IKT
Oglasno sporočilo

Medexov vir uspešnosti so tudi podatki iz poslovnega informacijskega sistema

Medex pri pospešeni digitalizaciji poslovnih procesov in proizvodnje izkorišča naložbe v ERP sistem MIT Orkester
Avtor
23.11.2020 07:00
Dopolnjeno: 23.11.2020 14:21
Čas branja: 5 min

Medex je eden vodilnih evropskih proizvajalcev prehranskih dopolnil na osnovi čebeljih in drugih naravnih pridelkov. S svojimi izdelki je prisoten na več kot dvajsetih trgih v Evropi in po svetu. V Sloveniji je uveljavljen kot največji polnilec medu in eden največjih slovenskih proizvajalcev prehranskih dopolnil. V ospredje vedno postavlja kakovosten izdelek in dobro uporabniško izkušnjo. Kakovost, zaupanje, inovativnost, predanost, trajnostni razvoj in družbena odgovornost pa so vrednote, ki jim Medex ostaja zvest že od vsega začetka.

Podobno strategijo imajo tudi pri informacijski podpori poslovanju, saj svoj poslovni razvoj že od leta 2005 krojijo tudi z ERP sistemom MIT Orkester.

»S podjetjem MIT informatika sodelujemo že 15 let. V zadnjem letu smo se lotili prenove informacijskega sistema zaradi novih zahtev pri poročanju in spremljanju poslovanja. Poslovne procese in njihovo informacijsko podporo smo spremenili tako, da se zaposleni namesto z operativnimi zadolžitvami več ukvarjajo z nalogami, ki prispevajo k povečanju dodane vrednosti,« je povedala direktorica financ in vodja IT projektov v Medexu, mag. Marija Studen Pesjak.

MIT Orkester povezuje ključne strateške naložbe

MIT Orkester pokriva skoraj vsa področja poslovanja. Predstavlja osrednji informacijskih sistem, na katerega so pripeti ostali podsistemi. Skozi leta je postal ogromna zbirka podatkov, na katero so postavili sodoben poslovno analitičen sistem Microsoft Power BI, prek katerega imajo na voljo poročila in vpoglede na praktično vseh poslovnih področjih.

Kot pravi Marija Studen Pesjak, digitalizacija procesov narekuje povezovanje z informacijskimi rešitvami in storitvami različnih proizvajalcev. »Zelo smo zadovoljni s tem, kako v MIT-u to omogočajo. Razumeli so naše potrebe in skupaj s ključnimi uporabniki, ki poznajo procese, optimizirali postopke ter ustrezno nastavili programsko opremo.«

Z ERP sistemom MIT Orkester so v celovite digitalne procese povezali ključne strateške naložbe. Gre za informacijske sisteme, kot so Jungheinrich za vodenje skladiščnega poslovanja, Lims za obvladovanje kakovosti, Leoss za terensko prodajo ter rešitev za spletno trgovino. Poleg tega so s sistemom ERP avtomatizirali zajem podatkov s tehtnic in vzpostavili monitoring porabe surovin v proizvodnji.

Vizualno spremljajo vse ključne poslovne aktivnosti

Na osnovi podatkov iz sistema MIT Orkester so ustvarili vizualne vpoglede za praktično vse ključne procese. Poleg prodaje, kjer spremljajo realizacijo artiklov, skupin in programov po letih in glede na načrtovane cilje, imajo tako vpogled tudi v nabavo, kjer primerjajo dejanske nabave s planom, vršijo nadzor nad višino, starostjo in obratom zalog po posameznih artiklih. »Na podlagi podatkov iz MIT-a spremljamo terminsko točnost dobav po dobaviteljih in artiklih, se pogajamo ter nenehno izboljšujemo nabavni proces.«

V proizvodnji imajo vzpostavljen celoten obračunski sistem za pred in pokalkulacije, po stalnih in nabavnih cenah. Ugotavljajo razlike po vrstah stroškov in sicer po programih, skupinah artiklov, artiklih, kar so vse tudi vizualizirali.

Tako Studen Pesjakova: »ERP je osnova, da lahko postaviš dober poročilni sistem. Odkar imamo vizualizacijo, sodelavci bolj cenijo MIT. Če imamo podatke v grafični obliki je lažje, ljudje so spoznali, kakšno bogastvo imamo v podatkih in kako so jim ti lahko v pomoč pri sprejemanju dnevnih poslovnih odločitev.«

Na osnovi podatkov v MIT Orkestru so v poročilnem sistemu vzpostavili tudi spremljanje kazalnikov izkoriščenosti in razpoložljivosti proizvodnje, vključno z OEE.

V PBI spremljajo tudi finančno poslovanje. Določili so ključne finančne kazalce, ki so ločeno izpostavljeni in spremljajo njihovo gibanje za zadnjih 10 let. Poleg kazalcev se po letih spremlja tudi izkaz poslovnega izida za družbo kot celoto, nato še bolj podrobno po programih, sektorjih in stroškovnih mestih. Analiza prihodkov in odhodkov je možna do posamezne knjižbe na kartici artikla.

Omogočena je podrobna analiza bilance stanja in analiza terjatev in obveznosti po starosti.

Planiranje nabave na osnovi plana prodaje

Ena od pomembnih stvari, ki jih je izpostavila direktorica financ, je planiranje prodaje in nabave, ki ga izvajajo v MIT Orkestru. Najprej so plan prodaje in proizvodnje obvladovali prek tabel v Excelu, nedavno pa so v poslovni informacijski sistem vzpostavili povratno zanko. V programski modul za prodajo vnašajo več vrst prodajnih planov, na osnovi katerega se pripravi proizvodni plan ter glede na kalkulacije samodejno izračunajo potrebe za nabavo. Te potrebe se primerjajo z obstoječimi zalogami. V primeru dodanih potreb se sproži interno naročilo, ki se kasneje v nabavi prenese na naročilo dobavitelju. V sistem vračajo potrditev dobavitelja o dobavi, na osnovi katerih proizvodnja prodaji sporoča, ali bo možna realizacija naročila v želenem roku.

Digitalizacija v proizvodnji

Trenutno prek sistema MIT Orkester uvajajo elektronsko vodeno proizvodnjo. S pomočjo napredne analitike so prepoznali vrzeli med dejanskim in želenim stanjem ter se hitro dogovorili, da so spremembe nujne. S prenovo bodo zajeli širši nabor podatkov, ki bodo beleženi v realnem času. To jim bo omogočilo natančnejše analize in možnost izboljšav ter optimizacij posameznih delov procesa. Vzporedno s tem izboljšujejo tudi informacijsko podporo spremljanja pred in pokalkulacij ter računovodenja proizvodnje.

»Vzpostavljamo širši zajem in podrobnejše spremljanje operacij neposredno prek informacijskega sistema, prek zaslonov na dotik, s tem bomo zmanjšali količino papirja v proizvodnji in odpravili naknadno ročno beleženje« je pojasnila Marija Studen Pesjak. Dodatno bodo s spremembo načina beleženja polizdelkov izboljšali tudi spremljanje sledljivosti po šaržah. »Do sedaj se je vse zapisovalo na delovne liste. Z digitalizacijo proizvodnje bomo zagotovili sprotno beleženje vseh dogodkov in s poglobljenim zajemom podatkov in njihovo analizo tudi lažje optimizirali povezane procese in s tem stroškovno ceno proizvoda.« V naslednjem letu sledi še digitalizacija proizvodnih poročil za notranje potrebe in potrebe kupcev, kjer bodo povezali zbrane informacije iz MIT in sistema za kontrolo kakovosti.

Povezava s sistemom WMS in QM modulom

Pri povezovanju skladiščnega sistema z MIT Orkestrom se je slednji izkazal kot zelo prilagodljiv. MIT Orkester so morali povezati tako z novim skladiščnim sistemom kot tudi z novim sistemom za kontrolo kakovosti, ki je v njihovi panogi ključen.

»Po začetku implementacije smo namreč ugotovili, da je izbran informacijski sistem za skladiščno poslovanje bolj prilagojen večjim sistemom. Da bi ohranili agilnost našega poslovnega modela in vseeno izkoristili vse prednosti novega sistema ter ga povezali tudi s sistemom za vodenje kakovosti, smo skupaj s svetovalcem in strokovnjaki iz MIT-a izvedli prilagoditve šifrantov v MIT Orkestru in izpeljali integracijo med tremi sistemi, ki sedaj odlično deluje,« je izpostavila finančna direktorica.

Digitalno poslovanje s partnerji

V Medexu skoraj 50 odstotkov prodaje ustvarijo prek velikih trgovskih verig. Trenutno posodabljajo sistem elektronske izmenjave podatkov (RIP) prek storitve Pantheon.net. »Dokumente pri prodaji bomo izmenjevali elektronsko: prejeta naročila, potrditev naročila, izdane dobavnice, prevzemnice in izhodne račune,« je še povedala finančna direktorica, Marija Studen Pesjak. Uporabo papirnih dokumentov so zmanjšali tudi pri terenski prodaji. Sistem za ambulantno prodajo je namreč dvosmerno povezan s poslovnim informacijskim sistemom. Naročilnice, ki prispejo v sistem ERP, se pošljejo potnikom, ki v svojem sistemu pripravijo dobavnico in fakturo, ta pa se prenese v MIT Orkester kot knjižena in je pripravljena za elektronsko pošiljanje kupcu.


Vsebino omogoča MIT informatika, d. o. o.