Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

COVID-19 je digitaliziral celo nakupne navade starejše generacije

Izkušnja z večmesečno izolacijo je očitno spremenila nekatere nakupne navade. Slovenski kupci so začeli prek spleta naročati tudi živila in izdelke za dnevno rabo v gospodinjstvu. Prihranek časa, ki ga prinese spletno nakupovanje, pa bo odslej, kot kaže, namenjen prostočasnim dejavnostim.

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

16.06.2020 09:00
Dopolnjeno: 16.06.2020 13:57
Čas branja: 6 min

V obdobju epidemije COVID-19 je na področju digitalizacije največji pospešek doživljala spletna trgovina. Kupci so spoznali vrednost preprostega nakupovanja, pri katerem niso nujno prikrajšani za kakovost izdelka. Posledično se je zaradi množične izolacije prebivalstva močno povečala tudi potreba po dostavi izdelkov na dom.

Zato ne preseneča, da je Amazon dosegal nove rekorde, tako v prodaji kot v vrednosti delnice. Tudi v Sloveniji je spletna prodaja med karanteno dosegala odlične rezultate. Kot opažajo pri EnaA" title="EnaA">EnaA, kjer so tako kot pri Amazonu morali zaposliti občutno več ljudi v odpremnih skladiščih, je velik del kupcev po spletu kupoval prvič, pričakujejo pa, da bodo to nakupovalno navado ohranili tudi po koncu epidemije.

Tako kot pri EnaA so v času izolacije podvojili prodajo tudi v Mimovrste, kjer so v ponudbo dodali celo živila ter v treh dneh razprodali vse zaloge. Največ povpraševanja je bilo namreč po izdelkih, kot so testenine, omake in čips, kar vsekakor ni tipično za pretekle nakupovalne navade strank Mimovrste.

O podobni izkušnji poročajo iz Mercatorja, kjer pravijo, da se »je kupovanje na spletu s področja različnih neživilskih izdelkov tako rekoč čez noč preneslo v spletno trgovino z živili in izdelki za dnevno rabo v gospodinjstvu«. Pri Mercatorju so sicer v svoji spletni trgovini na vrhuncu epidemije zabeležili do desetkrat večje povpraševanje.

Seveda je obdobje izolacije opozorilo tudi na nekatere težave, povezane predvsem z zadostno zalogo in dostavnimi časi, ki jih pričakujejo kupci. Res pa je bilo obdobje epidemije izreden dogodek in izkušenj v tem času ne moremo povsem prenesti na čas, ko življenje in nakupovanje potekata običajno. Zdaj, ko je prvi val epidemije mimo, smo povprašali trgovce, kako bo spletna trgovina delovala v prihodnje in ali je obdobje zadnjih treh mesecev prineslo morebitne spremembe v njihovih trženjskih strategijah.

Tudi po koncu epidemije prodaja prek spleta ostaja večja kot pred njo

»Zdaj beležimo nekoliko večjo prodajo na spletu (približno 30 odstotkov) kot pred epidemijo, saj je veliko novih kupcev spoznalo prednosti nakupovanja prek spleta tudi za izdelke za dnevno rabo. Opažamo tudi, da v Mercatorjevi spletni trgovini ne kupujejo le mlajši, temveč tudi starejši kupci, torej so tudi v Mercatorjevi spletni trgovini vse generacije kupcev. Zato je pomembna do uporabnikov prijazna in učinkovito platforma, ki omogoča preprosto in pregledno naročanje, vsi koraki nakupa morajo biti logični, dostava čim bolj točna, končni stik trgovca s kupcem pa prijeten,« so zapisali pri Mercatorju.

Spremembe pri navadah kupcev zaznavajo tudi v Tušu. Pravijo, da so kupci postali bolj občutljivi za porabo svojega časa, zato ga namesto za nakupovanje raje namenjajo za prostočasne dejavnosti. Spletno nakupovanje se je izkazalo za priročno rešitev pri opravljanju rednih tedenskih nakupov. Zato bodo pri Tušu v prihodnje še optimizirali koncept preprostega, logičnega in intuitivnega spletnega nakupovalnega procesa.

Tudi pri Mercatorju bodo nadaljevali digitalno transformacijo, saj je izkušnja z večmesečno izolacijo k uporabi digitalnih nakupovalnih poti pritegnila tudi starejše generacije. »Razvoj spletne trgovine nam omogoča natančno spremljanje potreb naših kupcev ter ustrezno in hitro prilagajanje – tako v zalednih službah z nabavo in skladišči kot v zadnjih korakih stika s kupci s pakiranjem in dostavo. Ko se nam kupci osebno oglašajo, opazimo predvsem povečano povpraševanje tudi pri starejših, torej drugače kot prej, ko so bili kupci naše spletne trgovine predvsem mlajši oziroma mlade družine. Način nakupovanja je bolj pragmatičen in organiziran, tudi nakupovanje določenih živil in izdelkov na zalogo, saj si s tem prihranijo čas in zdaj lažje organizirajo življenje,« povedo pri Mercatorju.

Kako na pot digitalne transformacije?

Kaj navedene izkušnje največjih trgovcev pomenijo za vse druge, predvsem manjše spletne trgovine in kaj izkušnja z večmesečno izolacijo in spremembami nakupnih navad pomeni za spletno poslovanje mnogih podjetij?

»Spremenjene navade kupcev se zlepa ne bodo vrnile v stare tirnice, kar velja tako za poslovanje s porabniki kot podjetji. Oboji si namreč želijo celovite in prepričljive nakupovalne izkušnje, prilagojene svojim potrebam, tako da lahko nakupujejo, ko jim ustreza, in na način, ki zagotavlja najboljšo uporabniško izkušnjo,« pravi David Orešič, vodja razvoja poslovanja pri Comtradu Solutions, ki smo ga povprašali, kaj pri Comtradu svetujejo podjetjem, ki že ali pa še ne poslujejo prek spleta.

»Podjetjem, ki s strankami še ne poslujejo prek spleta, predlagam, da pohitijo z vlaganji v spletno trgovino, pri čemer pa je treba biti premišljen. Veliko je ponudnikov postavitve spletnih trgovin, ki delo naredijo za razmeroma nizko ceno, vendar se je treba zavedati, da je spletna trgovina okno do kupca. Tako kot nas od nakupa odvrne slab odnos v fizični trgovini, enako velja za spletne trgovine. Zato je priporočljivo poiskati partnerja, ki zagotovi tako tehnološko rešitev kot tudi vsebinsko svetovanje, da lahko ustvarite celovito izkušnjo. Podjetjem, ki pa že poslujejo prek spleta, svetujem, da pregledajo svoje procese, pri tem pa prav tako priporočam sodelovanje partnerjev. Spletno trgovino lahko razvijete v pravo smer, tako z vidika uporabnosti kot funkcionalnosti in varnosti,« komentira David Orešič.

Sistemi za priporočila dodatnih in nadomestnih izdelkov

Načrtovanje spletne izkušnje tako postaja eno od pomembnih področij spletnega poslovanja. Informacije o izdelkih in storitvah kupci danes iščejo na spletni strani ponudnika, ne v trgovini ali salonu, od ponudnika pa pričakujejo, da ve, kaj jim je všeč in česa ne potrebujejo. Zato pri Comtradu svetujejo vpeljavo sistemov za priporočila dodatnih in nadomestnih izdelkov. Med zahteve, ki opredelijo izkušnjo, sodijo tudi točne informacije o prejemu pošiljke ter čim manj dela in stresa z morebitnimi reklamacijami. Poslovne stranke ob tem pričakujejo še varne digitalne kanale za poslovanje, kamor e-pošta ne sodi.

Seveda pa morajo biti tudi vlaganja v spletno poslovanje gospodarna. »Med ogromno različnimi rešitvami je treba najti tisto, ki zadostuje potrebam podjetja in mu omogoča hitro dobičkonosnost, obenem pa podpira neprekinjeno poslovanje tudi v okoliščinah, kakršnim smo bili priča med epidemijo. Naložbe naj bodo usmerjene v razvoj ustreznih kanalov, kot so spletna trgovina, mobilne aplikacije, spletne tržnice, ter v primerne tehnologije, kot je platforma za e-poslovanje. Pomemben cilj naložb je tudi digitalizacija poslovanja za višjo prilagodljivost in izboljšane sposobnosti prilagajanja na spremembe, kar najlažje dosežemo z visoko stopnjo avtomatizacije poslovanja in integracije z različnimi sistemi« poudari David Orešič, vodja razvoja poslovanja pri Comtradu Solutions.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
Zakaj in kako spletno trgovino povezati z zalednimi sistemi
IKT
IKTKlemen Koncilja Zakaj in kako spletno trgovino povezati z zalednimi sistemi

Medtem ko se je lani digitalizirala prodaja v strogem pomenu besede, se bo letos digitaliziral širši trženjski proces

AGROBIZ
Novice
Gastronomske regije odkrivajmo z Mercatorjem
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Gastronomske regije odkrivajmo z Mercatorjem

Četudi so gostilne zaprte, lahko uživamo v lokalni gastronomiji iz domače kuhinje – vsak mesec bo Mercator promoviral drugo gastronomsko regijo in tamkajšnje manjše dobavitelje, ki jih v svojih trgovinah predstavlja v ponudbi Radi imamo domače.

FINANCE
IKT
Kakšnim kibernetskim grožnjam so izpostavljene spletne trgovine
IKT
IKTBranko Žnidaršič Kakšnim kibernetskim grožnjam so izpostavljene spletne trgovine

V SIQ Ljubljana v povprečju odkrijejo štiri grožnje na varnostni pregled, kjer obstaja 73,3‑odstotna verjetnost, da ima aplikacija ranljivost z visoko stopnjo tveganja

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

Moje finance
Nakup
Kaj morate vedeti, če kupujete prek britanskih spletnih trgovcev
Moje finance
Pameten nakupNina Simič Kaj morate vedeti, če kupujete prek britanskih spletnih trgovcev

Brexit je z novim letom prinesel kup vprašanj, tudi tistih, povezanih s spletnimi nakupi. Bralka Anita nam je sporočila, da je za blago, ki ga je naročila že konec minulega leta, januarja kljub temu plačala DDV za pošiljko, vredno okrog 100 evrov. Bo spletno nakupovanje iz Velike Britanije postalo za nas manj ugodno ali so se tamkajšnji trgovci znašli drugače?

FINANCE
Manager
Da bi pokazali vsaj del izjemne iznajdljivosti in kreativnosti, ki ju imamo
Manager
ManagerŽan Menart Da bi pokazali vsaj del izjemne iznajdljivosti in kreativnosti, ki ju imamo

Slovenija ima še ogromen neizkoriščen potencial pri produktih in rešitvah za končnega kupca.

AGROBIZ
Novice
Poznate presne krape in zgornjesavinjske žlinkrofe?
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Poznate presne krape in zgornjesavinjske žlinkrofe?

To sta stari praznični jedi iz Zgornje Savinjske doline, ki poleg Šaleške doline, Celja in Laškega sodi v eno od 24 gastronomskih regij v Sloveniji; spoznajte nekaj tamkajšnjih ponudnikov hrane

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B