Lenovo predstavil novo generacijo tabličnih računalnikov Lenovo predstavil novo generacijo tabličnih računalnikov Lenovo Yoga Duet 7i prinaša barvno e-pero Lenovo E-Color Pen
Kako uporabljati rešitve VMware Horizon za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja Kako uporabljati rešitve VMware Horizon za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja V mnogih delih sveta so potovanja omejena, podjetja pa se spodbuja, da zaposlenim zagotovijo pogoje za delo na daljavo; v takih nepredvidljivih okoliščinah lahko VMware Horizon reši številne zahtevne poslovne težave, s katerimi se danes srečujejo IT-organizacije
Računalništvo v oblaku se premika na rob Računalništvo v oblaku se premika na rob Robno računalništvo (edge computing) postaja vse bolj zanimivo za zagotavljanje poslovnih in potrošniških digitalnih storitev
(Intervju) Digitalizacija je še vedno odvisna od kakovostne podatkovne zbirke (Intervju) Digitalizacija je še vedno odvisna od kakovostne podatkovne zbirke Z Iztokom Jerasom, enim vodilnih strokovnjakov za podatkovne zbirke, smo se pogovarjali o izzivih pri shranjevanju in obdelavi podatkov
Kaj je spletni konfigurator in kako lahko z njim občutno povečamo prodajo Kaj je spletni konfigurator in kako lahko z njim občutno povečamo prodajo Gre za enega izmed pomembnih sestavnih delov digitalizacije prodaje

Kaj je spletni konfigurator in kako lahko z njim občutno povečamo prodajo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
spletna prodaja   dodaj
Leon Panjtar dodaj
Ajda Hafner dodaj
Elaphe dodaj
 
Čas branja: 6 min
20.05.2020  20:27
Gre za enega izmed pomembnih sestavnih delov digitalizacije prodaje
Kaj je spletni konfigurator in kako lahko z njim občutno povečamo prodajo
Foto: Getty Images/iStockphoto

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
spletna prodaja   dodaj
Leon Panjtar dodaj
Ajda Hafner dodaj
Elaphe dodaj

Recimo, da ste se odločili v stanovanju zamenjati notranja vrata. Ko se skupaj z ženo ali možem končno uskladite, kakšna naj bi bila nova vrata, začnete po spletu iskati proizvajalce in njihovo ponudbo. Ko končno najdete enega ali celo več, ki vam ustrezajo, mu ali jim pošljete povpraševanje prek elektronske pošte. Ker je ura sedem popoldne, boste na odgovor v najboljšem primeru čakali do naslednjega dopoldneva, lahko pa tudi več dni, če prodajalci niso ravno hitri. Ker med službo ne boste imeli časa spremljati e-pošte, boste lahko na ponudbo odgovorili šele zvečer in spet boste čakali dan ali več na odgovor ponudnika. Če si boste vmes še večkrat premislili glede materialov ali barve oziroma vam cena ne bo všeč, bo zlahka minil en teden, kaj hitro pa še več, da boste končno prišli do ustrezne ponudbe.

Podjetja, ki dopustijo, da se jim v odnosu s strankami zgodi takšen scenarij, postajajo čedalje manj konkurenčna, v času epidemije, ko so bile zaprte vse trgovine, pa so ostala povsem brez posla. Tista, ki so imela vpeljane digitalne prodajne poti, so na drugi strani še vedno lahko prodajala in nekatera so dosegla zelo dobre rezultate.

Kako lahko prodaja poteka drugače

Eden izmed pomembnih sestavnih delov digitalizacije prodaje je spletni konfigurator. V tem primeru bo prodaja novih vrat potekala tako: naj bo noč ali dan, petek ali svetek, stranka se lepo usede za domači računalnik in si kar sama izdela ponudbo. V spletnem konfiguratorju najprej izbere dimenzije vrat, potem izbere, iz kakšnega materiala naj bodo, naj bodo pobarvana ali furnirana, kakšna naj bosta barva ali furnir, na koncu pa izbere še kljuke. Pri tem se ji na zaslonu sproti izrisujejo vrata, ob njih pa se v realnem času izpisuje še cena. Ko je s podobo svojih novih vrat zadovoljna, z enim klikom zahteva ponudbo, ki jo takoj dobi v svoj e-poštni predal. Če je s ceno in drugimi pogoji zadovoljna, odda naročilo in znesek poravna s spletnim plačilom. Namesto tedna ali več celoten postopek traja nekaj ur. Prodajalci, ki jih v njihovem informacijskem sistemu čaka novo naročilo, stranko nato le še pokličejo, se ji zahvalijo za nakup in z njo uskladijo še zadnje podrobnosti glede dobave in montaže.

Tako lahko prodamo tudi avto

Stavbno pohištvo je le eden izmed kompleksnih izdelkov, ki jih je mogoče prodajati po tej poti. Tu so še pergole, senčila, bazeni, pohištvo, ogrevalni sistemi, klimatske naprave, dodatki za dom in vrt, avtomobilske komponente in celo avtomobili, pa tudi kar cele montažne hiše. Vse to so izdelki, ki jih je bilo med zaprtjem trgovin zaradi epidemije COVID-19 nemogoče prodajati. V takšnih primerih je bilo veliko lažje podjetjem, ki so svoj prodajni proces digitalizirala s spletnim konfiguratorjem. »Naše stranke so poročale o stabilnem poslovanju tudi v času koronavirusa, nekatere pa so celo povečale obseg poslovanja glede na isto obdobje lani, ko še niso imele spletnega konfiguratorja,« pravi Leon Panjtar, soustanovitelj podjetja Kalmia in blagovne znamke SaleSqueze.

»Koristi uvedbe konfiguratorja se po naših izkušnjah pokažejo skoraj takoj,« pa pravi Ajda Hafner, vodja trženja pri SaleSquezu. Kot dodaja, je večina podjetij, ki so vpeljala spletne konfiguratorje, opaznejši dvig prodaje zaznala po treh mesecih. »Pri vpeljavi konfiguratorja v poslovanje podjetij naša ekipa celo zagotavlja, da bodo podjetja po treh mesecih opazila 20-odstotno rast povpraševanja.«

Skupaj s sogovornikoma smo pripravili kratek vodnik o tem, kaj je spletni konfigurator in kako se lotiti njegove uvedbe.

Kaj je spletni konfigurator?

To je orodje, ki se uporablja za nakup kompleksnih izdelkov, ki pred prodajo zahtevajo personalizacijo. To pomeni, da je vsak izdelek natančno prilagojen željam in potrebam kupca, ki si lahko sam poljubno izbere lastnosti, kot so dimenzije, barva, oblika, tehnične lastnosti, material in podobno. Spletni konfigurator uporabniku omogoča, da sam razišče celotno ponudbo prodajalca in se odloči za optimalen izbor lastnosti, ki mu ustrezajo.Nekateri spletni konfiguratorji omogočajo tudi izračun cene izdelkov v realnem času. Ko torej izdelku spreminjamo ali dodajamo lastnosti, se hkrati spreminja tudi njegova cena. Uporabnik tako skozi celoten proces prilagajanja izdelka spremlja, kako njegov izbor vpliva na končno ceno. Nekateri konfiguratorji omogočajo tudi 2D- ali 3D-izris, s čimer si lažje predstavljamo izdelek, ki ga nameravamo kupiti.

V čem se spletni konfigurator razlikuje od spletne trgovine?

Glavna razlika je v kompleksnosti izdelkov, ki jih ponudnik prodaja. Spletni konfigurator se usmerja v prodajo kompleksnejših produktov, kot so bazeni, garažna vrata, okna, senčila, pergole, avtomobili, stroji, dodatki za vrt in podobni, ki jih je pred nakupom treba personalizirati oziroma prilagoditi uporabnikovim željam in potrebam.

Spletna trgovina pa se uporablja za prodajo enostavnejših izdelkov, kot so oblačila, živila, elektronske naprave, kjer so končni produkti že vnaprej predvideni in personalizacija v velikem obsegu ni mogoča.Ena od razlik je tudi, da se prek spletne trgovine ponavadi prodaja večje število izdelkov, spletni konfigurator pa se navadno zgradi namensko za vsak tip izdelka, ki mu nato uporabnik določi poljubne lastnosti, torej ga personalizira.

Komu je namenjen spletni konfigurator?

Najpogosteje se za spletni konfigurator odločajo podjetja, ki tržijo izdelke v enem segmentu ali imajo lastno proizvodnjo. Spletni konfigurator je mogoče z nekaj iznajdljivosti in dobro izvedbeno ekipo vpeljati prav v vsako panogo. Predvsem pa ni omejen le na poslovanje B2C, torej prodajo končnim kupcem, ampak ga s pridom uporabljajo tudi podjetja, ki delujejo na trgu B2B.

Kaj vse pridobi podjetje, ki uvede spletni konfigurator?

Najprej zelo učinkovit digitalni prodajni kanal, ki kupcem omogoča, da lahko izdelke kupujejo ali naročajo kadarkoli iz domačega naslonjača. Kupci namreč vse bolj spreminjajo svoje nakupne navade in vsako leto je delež ljudi, ki kupujejo prek spleta, večji.

Druga velika pridobitev je, da zaposleni v podjetjih ne izgubljajo več časa s pisanjem številnih ponudb, ki na koncu ne pripeljejo do sklenitve posla. Ena večjih težav podjetij, ki prodajajo kompleksne izdelke, je, da njihova prodajna ekipa večino svojega delovnika nameni pisanju ponudb, pri čemer vedo, da jih 90 odstotkov ne bo izpolnjenih. S tem prodajna ekipa zapravlja dragocen čas za pisanje ponudb, namesto da bi se osredotočila na zapiranje poslov. Podjetja, ki uvajajo spletni konfigurator, prihranijo tudi do 90 odstotkov časa, saj si porabniki svojo ponudbo izdelajo sami. Prodajna ekipa naveže stik s kupci le v fazi zaključevanja poslov, ko se je treba dogovoriti le še za tehnične podrobnosti naročila, dodajanje popustov in plačilo.

Nekatera podjetja s spletnim konfiguratorjem v celoti avtomatizirajo svoj prodajni proces. Kupci si prek spletnega konfiguratorja ustvarijo svojo ponudbo, ki jo prejmejo na svoj e-poštni naslov. V konfiguratorju lahko tudi že oddajo naročilo, ki jih nato usmeri na stran za plačilo. Prodajni oddelek prihrani veliko časa, ki ga lahko nameni osebnemu stiku s kupci in podpori.

Ali je možno povezati spletni konfigurator in spletno trgovino?

Je možno, in sicer ponavadi tako, da je spletni konfigurator del večje spletne trgovine. Na primer podjetje, ki prodaja več vrst izdelkov, vzpostavi spletno trgovino, znotraj nje pa vpelje spletne konfiguratorje za kompleksne izdelke, ki jih je mogoče množično personalizirati.

S kakšnimi zalednimi programi lahko spletni konfigurator še povežemo in kaj s tem dosežemo?

Spletni konfigurator je mogoče povezati z vsakim poslovnim sistemom. Najpogosteje se povezuje z orodjema CRM in ERP. Ko spletni konfigurator povežemo še z drugimi orodji v podjetju, lahko avtomatiziramo večji del administracije v prodaji ter pridobimo podrobno analitiko vsakega koraka prodajnega procesa, kar podjetju pomaga pri vodenju in načrtovanju, upravljanju zalog, napovedi prodaje in pri drugih poslovnih odločitvah. Podrobna analiza prodajnega procesa ima pomembno vlogo, saj tako podjetja spremljajo število povpraševanj, število naročil ter konverzijo med povpraševanji in naročili. Na podlagi tega lahko zelo natančno načrtujejo poslovno leto.

Na kaj vse je treba pomisliti pred odločitvijo o uvedbi konfiguratorja in njegovi obliki?

Podjetja morajo razmisliti, kaj želijo s spletnim konfiguratorjem doseči. Nekatera podjetja se, na primer, želijo znebiti ročnega pisanja ponudb, druga želijo boljšo konverzijo med povpraševanji in naročili, spet tretja si želijo rast prihodkov. Na podlagi tega se nato določijo realni cilji, ki jih lahko dosežemo s spletnim konfiguratorjem, in strategija, kako bomo do teh ciljev prišli.Premisliti je treba tudi, ali lahko določeno rast povpraševanja tudi uresničimo. Brez smisla je, da si podjetja kot cilj postavijo 30-odstotno rast naročil, če nimajo zadostnih proizvodnih zmogljivosti, da bi naročila izpolnila.

Če želijo podjetja s spletnim konfiguratorjem avtomatizirati prodajni proces, morajo najprej raziskati, ali je ta zanesljiv in stabilen, saj lahko drugače prihaja do zamujenih poslovnih priložnosti. Pred uvedbo spletnega konfiguratorja je treba tudi opredeliti prodajne korake po fazah, da lahko potem po uvedbi področno spremljamo prodajne metrike in napredek.

Spletni konfigurator sam od sebe ne poveča prodaje. Kaj je še treba postoriti?

Spletni konfigurator omogoči kupcem vrhunsko nakupovalno izkušnjo. Zato je konverzija med povpraševanji in naročili pri podjetjih, ki imajo spletni konfigurator, višja od povprečja v panogi. A prodaje ni mogoče povečati brez ustrezne trženjske strategije, ki kupce najprej pripelje do spletnega konfiguratorja. Podjetja, ki imajo že izdelano dobro oglaševalsko strategijo, že takoj začutijo precejšnje povečanje prejetih povpraševanj. Podjetja, pri katerih je spletni konfigurator prvi korak na poti digitalizacije, pa morajo za povečanje prodaje prizadevanja usmeriti tudi v digitalno trženje. Za začetek lahko ustvarijo profile na družbenih omrežjih. Eden najučinkovitejših trženjskih pristopov za povečanje obiska spletne strani je digitalno oglaševanje. Pomembno je, da pred zagonom oglaševalske kampanje podjetja dobro premislijo, katere oglaševalske platforme izbrati, kakšna je ciljna skupina, kakšno je sporočilo oglasa in podobno.

Koliko stane uvedba spletnega konfiguratorja?

Cena spletnega konfiguratorja ni enotna, saj se razlikuje glede na kompleksnost izdelka in prodajnega procesa. Se pa naložba giblje med 20 tisoč in 70 tisoč evri v obdobju petih let. Povračilo naložbe v večini primerov dosežemo v približno šestih mesecih. Spletni konfigurator lahko plačate v celoti že na začetku, zelo pogosta pa je kombinacija začetnega plačila, nato pa se plačuje mesečni najem.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
IKT
Članki
Članki Digitalna identiteta: zakaj je nujno potrebna in kaj vse bo omogočila 2

COVID-19 je v le nekaj tednih pokazal, kje vse nam primanjkuje digitaliziranih storitev in kaj bi lahko storili, da bi te postale bolj...

IKT
Članki
Članki Blockchain prenaša umetnost v digitalni svet 5

Tehnologija veriženja podatkovnih blokov postaja disruptivna tudi za umetnost, saj omogoča ugotavljanje digitalnega lastništva kot...

IKT
Članki
Članki Koronavirus je postavil ogledalo digitaliziranosti slovenskih podjetij 1

Posebej v krizi, ko se gleda na vsak evro, je smiselno digitalizacijo razvijati postopoma, z jasnimi nameni in cilji, kar se največkrat...

IKT
Članki
Članki Actual I.T. bo razvijal informacijski sistem za največji bolgarski pristanišči

S tem bodo sodelovali pri izgradnji digitalne infrastrukture na enem izmed pomembnejših pomorskih vozlišč ob Črnem morju

IKT
Članki
Članki Vdori v podatke so največja kibernetska nevarnost do zdaj

Podatki še nikoli niso bili tako ogroženi kot v zadnjem letu dni, nevarnosti so se zaradi pandemije še povečale, saj veliko več...

OGLAS
IKT
Članki
Članki GovernmentConnect – prvi korak do uspešne digitalizacije javne uprave

Digitalizirajte svojo občino in se postavite ob bok najnaprednejšim slovenskim županom in županjam

IKT
Članki
Članki Domiselna strategija zmanjšanja škode izsiljevalskih kibernetskih napadov

Kako otežiti kibernetskim kriminalcem, da si ustvarijo sloves, zaradi česar bi jim potem nihče ne bil več pripravljen plačati visokih...