Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Dve veliki napaki pri digitalizaciji poslovanja in kako se jima izogniti

Uporabniki in podjetja imajo vse večje digitalne ambicije, a njihovo uresničevanje je vse prej kot enostavno – preobrazbo uporabniške izkušnje velja zato zaupati strokovnjakom

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

Avtor
avtor
16.09.2020 20:49
Čas branja: 6 min
Dve veliki napaki pri digitalizaciji poslovanja in kako se jima izogniti
Spremenjene nakupne navade kupcev, ki so posledica prevlade modernih tehnologij v nakupnih procesih, podjetja dobesedno silijo, da se prilagajajo spremembam na trgu in da s primernimi personaliziranimi vsebinami privabljajo morebitne kupce. O tem smo se pogovarjali z Aleksandrom Semerajem in Špelo Rojnik iz podjetja Comtrade Solutions.

»Veliko podjetij pri digitalizaciji poslovanja naredi dve večji napaki. Prva je, da podjetja mislijo, da bodo zgolj z novo tehnologijo rešila vse poslovne izzive. A ne glede na to, kako dobro orodje ali platformo vpeljemo v poslovanje, nam ne bosta pomagala poslovati bolje, če obenem ne spremenimo procesov in načina dela,« pojasnjuje Aleksandar Semeraj, vodja razvoja poslovanja v Comtrade Solutions. In nadaljuje: »Druga napaka je kupovanje orodij, ki so predraga in preveč kompleksna glede na dejanske poslovne zahteve. Večina podjetij v Sloveniji v svetovnem merilu sodi med mala in srednja. Obenem pa kupujejo orodja, namenjena podjetjem z več deset tisoč zaposlenimi in s prodajnimi ekipami, ki štejejo stotine, če ne tisoče ljudi.«

Prilagodljivost, pisana z veliko začetnico

V digitalnem svetu se zdi darvinizem še precej bolj neizprosen. In v praksi veliko šteje prilagodljivost, torej to, kako standardizirano rešitev čim bolj prilagoditi okolju in dejavnostim podjetja na eni ter zagotavljanju kar najboljše uporabniške izkušnje na drugi strani.

»Večina dobrih sodobnih rešitev je zasnovana tako, da sta implementacija in integracija med orodji zelo enostavni. Pomembno merilo pri izbiri rešitev je število že narejenih in obstoječih vtičnikov za integracijo z drugimi sistemi in orodji, saj se v nasprotnem lahko zatakne pri povezovanju s starimi sistemi ali rešitvami po meri, ki niso bile (ustrezno) zasnovane za sobivanje z zunanjimi sistemi,« pravi Semeraj.

Kako se v praksi izogniti scenarijem, ki lahko upočasnijo in celo ogrozijo digitalno preobrazbo poslovanja? »V tem primeru je nujno poiskati partnerja, ki ima izkušnje tako z implementacijo rešitev po meri kot tudi z integracijo različnih rešitev. Poiščite partnerja, ki bo razumel vaše poslovanje in vam svetoval tudi glede procesov in ne le tehnologije. Le tako boste dobili rešitev, ki bo prinašala rezultate.«

Odličnost mora biti vidna tudi navzven

Strokovnjaki za tržne raziskave učijo, da prihodnost prodaje temelji na kakovosti uporabniške izkušnje. Gre za gradnjo uporabnikom prilagojenih uporabniških izkušenj. Čeprav je recept za uspeh razmeroma preprost, ga je v praksi nekoliko težje uresničiti. Vsako podjetje mora najti svojo kombinacijo naprednih tehnologij in podatkov, s katero bo znalo brati misli uporabnikov in zatem ustvarjati to, kar ti želijo oziroma pričakujejo.

Medtem ko si podjetja vseh velikosti in oblik prizadevajo za digitalizacijo poslovanja in digitalno preobrazbo, so uporabniki tovrstno preobrazbo že opravili – lahko bi rekli, da so v povprečju precej bolj digitalno zreli kot podjetja. Vemo, da je tehnologija spremenila način, kako kupci danes najdejo, izberejo, pridobijo in uporabijo informacije ter podporo. Vešči so digitalnega, splet in svoje pametne naprave stalno uporabljajo za iskanje tistega, kar želijo, ko to želijo. Uporabniki so torej vse bolj digitalni in še bolj bodo. Tehnologija pa ni povzročila zgolj sprememb v vedenju kupcev, ampak tudi spremembe v načinu ustvarjanja, merjenja, vrednotenja in deljenja uporabniške izkušnje strank.

Orodja za poslovno preobrazbo

Za številna podjetja je prodaja ključni imperativ, saj ustvarja prihodke. A k uspešni prodaji pripomorejo tudi vsi drugi oddelki, od trženja, proizvodnje do servisa. Ko se podjetja zavedo, da ima trženje pomembno vlogo pri ustvarjanju kakovostnih priložnosti in kontaktov, da ima odločilno vlogo pri pospeševanju prodaje (ali spletne prodaje) ter velik vpliv na končni poslovni rezultat, je čas za spremembo in uvedbo prave tehnologije, ki bo odločilna za doseganje postavljenih poslovnih ciljev.

»Nekatera podjetja o spremembah poslovnega modela in uporabniške izkušnje začnejo razmišljati šele, ko jih začne prehitevati konkurenca, vendar je takrat za to že precej pozno, a ne prepozno. Večina resnih podjetij že ima digitalno strategijo, ki vključuje tudi celosten načrt digitalizacije procesov v prodaji, marketingu in poprodajnih storitev,« pravi Špela Rojnik, vodja marketinga v podjetju Comtrade Solutions.

Pri marketinški avtomatizaciji gre v osnovi za uporabo programske opreme za avtomatizacijo marketinških procesov in aktivnosti – podjetja z njo na enem mestu upravljajo vse aktivnosti, kot so e-poštni marketing, spletno mesto ali trgovina, klepetalni boti, oglaševanje, družbena omrežja ... S poudarkom na vsebinskem marketingu pa ustvarjajo nove prodajne priložnosti. Oboje podjetjem pomaga povečati promet na spletni strani, obiskovalce spremeniti v kupce in izpeljati celovite trženjske kampanje.

Tovrstna orodja tudi opolnomočijo zaposlene. Z njihovo uporabo podjetje poveča učinkovitost zaposlenih, predvsem z avtomatizacijo zamudnih opravil, kot so pošiljanje e-pošte, sporočanje po družabnih omrežjih in spletni klepet. »Še pomembnejša prednost pa je personalizacija uporabniške izkušnje. Z marketinško avtomatizacijo lahko podjetje komunikacijo do kupcev prilagodi na način, ki jim najbolje ustreza, z namenom, da kupec takoj dobi informacije, ki jih potrebuje in se tako v čim krajšem času odloči za nakup. Z integriranimi orodji za avtomatizacijo trženja in prodaje lahko podjetje sledi potrebam strank ter izpolni in celo preseže njihova pričakovanja,« dodaja Rojnikova. Dejstvo je, da je to početje brez ustreznega (programskega) orodja skoraj neizvedljivo. Z naprednimi sistemi za avtomatizacijo nalog in procesov se lahko prodaja in trženje dvigneta na povsem novo raven.

Sodobno poslovanje je utemeljeno na podatkih

Vsako podjetje ima v svojih obstoječih sistemih ogromno podatkov, ki jih lahko spremeni v koristne informacije. Začne se že pri osnovnih kontaktnih podatkih o kupcih, o tem, kaj so kupovali v preteklosti, po kakšni vrednosti, kako pogosto, po katerem prodajnem kanalu ... Na drugi strani je zelo dober vir informacij prodajno osebje, saj zelo dobro pozna kupce. Prodajniki vedo, kakšne so navade kupcev, kako komunicirajo, v katero kategorijo sodijo, kaj jih prepriča.

»Prava rešitev za poznavanje strank bo zbrala in poenotila podatke iz celotnega poslovnega okolja in zaposlenim omogočila zbiranje novih podatkov, ki bodo podjetju pomagali pri nadaljnjih marketinških in prodajnih dejavnostih. Možnosti, kako pridobiti podatke (potencialnih) kupcev, danes resnično ne manjka. Lahko gre za premišljeno ustvarjene obrazce na spletni strani, nagradne igre, spletne dogodke ali seminarje, kakovostno pripravljene vsebine v obliki blogov ali nasvetnih člankov ... Vsekakor pa za to potrebujete ustrezno orodje,« svetuje Rojnikova.

Naložba v preoblikovanje uporabniške izkušnje se bogato poplača

V času, ko je porabnik skorajda popolno informiran, vsaj glede vsakega večjega izdatka in so impulzivni nakupi v glavnem le še v domeni izdelkov nižjih vrednosti, mora vsako podjetje poskrbeti, da kupcu sploh »pride pred oči«, in to na način, ki mu najbolje ustreza. Poskrbeti mora, da kupec dobi dovolj argumentov, da sproži nakup. V primeru, da prodajate podobne ali celo enake izdelke kot drugi, morate poskrbeti za jasno diverzifikacijo – na področju uporabniške izkušnje.

Od spletne trgovine podjetja, (mobilne) aplikacije, načina njenega prenosa in namestitve, ali celo od podobe ikon v njej je odvisno, kako pogosto jo bodo kupci uporabljali in ali bodo sploh začeli sodelovanje z blagovno znamko. Naložba v uporabniško izkušnjo se v praksi bogato poplača, saj podjetje takj izstopi iz množice enakih ponudnikov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
Tovarna
Novice
Digitalni šampioni z jasno strategijo digitalne preobrazbe
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Digitalni šampioni z jasno strategijo digitalne preobrazbe

Rezultat je višanje vrednosti za kupce, zaposlene in lastnike

Tovarna
Novice
Vlaganja v proizvodne digitalne rešitve z večjim zagonom
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Vlaganja v proizvodne digitalne rešitve z večjim zagonom

V le nekaj mesecih pandemije se je za industrijo 4.0 zgodilo to, kar bi sicer verjetno potrebovalo leta

FINANCE
Manager
Da bi pokazali vsaj del izjemne iznajdljivosti in kreativnosti, ki ju imamo
Manager
ManagerŽan Menart Da bi pokazali vsaj del izjemne iznajdljivosti in kreativnosti, ki ju imamo

Slovenija ima še ogromen neizkoriščen potencial pri produktih in rešitvah za končnega kupca.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B

FINANCE
IKT
Zakaj in kako spletno trgovino povezati z zalednimi sistemi
IKT
IKTKlemen Koncilja Zakaj in kako spletno trgovino povezati z zalednimi sistemi

Medtem ko se je lani digitalizirala prodaja v strogem pomenu besede, se bo letos digitaliziral širši trženjski proces

Tovarna
Novice
(intervju) Pričakujemo razcvet digitalne preobrazbe v Sloveniji in regiji
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (intervju) Pričakujemo razcvet digitalne preobrazbe v Sloveniji in regiji

Vzpostaviti želimo bazo znanja in jo nesebično deliti z uporabniki, saj so digitalne tehnologije zelo kompleksne in zahtevajo multidisciplinarno znanje, pravi Zlatko Šimunec, lastnik in direktor hrvaške skupine CADCAM Group

FINANCE
IKT
Kako v krizi vlagati v informacijske tehnologije
IKT
IKTJakob Žorž Kako v krizi vlagati v informacijske tehnologije 1

Matjaž Pušnik, KPMG: »Največja napaka je, da predvsem tista podjetja, ki so imela ali še imajo manjši obseg dela, tega časa ne izkoriščajo za pridobivanje novih znanj o spremembah v okolju in kompetencah, ki jih bodo potrebovala v bližnji prihodnosti.«

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B