IKT

INTERVJU: »Slovenijo smo izbrali, ker je žepek rasti v Evropi«

Danes je na slovenski trg vstopilo podjetje Stripe, ki ponuja eno izmed bolj zaželenih platform za integracijo spletnih plačil na svetu

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
10.09.2019 11:40
Čas branja: 3 min
INTERVJU: »Slovenijo smo izbrali, ker je žepek rasti v Evropi«
Felix Huber, Stripe: »Obseg spletne prodaje se bo podeseterili ali celo podvajseteril.«

Podjetje Stripe razvija programsko opremo, s katero podjetjem omogočajo lažje sprejemanje spletnih plačil po vsem svetu. Istoimenski platformi so sčasoma dodali še druge funkcije, s čimer želijo podjetjem zagotoviti, da na spletu opravljajo praktično vse operativne poslovne funkcije.

V Sloveniji bodo v začetku ponujali predvsem osnovni del svoje ponudbe – to so enostavno izvedljiva spletna in kartična plačila. »Platformo so že preizkusili in prilagodili lokalnemu okolju, imamo že prve uporabnike,« je povedal Felix Huber, ki v podjetju Stripe skrbi za razvoj poslovanja v regiji CEEMEA.

Zakaj ste sploh izbrali Slovenijo?

Slovenija je žepek rasti v Evropi. Veliko znanja in talenta je v vaši državi. Tehnološki inkubatorji po svetu so polni inženirjev – vsi ustvarjajo, si želijo rasti, narediti razliko. Poleg posla s plačilnimi platformami in storitvami bi lahko v Sloveniji dobili tudi kakovostne razvijalce. Pri odločitvi za vstop na vaš trg smo spremljali tudi evropsko statistiko. V osmih letih, od 2010 do 2018, je delež podjetij, ki prodajajo prek spleta, v Sloveniji zrasel z 10 na 18 odstotkov, torej se je njihovo število skoraj podvojilo. Ta podjetja že razumejo prednost poslovanja prek interneta. Pričakujemo pa še strmejšo rast. Smo optimistični glede vašega tržišča.

Čemu ste potrebovali osem let, da odkrijete Slovenijo? Smo premajhen trg v primerjavi z ostalimi državami?

Že res, da podjetje Stripe deluje od 2011, a svoje storitve je najprej ponujalo v ZDA, šele nato se je delovanje razširilo tudi po drugih regijah sveta. Poleg tega delujemo tudi strogo regulirani finančni industriji, kjer moramo kot ponudniki plačilnih storitev poskrbeti, da vse deluje do pike natančno. V dodajanje posamezne države je zato na naši strani treba vložiti veliko energije, da zadostimo vsem regulatornim zahtevam in lokalnim posebnostim. Res je trajalo nekaj časa, a zdaj smo tu. Ne bi rekel, da je Slovenija premajhen trg. Pravzaprav smo nad videnim navdušeni, saj imate veliko zanimivih podjetij, tehnološkega talenta, BDP vam raste hitreje od povprečja EU.

Na kakšne stranke ciljate?

V splošnem radi delamo s podjetji, ki so tehnološko napredna. Torej s podjetji, ki vidijo tehnologijo kot pomemben način za diferenciacijo in inoviranje lastnega poslovanja. To so lahko zagonska podjetja kot tudi velika podjetja, ki se širijo v tujino ali ustvarjajo nov posel. Vsi so dobrodošli. Tudi portfelj strank v drugih državah kaže na to, da nam zaupajo vsi poslovni subjekti, od samostojnih podjetnikov do največjih svetovnih korporacij. Po svetu imamo med strankami že več kot milijon podjetij, v regiji CEE pa smo jih v kratkem čas pridobili več sto.

Stripe torej podjetjem pomaga hitreje in enostavneje priti do plačila za blago ali storitve. Kako pa vi služite denar?

Naš poslovni model je skrajno enostaven. Ko kupec poravna plačilo, dobimo delček transakcije. Cenik je zelo pregleden in preprost – od vsake transakcije dobimo 0,25 evra in 1,4 odstotka vrednosti transakcije. Podjetja z res velikim obsegom transakcij pa lahko dobijo individualno ponudbo z nižjo provizijo.

Vaša največja konkurenta sta verjetno Adyen ter Braintree. Kje je vaša ključna konkurenčna prednost?

Po svetu imamo ogromno konkurentov, več sto podjetij se ukvarja z rešitvami za panogo financ. Nekatera ponujajo tudi podobne storitve kot mi, nobeno pa nima tako celovite ponudbe plačilnih storitev kot mi. A industrija plačil je vendarle zelo napredna, zato smo morali najti svoje prednosti in jih izpostaviti. Osredotočili smo se na tri ključna področja. Velik poudarek dajemo razvijalcem aplikacij in spletnih strani/platform. Poskrbeli smo za enostavnost integracije in razširitev naše plačilne platforme, zato številni res radi delajo z nami. Ker ciljamo na cel svet, smo poskrbeli tudi za globalni doseg. Tudi nekatera slovenska podjetja poslujejo po vsem svetu in ta lahko preprosto uporabljajo Stripe kjerkoli kot doma. Tudi za uporabnike/plačnike je to enostavnejše. Skrbimo tudi, da smo vedno na samem robu inovacij, ko gre za nove poslovne modele. Ne podpiramo le spletnih trgovin in oblačnih aplikacij, želimo namreč omogočiti, da bo vsaka poslovna ideja dobila našo podporo in možnost plačevanja.

Vam je evropska direktiva PSD2 v tem pogledu v pomoč?

Je. PSD2 ima veliko posledic. Predvsem pa skrbi, da celotno področje plačil in dostopa do računov postane bolj strukturirano. Všeč nam je, da je zahtevana močna avtentikacija stranke, tako je prevar in napadov manj. Tudi sami v svoji platformi poudarjamo prisotnost številnih varnostnih mehanizmov. Na GDPR in PSD2 smo se zelo zgodaj pripravili, tudi to je ena naših konkurenčnih prednosti, saj imamo razvojne ekipe po vsem svetu.

Kako pa negujete razvoj in inovacije?

Razvojne centre imamo po različnih celinah. Začeli smo v San Franciscu in se razširili v Singapur, Dublin, Mexico City, Seattle … Za nas je pomembno, da delamo s tehnološko naprednimi podjetji. Če to počneš po vsem svetu, vidiš nove trende, poslovne modele, iščeš napredne rešitve, stranke te silijo v inovativne rešitve. Naš moto je, da bo Stripe podpiral vse, kar bodo stranke potrebovale. Zelo hitro se odzovemo na spremembe.

Kam pa usmerjate razvoj?

Stalno dajemo nove izdelke in storitve na trg. Kmalu bo na voljo zalaganje plačil, sprva v ZDA. Razvijamo še nekatere storitve, o katerih še ne smem govoriti. Vsekakor pa bomo v prihodnje še bolj mednarodno prisotni. Naš cilj glede novih izdelkov in storitev je, da so narejeni v posamezni regiji in za regijo.

Kaj bi radi dosegli na dolgi rok?

Naša misija je dvigniti BDP internetne prodaje. Ta je šele v povojih. Tudi če se morebiti komu zdi, da je spletna trgovina v velikem porastu, statistika kaže, da spletna prodaja predstavlja komaj pet odstotkov vse prodaje v svetu. Prepričan sem, da bomo nekoč prišli do 30 ali celo 50 odstotkov, obseg spletne prodaje pa se bo podeseterili ali celo podvajseteril. Mi gradimo infrastrukturo internetnih plačil. Želimo si premik transakcij na splet. Ta del je danes zelo kompleksen, mi pa želimo to poenostaviti in odpraviti vso kompleksnost. Naša provizija bo vedno manjša od koristi za stranko.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Transport in logistika
Poljski samorog InPost po uspešnem debiju na borzi meče dobro luč na regijo CEE
Transport in logistika
Transport in logistikaJure Ugovšek Poljski samorog InPost po uspešnem debiju na borzi meče dobro luč na regijo CEE 2

Poznavalci v visokem zaslužku skladov zasebnega kapitala z uspešnim poljskim ponudnikom paketomatov vidijo napoved večje prisotnosti tovrstnega kapitala v srednji in vzhodni Evropi (CEE)

FINANCE
Kako je Stripe postal najvrednejše podjetje Silicijeve doline
Finance
Pia Bedene Kako je Stripe postal najvrednejše podjetje Silicijeve doline

Ponudnik digitalnih plačil Stripe je dosegel vrednost 95 milijard dolarjev in postal najdražje zasebno podjetje iz Silicijeve doline – s tem je prehitel Muskov SpaceX

FINANCE
Kaj moramo vedeti o ETF pred debijem na LJSE?
Finance
Jure Ugovšek Kaj moramo vedeti o ETF pred debijem na LJSE? 4

Bolgarska družba Expat Capital bo na ljubljansko borzo uvrstila pet kotirajočih skladov

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
Podjetnik
EU prvič tudi kot delničar v startupih
FINANCE
ESG
Etičnost podjetij vse bolj pridobiva veljavo
ESG
ESGMladen Miković Etičnost podjetij vse bolj pridobiva veljavo

Intenzivnejše sodelovanje z etičnimi podjetji pridobiva na prioritetni lestvici rasti korporacij pri zvišanju ugleda in donosnosti

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B