Digitalni pomočniki: Alexa prihaja v Windowse, Cortana pa bo obdelovala poslovne uporabnike Digitalni pomočniki: Alexa prihaja v Windowse, Cortana pa bo obdelovala poslovne uporabnike Če bomo doma dvignili glas in rekli »Alexa«, se ne bo odzval le pametni zvočnik, ampak tudi prenosni računalnik
Mož v senci Jeffa Bezosa, ki upravlja največji oblak na svetu Mož v senci Jeffa Bezosa, ki upravlja največji oblak na svetu Večina Amazonovega dobička pride iz njegovih storitev v oblaku, v tem je daleč največji na svetu. Motor teh storitev je Andy Jassy, najtesnejši sodelavec ustanovitelja Amazona Jeffa Bezosa in drugi največji delničar.
Ko se denar seli v blockchain, kaj še ostane bankam? Ko se denar seli v blockchain, kaj še ostane bankam? V senci nedavne predstavitve Facebookove kriptovalute libra in napovedi plačilnega sistema Calibra, ki sta doživela viharno zanimanje (in tudi nasprotovanje oblasti), s plačevanjem s tehnologijo blockchain številna mala in tudi večja finančna podjetja eksperimentirajo že vsaj dve leti. Daljnovidnejše banke se, samostojno ali v povezavi z blockchain startupi, že prilagajajo novi resničnosti. Govorimo o tujih, ne slovenskih, ki se do tega še vedejo bolj kot kmečke neveste.
Spoznajte IT-podjetje, ki je lani zraslo za več kot 70 odstotkov Spoznajte IT-podjetje, ki je lani zraslo za več kot 70 odstotkov Brihteja se strateško preoblikuje v ponudnika kibernetske varnosti
Nov triumf umetne inteligence v Wimbledonu Nov triumf umetne inteligence v Wimbledonu Računalništvo v oblaku, podatkovna analitika, še posebej pa umetna inteligenca so vizualne, informacijske in medijske storitve na letošnjem največjem teniškem turnirju dvignili na višjo raven
Komentar

Malo poglejte, na čem temeljijo vaše odločitve

Čas branja: 2 min
20.06.2019  08:04
Veliko lastnikov, nadzornikov in direktorjev ne vidi vrednosti naložb v informacijske tehnologije. In prav to zavira tako digitalizacijo kot uvajanje sodobnih analitičnih orodij.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Podatki so sicer res nafta digitalne dobe, vendar se postavlja vprašanje, ali imamo stroje in orodja, ki bi to energijo, to vrednost za poslovanje, čim bolje izkoristili. In tudi, ali razumemo, kaj ta nova energija prinaša in kako bo poganjala poslovanje.

Informacijska tehnologija že nekaj časa ponuja rešitve, s katerimi se lahko začne izkoriščati vrednost v podatkih, a so te rešitve v praksi še na zelo začetni ravni. Po eni strani ponudniki tehnologij govorijo o poslovni analitiki, velikih podatkih in umetni inteligenci, večina podjetij pa uporablja še vedno samo poslovna poročila, ki jih ročno pripravijo v Excelu.

Razhajanje med tem, kar omogoča tehnologija, in tem, kar uporabljajo v podjetjih, je torej velikansko. V digitalnem svetu pomeni tako velik preskok, kot je bil s konjske vprege na vozila, gnana z motorjem z notranjim zgorevanjem. Z eno razliko. Današnja tehnologija je v zadnjih desetih letih dozorela in se izpopolnila bolj, kot so se vozila v sto letih, uporaba pa se sploh še ni začela.

Digitalizacija naj bi temeljila na poslovni analitiki, v realnem svetu pa se množica podatkov uporablja samo za poročanje. Res malo je podjetij, ki, denimo, analizirajo podatke za napovedovanje prihodnosti. Ali iz njih luščijo vzorce, na temelju katerih bi sprejemala odločitve. Pri podatkovno vodenem poslovanju ne gre samo za to, ali imamo lepe ponazoritve finančnih ali prodajnih kazalnikov, ampak kakšen imamo vpogled v minulo, trenutno in prihodnje poslovanje. In to na vseh področjih, od prodaje, nabave in proizvodnje do kadrov, sredstev in storitev. In prav tukaj vidim največji izziv.

Podjetja veliko teh podatkov sploh ne spremljajo oziroma jih imajo v obliki, ki je ne morejo obdelovati. Težava je torej že v osnovni informatizaciji poslovnih procesov in delovnih postopkov. Veliko jih namreč še poteka v papirni obliki ali peš. Dejstvo je, da podjetje ne more obvladovati poslovanja z uporabo orodij za poslovno analitiko, če poslovanje ni digitalizirano. To je temelj. Povsem druga stvar pa je, ali ima znanje in predvsem voljo, da to izvede.

Veliko lastnikov, nadzornikov in direktorjev ne vidi vrednosti naložb v informacijske tehnologije. In prav to zavira tako digitalizacijo kot uvajanje sodobnih analitičnih orodij. Paradoks je, da so bili nasprotniki novih tehnologij v preteklosti predvsem preprostejši ljudje, lastniki kapitala pa so se zavedali pomena vlaganj. Danes je stvar obrnjena na glavo. Zaposleni se velikokrat bolj zavedajo potrebe po novih orodjih kot lastniki podjetij in menedžerji.

Digitalizacija poslovanja in posledično uporaba novih tehnologij za izkoriščanje vrednosti v podatkih sta mana za podjetja, ki si prizadevajo za dobiček. Za vsa tista, ki hočejo biti učinkovitejša in hkrati konkurenčnejša. Odlično je, da so nove tehnologije, kot sta poslovno poročanje in analitika v oblaku, postale tako dostopne tudi manjšim in srednjim podjetjem. Prav ta podjetja namreč dobro razumejo logiko biznisa in so nove tehnologije pripravljena hitreje usvojiti.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Obiskali smo dobre hekerje, ki se naokoli vozijo s tovornjakom

V znanstvenofantastičnih filmih se v vlačilcih, polnih sodobne tehnologije, navadno prevažajo zli hekerji. Mi smo se v podobnem vozilu...

IKT
Članki
Članki Kako so IT-velikani po krizi preplavili lestvico največ vrednih na svetu 1

Med desetimi največ vrednimi družbami na svetu je kar sedem IT-podjetij

IKT
Članki
Članki Nov triumf umetne inteligence v Wimbledonu 1

Računalništvo v oblaku, podatkovna analitika, še posebej pa umetna inteligenca so vizualne, informacijske in medijske storitve na...

IKT
Članki
Članki WannaCry ni mrtev, še vedno useka enkrat na sekundo

V zadnjega pol leta je bilo napadenih več kot polovica proizvodnih in skoraj polovica zdravstvenih organizacij na svetu

IKT
Članki
Članki Bi lahko tablice (spet) nadomestile prenosne računalnike? 4

Še pred nekaj leti smo lahko zasledili ogromno ponudb za tablice, zdaj je ta trend, vsaj v Sloveniji, nekoliko usahnil. Glavni razlog je...

IKT
Članki
Članki Napoved za leto 2025: Vsakih 18 sekund bomo imeli eno digitalno interakcijo 1

Količina podatkov v svetu se bo v prihodnjih šestih letih povečevala za povprečno 61 odstotkov na leto in z lanskih 33 do leta 2025...