IKT
Oglasno sporočilo

Tako Unistar PRO skrbi za nemoteno poslovanje kritičnih IT-okolij

V Unistarjevem oblaku PRO.Cloud deluje že več sto podjetij
Avtor
29.06.2021 06:00
Čas branja: 6 min

Zagotavljanje varnega in neprekinjenega poslovanja je danes eden največjih izzivov podjetij. Vedno več organizacij in podjetij zato razmišlja o selitvi IT-okolja v oblak, v podatkovni center ponudnika oblačnih storitev. V Unistarjevem oblaku PRO.Cloud denimo deluje že več sto podjetij, prav tako pa se hitro povečuje število strank, ki varnost svojega IT-okolja zaupajo varnostno-operativnemu centru (SOC) družbe Unistar PRO.

Skrb za zdravje in IT

Univerzitetni klicni center (UKC) Ljubljana je največji izvajalec bistvenih zdravstvenih storitev v državi, saj gre za eno najpomembnejših zdravstvenih ustanov v državi. Kot taka sodi med kritično infrastrukturo, kjer morajo sistemi in aplikacije delovati neprekinjeno, saj je sicer lahko ogroženo življenje ljudi.

Na področju zdravstva deluje veliko različnih sistemov, podatki pacientov pa morajo biti skladno s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR) ustrezno zavarovani pred nepooblaščenimi vpogledi, a kljub temu na voljo zdravstvenemu osebju, ki obravnava posameznega pacienta.

»Partner največjega zdravstvenega zavoda v državi mora dobro razumeti, kaj naročnik počne, kakšna je njegova narava dela. Naša naloga ni zgolj to, da UKC Ljubljana zagotavljamo neprekinjeno delovanje sistemov, ki so del njihovih ključnih storitev, pač pa organizaciji na podlagi dobrega razumevanja poslovnih procesov predlagamo tudi izboljšave v informacijski podpori procesov in nadgradnje, ki prinašajo višjo učinkovitost, natančnost in druge pozitivne učinke na izvajanje temeljnih zdravstvenih storitev,« je povedal Miha Puntar, skrbnik ključnih kupcev.

Odzivni čas krajši od ene ure

V družbi Unistar PRO so pogodbeno obvezani zagotavljati visok nivo podpore, zato je UKC Ljubljana vsak trenutek na voljo vsaj 30 certificiranih strokovnjakov, poleg tega pa ima stranka vzpostavljeno enotno vstopno točko storitvenega centra, ki deluje v režimu 24/7 in spremlja prijave s strani naročnika.

IT-okolje je postavljeno po vzoru ITIL dobrih praks, vzpostavljeno je samodejno spremljanje vseh ključnih točk in sistemov, zato IT-osebje marsikatero težavo odpravi še preden bi to zaznali uporabniki bolnišničnih sistemov in procesov.

»Že na prvi ravni rešimo veliko prijav težav, saj imamo na lokaciji UKC Ljubljana stalno ekipo 12 ljudi, katerih odzivni čas je krajši od ene ure. Če se kljub temu skozi sito prebije kakšen zahtevnejši izziv, se aktivira druga raven strokovnjakov v našem podjetju, za dodatno podporo skrbi do 80 tehnikov,« delovanje centra podpore in pomoči opiše Puntar.

V ekosistem podpore UKC Ljubljana je seveda vključenih veliko različnih dobaviteljev, ki morajo prav tako zagotavljati visok nivo storitev in odzivnosti v primeru okvar opreme ali težav s povezljivostjo. Dežurna služba v stalni pripravljenosti upravlja tudi s kontakti na strani dobaviteljev strojne in programske opreme ter podizvajalci.

Ko prekinitev poslovanja ne pride v poštev

Luka Koper je največji pristaniški in logistični sistem v državi, za Slovenijo je strateškega pomena. Družba, ki deluje neprekinjeno, potrebuje tudi IT-okolje, ki bo kar se da robustno in zanesljivo, saj vsak izpad delovanja lahko povzroči visoko poslovno škodo, zamude in izgubo ugleda.

Skladno s tem je Luka Koper že v preteklosti v Kopru uporabljala dva podatkovna centra, ki sta v lanskem letu doživela nadgradnjo ter vrsto organizacijsko-tehničnih sprememb. Podatkovna centra delujeta v popolnoma aktivnem načinu, v primeru težav v enem centru delovne obremenitve še isti hip prevzame drugi. Za varnost podatkov je še dodatno poskrbljeno z izdelavo in hrambo varnostne kopije podatkov na tretji varni lokaciji.

»Zagotavljanje dodatnega podatkovnega centra za Luko Koper je naš primer popolnega zunanjega izvajanja. Ne le, da stranki dajemo v najem računalniško opremo za delovno okolje, zagotavljamo omrežno povezljivost in popolno fleksibilnost glede IT-okolja, skrbimo tudi za proaktivno vzdrževanje in podporo. Na ravni strojne opreme izpadov praktično ne beležimo,« nam je zaupal Marko Milotič, direktor Unistar PRO, in dodal: »Veliki in za državo kritični sistemi morajo biti tudi ustrezno varovani, saj ničesar ne prepuščamo naključju. Unistar PRO premore največ specializiranih varnostnih strokovnjakov v državi, zato je logična izbira za področje kritične infrastrukture.«

Za več informacij obiščite spletno stran www.unistarpro.si.

Varovanje digitalnega okolja je nuja

IT-analitiki kibernetske napade na kritično infrastrukturo in podjetja, ki so strateškega pomena, uvrščajo med pet največjih globalnih tveganj. Posledice napadov na ta podjetja lahko prizadenejo ne le gospodarske družbe, ampak vse državljane, zato je pomembno, da je področje kritične infrastrukture sistemsko urejeno, kar prispeva k večji odpornosti družbe na sodobne kibernetske grožnje.

»Organizacije se odpirajo navzven in digitalizirajo sisteme, z namenom boljše učinkovitosti in doseganja konkurenčne prednosti, to pa prinaša večjo izpostavljenost varnostnim tveganjem, ki še nikoli niso bila tako sofisticirana in agresivna. V Sloveniji zagotavljanje neprekinjenega delovanja kritične infrastrukture ureja Zakon o kritični infrastrukturi, ki natančno ureja ugotavljanje in določanje kritične infrastrukture, načela in načrtovanje njene zaščite, naloge organov in organizacij na področju kritične infrastrukture ter obveščanje, poročanje, zagotavljanje podpore odločanju, varovanje podatkov in nadzor na področju kritične infrastrukture. Edini pravi odgovor na zagotavljanje kibernetske varnosti je najem storitev varnostno-operativnega centra. Napadalci že dolgo niso več amaterji, zato mora tudi obramba delovati kar se da profesionalno,« doda Milotič.

To so na lastni koži in v poslovni bilanci spoznala že številna podjetja, tudi velikani. Hekerski napad na elektroenergetski sistem v Ukrajini decembra 2015 je onemogočil dobavo električne energije uporabnikom in skoraj povsem ohromil gospodarstvo za več tednov. Da finančne posledice napadov, ki povzročijo motnje v delovanju kritičnih sistemov, lahko dosežejo več milijonov dolarjev, pričajo naslednji primeri: družba Merck je izgubila 780 milijonov dolarjev zaradi zaustavitve proizvodnje, prodaje in stroškov sanacije kibernetskega napada, družbi Maersk in Feddex pa povzročeno poslovno škodo ocenjujeta na 300 milijonov dolarjev.

»Izboljšanje kibernetske varnosti v industrijskih in vseh drugih poslovnih okoljih je nujno, če želimo zagotoviti nemoteno delovanje kritičnih sistemov ter obdržati pozitivne finančne rezultate in ugled podjetja,« pravi Milotič.

Popolno zaupanje v oblak

V podjetju Unistar PRO so zelo ponosni tudi na stranko iz javnega sektorja, ki je pokazala, kako se stvarem streže v 21. stoletju. Družba Slovenski državni gozdovi, ki je v lasti Republike Slovenije in skrbi za gospodarno ravnanje z gozdovi, je bila ustanovljena leta 2016 po katastrofalnem žledolomu, ki je močno prizadel domače gozdove.

»Novoustanovljena organizacija je imela okoli sto zaposlenih in je bila praktično brez infrastrukture. Izziv, kako zagotoviti strežnike in računalniško opremo na 14 lokacijah po Sloveniji, so elegantno rešili z gostovanjem v podatkovnem centru PRO.Cloud,« se začetkov spominja Erdis Škrgić, direktor prodaje in marketinga v podjetju Unistar PRO, in dodaja: »Večina organizacij in podjetij bi se odločila za lastne strežnike in drugo IT-infrastrukturo v kleti, ne glede na to, koliko stane. Slovenski državni gozdovi pa so ravnali pragmatično, pretekle številke pa dokazujejo, da so se odločili pravilno. Danes lahko delajo od kjerkoli in kadarkoli prav po zaslugi oblaka.«

Informacijsko okolje v oblaku PRO.Cloud, povezave in omrežje na 14 lokacijah ter vse za poslovanje nujne IT-storitve je podjetje Unistar stranki zagotovilo v dveh mesecih. Vse od postavitve okolja Unistar PRO skrbi tudi za njegovo podporo in vzdrževanje. Stranki je oblak nadvse všeč, predvsem na račun svoje prilagodljivosti in skalabilnosti, saj lahko po potrebi »na klik« okrepijo svojo IT-infrastrukturo, npr. za primere masovne obdelave podatkov.

»Poleg IT-opreme je največji strošek sodobne informatike kader. Težko je dobiti dobre informatike, še toliko težje prave specialiste. Ti so dragi, povprečno podjetje si ne more privoščiti vrste varnostnih strokovnjakov, podatkovnih znanstvenikov in drugih strokovnjakov, ki svoje delo opravljajo v podatkovnem centru, kjer skrbijo, da IT-okolje deluje kot dobro naoljen stroj. Menim, da se organizacije že zavedajo, da so z najemom ponudnika IT-viri bolj prilagodljivi, kot če se odločijo za razvoj notranjih virov, ki so finančno in časovno zelo potratni,« sklene Marko Milotič.

Za več informacij obiščite spletno stran www.unistarpro.si.


Vsebino omogoča Actual I.T.