Po podatkih podjetja iPROM pri digitalnem oglaševanju največji delež naložb pripada prikaznemu oglaševanju, sledita oglaševanje na družbenih omrežjih in iskalni marketing. Glede na pogostost uporabe vodi oglaševanje na družbenih omrežjih, sledi prikazno oglaševanje, na tretjem mestu pa je iskalni marketing.
»Prikazno oglaševanje kot glavni steber digitalnega oglaševanja že leta ustvarja nenehno in najbolj stabilno rast. V zadnjih letih so hitreje rasle naložbe v družbena omrežja, ki so razširjena med uporabniki, oglaševanje v tem segmentu pa je preprosto in lahko dostopno tudi najmanjšim oglaševalcem,« je povedal Simon Cetin, direktor podjetja iPROM.
Izsledki lanske raziskave o odnosu slovenskih podjetij do digitalnega oglaševanja, ki jo vsako leto izvajajo v sodelovanju z družbo Valicon, so pokazali, da so podjetja lani digitalnemu oglaševanju namenila 17 odstotkov več sredstev kot leto prej.
Različni kanali se dopolnjujejo
Čeprav danes vsaka resna digitalna medijska strategija sloni na premišljeni uporabi in kombinaciji različnih kanalov, se vedno pojavljajo vprašanja o učinkovitosti posameznih digitalnih kanalov. Cetin na to odgovarja: »Težko neposredno primerjamo učinkovitost posameznih elementov znotraj digitalnega oglaševanja, saj je ključ dobre strategije to, da se različni kanali med seboj dopolnjujejo, podpirajo. Zmotno bi bilo uporabiti enega izmed brezplačnih orodij za analitiko in na podlagi tega pavšalno pripisati dobre rezultate oglaševanju v iskalnikih, ko pa imata zasluge za povečano iskanje prav prikazno in videooglaševanje.«
Uspeh prinaša pametna uporaba podatkov
Po Cetinovem mnenju so uspešne predvsem tiste oblike digitalnega oglaševanja, ki temeljijo na pametni uporabi podatkov. »Bolj kot oblika oglaševanja danes šteje uporaba podatkov oziroma platform za upravljanje podatkov pri serviranju oglasov in kreativah, ki jih s posebnimi tehnologijami in na podlagi podatkov ciljnim skupinam prilagajamo v realnem času.«
Trenutno se kot dve izmed najučinkovitejših strategij digitalnega oglaševanja kažeta vedenjsko in napovedno ciljanje, dopolnjeni z vnovičnim ciljanjem ter podporo družbenih omrežij in iskalnega marketinga.
Gradnja lastnih podatkovnih silosov
Cetin podjetjem svetuje: »Strategija 'digitalno najprej' naj bo kot vodilo. Gradite podatkovne silose. Naložbe v gradnjo lastnih podatkovnih silosov so danes modre, jutri bodo nujne. Platforme za upravljanje podatkov so med najpomembnejšimi elementi konkurenčne prednosti podjetij in organizacij.«
Glede komunikacijskega pristopa še vedno velja, da je vsebina kraljica, distribucija pa kralj. To pomeni, da morajo podjetja za grajenje blagovne znamke oblikovati lastne medije in ustvarjati originalne vsebine ter poskrbeti za usmerjeno komuniciranje s kupci. Vendar, kot poudarja Cetin, je dobra vsebina brez natančno usmerjene oglaševalske podpore lahko izgubljena. Generičen doseg že več let zapored upada, ta trend je neizogiben, kar je treba upoštevati pri utemeljevanju dolgoročnih strategij.