Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Spletna trgovina največji digitalni zmagovalec pandemije

Za podjetja, ki želijo v zdajšnjem obdobju vzpostaviti spletno trgovino, je najbolj ugoden najem spletne platforme

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

15.04.2020 14:00
Čas branja: 6 min

V obdobju epidemije COVID-19 na področju digitalizacije največji pospešek doživlja spletna trgovina (e-commerce). Podjetja, ki so svoje trženjske poti digitalizirala že pred pojavom novega koronavirusa, imajo danes strateško prednost pred tekmeci, ki so bili prisiljeni iskati hitre in fleksibilne rešitve tako rekoč čez noč. Splet namreč v danih razmerah pomeni edino obliko prodaje, brez katere izdelkov ni mogoče spraviti do kupcev, kar je pogoj za nadaljnji obstoj podjetij.

»O rešitvah ali orodjih je težko govoriti, saj ima vsaka spletna trgovina drugačne težave. Zato bi kot rešitev raje poudaril napredno spletno analitiko. Najprej je treba preveriti, pri katerem koraku nakupnega procesa nastajajo težave oziroma zakaj kupci ne končajo nakupa. Šele nato se lahko pogovarjamo o konkretnih rešitvah, pa naj gre za tehnične popravke, prilagoditev vmesnika ali kaj tretjega,« dodaja Lavtar.

Kako čim hitreje do učinkovite spletne trgovine

Za podjetja, ki želijo v zdajšnjem obdobju vzpostaviti spletno trgovino, je najbolj ugoden najem spletne platforme, na kateri je mogoče v precej kratkem času vzpostaviti spletno prodajo –tuji primer je na primer Shopify, slovenski pa trgOWinca. Te zagotavljajo dovolj dobro osnovo, saj vsebujejo najpomembnejše funkcionalnosti spletne trgovine, zato je treba vanje le dodati izdelke.

»Če se širitev na splet izkaže za uspešno, je v naslednji fazi vredno razmisliti o tem, kako kupcem ponuditi naprednejše in privlačnejše rešitve. Podjetje se v tem primeru lahko odloči za nadgradnjo sistema, lahko pa svoja sredstva vloži v povsem novo spletno trgovino. V tem primeru izdelava steče po ustaljenih tirnicah – od strateške izbire prave platforme in informacijskega sistema do oblikovanja, optimizacije in integracije trženjskih dejavnosti. A vse to naj sledi pozneje – v prvi fazi res štejeta agilnost in učinkovitost,« pojasnjuje sogovornik.

Brez oglaševanja ne bo kupcev

Seveda pa samo vzpostavitev spletne trgovine ne zadostuje za uspešno poslovanje, ki temelji na dovolj obsežnem naboru spletnih naročil. Naslednja stopnja v procesu spletnega trženja je spletno oglaševanje. Možnosti je več, od Googla do Facebooka in preostalih družbenih omrežij.

Dobra strategija digitalnega trženja temelji na uporabi več kanalov, različnih kreativnih pristopov ter testiranj in analize rezultatov, ki bodo podlaga za nadaljnjo optimizacijo spletnega trženja kot tudi za optimizacijo same spletne strani.

Fizične trgovine kot »showroomi«

»Trgovci, ki bodo s spletno prodajo dosegli večje uspehe, bodo zagotovo več sredstev namenili rešitvam spletne trgovine in spletu, fizične trgovine pa prilagodili v nekakšne showroome, kjer bo poudarek na preizkušanju izdelkov in storitev ter svetovanju, ljudje pa bodo večino nakupov opravili prek spleta,« pravi Lavtar. S tem bodo dolgoročno optimizirali stroške in sledili trendom. Ob prodajalnah ne bodo več potrebovali velikih in dragih skladišč. Svoje logistične centre bodo lahko preselili na cenejše lokacije in s tem prihranili.

V novi dobi digitalnih nakupov bo čedalje pomembnejše tudi učinkovito upravljanje podatkov o izdelkih in kupcih, ki bo najverjetneje postalo glavna konkurenčna prednost naprednih spletnih trgovcev. Sistemi, ki olajšajo nadzor nad velikimi količinami podatkov in njihovo urejanje, hkrati pa omogočajo hiter izvoz informacij v različnih oblikah (tiskovine, mobilne aplikacije …), namreč podjetjem prihranijo čas in denar. Zato Lavtar pričakuje, da se bo povečala potreba po naprednih rešitvah za upravljanje podatkov (sistemi PIM), ki bo postalo najpomembnejše za učinkovito in gospodarno delovanje spletnih trgovin.

Glavni trendi spletne trgovine v letu 2020

V podjetju Madwise so pripravili pregled 10 trendov v spletni trgovini, ki jih morajo poznati vsi spletni trgovci, ki želijo ostati na vodilnem mestu.

1. Mobile first

Razvoj tehnologij, kot je prepoznavanje obraza ali prstnih odtisov, in različne možnosti plačil omogočajo mnogo dostopnejši, preprostejši in hitrejši nakup prek mobilnih naprav. Ne govorimo več (samo) o prilagojenosti za mobilne naprave, temveč o prioritetnem razvoju in vpeljavi naprednih digitalnih rešitev za mobilne uporabnike.

2. Spletna prodaja na družbenih omrežjih

Facebook ponuja integracijo s spletno trgovino že od leta 2014, ko je uvedel gumb za nakup. Enako lahko na Instagramu dodate oznake izdelkov na fotografije, ki uporabnika odpeljejo na zaključek nakupa v vaši spletni trgovini. Na Pinterestu lahko uporabite tako imenovane Rich Pins, ki uporabniku omogočajo informacije o izdelku (cena, zaloga in kje lahko izdelek kupi).

3. UGC ali dobro blago se samo hvali

UGC (angl. User Generated Content) ali UCC (angl. User Created Content) je vsebina, ki jo zadovoljni uporabniki izražajo v obliki zapisov. Zapise zadovoljnih kupcev nagradite vsaj z zahvalo ali pa s popustom oziroma drugo ugodnostjo. Če jih še nimate, omogočite in spodbudite oddajo ocen izdelkov v spletni trgovini.

4. Kakovostni videoposnetki

Videoposnetki morajo biti dobre kakovosti, da lahko kupcu učinkovito odgovorijo na vprašanja, kako je izdelek videti ali kako ga lahko uporablja.

5. Strojno učenje, umetna inteligenca in trženjska avtomatizacija

Personalizacija spletne strani in napredna uporaba orodij za trženjsko avtomatizacijo omogočata, da za svojega kupca občutno izboljšate in povsem prilagodite spletno izkušnjo v spletni trgovini.

6. Klepetalni roboti in spletni asistenti

Klepetalni roboti lahko ponudijo pomoč, če jo bo stranka potrebovala, in znajo postati idealen prodajni svetovalec.

7. Glasovno nakupovanje

Čedalje več ljudi se pri spletnem iskanju zanaša na glasovne asistente, kot so Google Assistant, Siri in Alexa, predvsem ko je bila nakupna odločitev že sprejeta. Ponavadi so to izdelki z nižjo vrednostjo, kot so hrana ter cenejše električne in gospodinjske naprave.

8. Spletna trgovina B2B

Namesto zamudnega izpolnjevanja naročilnic in dolgotrajnega usklajevanja prek e-sporočil želijo sodobni B2B-kupci prilagojeno in preprosto spletno izkušnjo na sodobnih digitalnih kanalih.

9. Naročnine, ki ustvarjajo redne kupce

Ponudbe naročnin za izdelke ali storitve, ki jih redno kupujemo, spletnim trgovcem prinesejo redne stranke v daljšem obdobju in preprostejše načrtovanje zalog.

10. Zeleno potrošništvo in trajnostna spletna trgovina

Kupci svoje nakupovalne odločitve sprejemajo na podlagi okoljskega odtisa in vpliva na okolje. Zato v ospredje čedalje bolj prihajajo trajnostno naravnani spletni trgovci.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
Zakaj in kako spletno trgovino povezati z zalednimi sistemi
IKT
IKTKlemen Koncilja Zakaj in kako spletno trgovino povezati z zalednimi sistemi

Medtem ko se je lani digitalizirala prodaja v strogem pomenu besede, se bo letos digitaliziral širši trženjski proces

FINANCE
IKT
Kakšnim kibernetskim grožnjam so izpostavljene spletne trgovine
IKT
IKTBranko Žnidaršič Kakšnim kibernetskim grožnjam so izpostavljene spletne trgovine

V SIQ Ljubljana v povprečju odkrijejo štiri grožnje na varnostni pregled, kjer obstaja 73,3‑odstotna verjetnost, da ima aplikacija ranljivost z visoko stopnjo tveganja

AGROBIZ
Nasveti
NASVET: Postavitev spletne trgovine ni nujno drag projekt
Agrobiznis
NasvetiJana Petkovšek Štakul NASVET: Postavitev spletne trgovine ni nujno drag projekt

O tem, kateri so pravi prvi koraki postavitve spletne trgovine in kako bo ta dolgoročno preživela, smo se pogovarjali s strokovnjakoma iz podjetij Madwise in Optiweb.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Kmetija Pustotnik:"Zagon spletne trgovine s siri je bila prava poteza!"
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Kmetija Pustotnik:"Zagon spletne trgovine s siri je bila prava poteza!" 4

S spletno trgovino so lani na začetku epidemije ublažili velik upad naročil in obdržali kupce; ne skrbi jih, da bi spletna naročila po koncu epidemije ugasnila

Moje finance
Nakup
Kaj morate vedeti, če kupujete prek britanskih spletnih trgovcev
Moje finance
Pameten nakupNina Simič Kaj morate vedeti, če kupujete prek britanskih spletnih trgovcev

Brexit je z novim letom prinesel kup vprašanj, tudi tistih, povezanih s spletnimi nakupi. Bralka Anita nam je sporočila, da je za blago, ki ga je naročila že konec minulega leta, januarja kljub temu plačala DDV za pošiljko, vredno okrog 100 evrov. Bo spletno nakupovanje iz Velike Britanije postalo za nas manj ugodno ali so se tamkajšnji trgovci znašli drugače?

FINANCE
Podjetnik
Kako lahko izboljšate svoj spletni nastop, da boste prodali več
Podjetnik
PodjetnikKlemen Koncilja Kako lahko izboljšate svoj spletni nastop, da boste prodali več

Spletni nastop, ki izkoristi ves svoj prodajni potencial, ima nekaj skupnih lastnosti in logike ne glede na to, ali so vaša ciljna publika posamezniki ali podjetja

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B