pri digitalizaciji podjetja pomagamo s sistemom kakovosti

Digitalizacija naj bi pomenila manj dela, vse aktivnosti se morajo dogajati v sistemu in biti med seboj povezane ter dostopne glede na pravice in sledljive – vse to so tudi zahteve, ki jih je treba upoštevati pri uvajanju sistema kakovosti

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

20.03.2019 14:30
Čas branja: 3 min

Pred 20 leti, ko smo začeli uvajati celovite sisteme kakovosti, smo poskušali narediti vzporednice s poslovanjem v tujini. Podjetja, ki so želela pokazati, da so sposobna delati za tuje trge, so morala svoje poslovanje spremeniti, pri čemer so jim bili v pomoč standardi ISO.

Obstajata dva pristopa k vpeljevanju standardov. Prvi poteka celovito prek vodstva, ki za vodenje procesa uporablja informacije z vseh ravni kakovosti. Drugi pristop je bil vzporeden, kjer je kakovost na podlagi certifikatov vzpostavljena zaradi zahtev strank. Tako kot vpeljevanje kakovosti mora tudi vpeljava digitalizacije imeti močno podporo in zgled pri vodstvu. Digitalizacija naj bi pomenila manj dela, vse aktivnosti se morajo dogajati v sistemu in biti med seboj povezane ter dostopne glede na pravice in sledljive. Vse to so tudi zahteve kakovosti in varnosti.

A žal zdaj še ni tako. Pogosto so različni sistemi med seboj nepovezani, uporabniki, to so zaposleni, pa še kar pišejo e-poštna sporočila ter delajo s klasičnimi mapami in dokumenti. Pogosto pa je prav direktor tisti, ki ne zna pogledati v sistem.

Vodenje sestankov, podpora vodstva digitalizaciji

Običajno je sestanek ključna oblika delovanja vsakega vodstva, najpogosteje je to kolegij poslovodstva. Vsi, ki so del sestanka, dobijo vabilo po e-pošti in naravnost v koledar. Dostop naj bi bil omogočen na mobilnih napravah.

V našem primeru menedžer vidi osnovno stran tako, kot je prikazano na spodnji sliki.

Stran mu pokaže, kje in katere akcije, naloge ali aktivnosti so odprte oziroma so roki mimo, kdo od njegovih ljudi je zelo obremenjen, kdo zamuja. Pogled si po potrebi lahko spremeni.

Sklic kolegija ali sestanka na nižjih ravneh in po projektih naj se vodi povezano, vendar na enak način, saj je enostavnost za uporabo ključnega pomena.

K sestanku so vabljeni udeleženci že lahko dali komentarje, povezave, zaslonske posnetke, infotočka pa nam pove, kdo se je seznanil z dokumenti, ki so bili dodani kot podlaga.

Za vsako nalogo, preventivni ukrep, akcijo ali kaj drugega lahko zaposleni beležijo čas.

Vsem akcijam (sklepom, preventivnim ukrepom in drugim ukrepom) je treba dodati rok, lahko je potrebna odobritev ali pa tudi ne.

Procesi in postopki so DNK podjetja

Procesi ne smejo delovati sami zase. Biti morajo povezani v sistem z akcijami, tveganji in dokumenti. Skratka, procesi pokažejo, kako tečejo vse zadeve v podjetju. V farmaciji so še posebej natančno opredeljeni – nanje so nastavljeni nosilci, kazalniki, akcije, tveganja, recepture in vse drugo, kar zahteva organizacijska struktura.

Osveževanje procesov naj se izvaja vsakokrat, ko pride do sprememb v organizaciji, z njimi pa se mora seznaniti vsak, ki je povezan z njimi. Digitaliziran popis procesov omogoča tudi hitrejše uvajanje novih zaposlenih.

Spodbujanje zaposlenih, da iščejo učinkovite poenostavitve procesov, ki podjetju znižajo stroške, lahko opredelimo kot ideje in predloge za izboljšanje skozi proces. Lahko je to samostojna vstopna točka prek sestankov ali HRM-sistema. Procesi naj ne bodo zaprti v oddelku, naj se povezujejo prek meja oddelka in celo podjetja do dobaviteljev, kupcev ali drugih uporabnikov.

Tveganja in kriza pred vrati – skrajni čas za ukrepanje

Opredeljena tveganja so pomembna za predvidevanje, kaj se nam lahko zgodi, še posebno zdaj, ko kriza po mnenju nekaterih trka na vrata.

Vsi se bojimo krize, zato je pravi čas, da se zazremo vase in opravimo čiščenje, ki ga lahko prinese uvedba digitalizacije. To je treba storiti danes, ko nam gre dobro in lahko za vzpostavitev sistema porabimo več sredstev. Pri tem pa se je treba zavedati, da sistem ne bo deloval samo z namestitvijo aplikacije, temveč le, če ga bo večina uporabnikov tudi uporabljala. Zgled pa naj bo vodstvo.

Kako digitalizirati z domačim znanjem?

Mnoga podjetja so že začela uvajati različne aplikacije. Tista z več sredstvi uporabljajo drage tuje rešitve, za katere ni nujno, da so tudi prijazne do uporabnikov, niti ni nujno, da delujejo celovito.

V Sloveniji se lahko dobro digitaliziramo z aplikacijami domačega znanja, ki se uspešno povezujejo z vsemi drugimi. Rešitve naj bodo celovite, naj povezujejo in naj bodo prijazne do uporabnikov.

Stalno povezovanje in izboljševanje

Sistemi naj bodo med seboj povezljivi, saj podjetja pogosto že imajo računovodske in kadrovske sisteme ter različne druge sisteme za podporo proizvodnji, trženju, CRM in podobno.

Pa vendar je kakovost povsod, vsi sistemi se lahko povežejo v procese, skupaj s kazalniki pa služijo za odločanje vodstvu. Skozi kakovost je podjetje možno preprosto digitalizirati. Najboljše stvari pa so res tiste, ki so preproste.

Mag. Uroš Gunčar je direktor podjetja Nets.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Topjob
Top službe – EK išče člane odborov; Furs in UPPD direktorja; službe še v Microsoftu, Adria Mobilu, Pipistrelu ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – EK išče člane odborov; Furs in UPPD direktorja; službe še v Microsoftu, Adria Mobilu, Pipistrelu ... 1

Kljub koronakrizi nekatera podjetja iščejo nove kadre – pregledali smo ponudbe na trgu dela in izbrali najboljše

FINANCE
IKT
(Intervju) Kako je Četrta pot razvila oblačni KADRIS 4
IKT
IKTRedakcija IKT (Intervju) Kako je Četrta pot razvila oblačni KADRIS 4

Izvršni direktor Četrte poti Urban Rozina pravi, da bo nova oblačna rešitev KADRIS 4 Cloud podjetjem z do 200 zaposlenimi zagotovila večjo dodano vrednost

FINANCE
IKT
Kako certificirati informacijsko varnost in zakaj je to pomembno
IKT
IKTJakob Žorž Kako certificirati informacijsko varnost in zakaj je to pomembno

Slovenskim podjetjem je na voljo širok nabor certifikatov varnostnih standardov ISO, s katerimi potrdijo svoje zaveze varnemu in skladnemu digitalnemu poslovanju

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
Topjob
Top službe – Banka Slovenije išče strateškega svetovalca; službe še v Kuehne+Nagel, Petrolu, Celtri, SiDG, Siemensu ...
Topjob
TopjobTOP JOB Top službe – Banka Slovenije išče strateškega svetovalca; službe še v Kuehne+Nagel, Petrolu, Celtri, SiDG, Siemensu ...

Kljub koronakrizi nekatera podjetja iščejo nove kadre – pregledali smo ponudbe na trgu dela in izbrali najboljše

FINANCE
Topjob
Na voljo so subvencije za zelena delovna mesta
Topjob
TopjobLana Dakić Na voljo so subvencije za zelena delovna mesta

Objavljamo podrobnosti novega javnega povabila, prek katerega lahko delodajalci prejmejo do 8.160 evrov subvencije

FINANCE
Manager
Neskončna pravila in zdrav razum
Manager
ManagerMiha Žerko Neskončna pravila in zdrav razum 2

V Economistu ugotavljajo, da podjetja lahko zagotavljajo smiselnost internih pravil, če nimajo več kot štiri ravni poročanja.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B