IKT

Kakšna je razlika med preprostim katalogom izdelkov in orodjem CPQ

Orodje CPQ omogoča, da prodajni predstavniki hitro in pravilno pripravijo ponudbo, ne da bi v celoti poznali poslovno logiko naročanja izdelka

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
IKT
VEČ OBLAČNA OKOLJA IN UI
IKT Podpornik projekta SoftwareOne obnovil in okrepil svoj položaj v novem sporazumu projekta OCRE 2024

Z novim sporazumom lahko SoftwareOne svoje strokovno znanje na področju storitev za več oblačna okolja in storitev umetne inteligence predaja več kot 25 tisoč evropskim organizacijam v javnem sektorju v 35 državah.

FINANCE
IKT
IKT
NOVO IZ SYNOLOGYJA
IKT Podpornik projekta ActiveProtect – nova dimenzija v zaščiti podatkov

Synology je predstavil celovito rešitev, ki na novo opredeljuje zaščito podatkov v podjetjih.

FINANCE
IKT
IKT
PRIZNANJE
IKT Podpornik projekta NIL pridobil specializacijo Cisco Secure Networking Solution

S tem dokazuje, da je sposoben zaščititi sodobna kompleksna omrežja.

FINANCE
IKT
IKT
NOVOSTI
IKT Podpornik projekta Kyocera predstavila osem novih tiskalnikov in večopravilnih naprav ECOSYS

Nova serijo barvnih tiskalnikov in večopravilnih naprav formata A4 prinašajo izboljšano uporabniško izkušnjo z naprednim vmesnikom, najsodobnejšimi varnostnimi funkcijami in brezhibno povezljivostjo v oblaku.

FINANCE
IKT
IKT
NAGRADA
IKT Podpornik projekta Kyocera je prejela srebrno nagrado Anthem Awards 2024

Nagrajeno je bilo poročilo o zelenih veščinah Economist Impacta, ki ga je podprlo popdjetje Kyocera Document Solutions.

07.07.2021 05:45
Čas branja: 3 min

Statičen enostaven katalog izdelkov, v katerem ima podjetje zbrane podatke o vseh svojih izdelkih, se je v času, ko kupci, tudi tisti v segmentu B2B, zahtevamo hiter odziv ponudnikov, postal cokla v rasti prodaje marsikaterega podjetja. Še zlasti to velja za proizvajalce tako imenovanih konfigurabilnih izdelkov, pri katerih je možnih več deset različic ali pa morajo biti povsem prilagojeni posameznemu kupcu. V takšnih primerih je veliko bolj primerna uvedba rešitve CPQ, kar je okrajšava za angleške besede Configure – Price – Quote, v slovenščini konfiguracija – cena – ponudba.

Enostavni katalog izdelkov je ponavadi del sistema ERP. Vsebuje izdelke z vsemi atributi, ki jih poseduje podjetje. Ponavadi je pripravljen v obliki tabele, kjer so zapisane osnovne informacije o izdelku, kot so kategorija izdelka, identifikacijske številke, ime izdelka, merske enote in podobne lastnosti. Podjetja, ki še nimajo vpeljanega orodja ERP, katalog artiklov in izdelkov hranijo v Excelovih tabelah, brošurah in statičnih PDF.

Slabost: ne vključuje poslovne logike izdelka

Leon Panjtar, direktor podjetja SaleSqueze kot glavno pomanjkljivost kataloga artiklov in izdelkov iz ERP navaja, da ne vsebuje poslovne logike izdelka, ki je glavna pri pripravi ponudb in kosovnic za konfigurabilne izdelke. »Konfigurabilni izdelki imajo ponavadi na tisoče možnosti konfiguracije. Za pripravo ponudbe za takšne izdelke morajo zaposleni v prodajni administraciji na pamet poznati celotno poslovno logiko, oziroma kako se atributi med seboj povezujejo,« pravi sogovornik. V podjetjih z več sto izdelki, med katerimi ima vsak več sto možnih konfiguracij, zaposleni potrebujejo tudi do dve leti, da suvereno poznajo celotno prodajno logiko. »Uvajanje novih zaposlenih je zato drago in zamudno, vendar v velikih primerih nujno, če podjetje želi povečati obseg poslovanja,« dodaja Panjtar.

Veliko naprednejše je orodje CPQ

Temu se izognemo z orodjem CPQ, ki že vsebuje celotno poslovno logiko izdelka. »CPQ je preprost sistem za prodajo konfigurabilnih izdelkov, izdelkov z dinamičnimi sestavnicami ter poslovno logiko naročanja. Njegova osnova je napredni katalog, ki vsebuje klasifikacijo, strukturo, relacije in povezave med artikli ter poslovno logiko naročanja,« pojasni Ajda Hafner, vodja trženja pri SaleSquezu.

Ponavadi katalog artiklov in izdelkov obogatimo v napredni katalog tako, da ga iz orodja ERP uvozimo v orodje CPQ, kjer mu določimo poslovno logiko. »Določimo skrbnika naprednega kataloga, ki je ponavadi produktni vodja, ki natančno pozna izdelke. Skrbnik kataloga je odgovoren, da ob vzpostavitvi naprednega kataloga pravilno vnese poslovno logiko izdelka in jo skozi čas dopolnjuje in posodablja,« pravi Ajda Hafner.

Zaposlenim se ni treba več učiti na pamet

Ker prodajni sistem CPQ znotraj naprednega kataloga vsebuje celotno poslovno logiko, imajo zaposleni v prodaji precej lažje delo, saj jim ni več treba na pamet poznati vseh možnosti konfiguracije. »Orodje CPQ je mnogo več kot le katalog, ki vsebuje poslovno logiko,« poudarja sogovornica.

Prodajni sistem CPQ poenoti in avtomatizira celoten proces priprave ponudb in oddaje naročila. S poslovno logiko izdelkov samodejno ustvari ponudbo, izračuna cene, popuste ter sestavi natančno kosovnico naročila ter po potrebi v sistemu ERP odpre tudi nov identifikator.

Orodje CPQ tudi omogoča, da si kupci ponudbo pripravijo sami. »Z orodjem CPQ SaleSqueze lahko kupce vključite neposredno v svoj prodajni sistem in jim omogočite, da si sami pripravijo ponudbo, izvedejo naročilo in mu sledijo ter preverijo dobavo,« pojasnjuje Hafnerjeva.

Katalog artiklov in izdelkov iz ERP zadošča vsem podjetjem, ki prodajajo strandardizirane izdelke, ki jih ni mogoče konfigurirati. Podjetja, ki proizvajajo ali tržijo izdelke, ki imajo mnogo variacij, pa bodo morala prej ali slej preiti na orodje CPQ. To je, kot pravi sogovornica, odlično orodje za proizvodna in trgovska podjetja z obsežnim katalogom konfigurabilnih izdelkov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
IKT
IKT Redakcija IKT Kako lahko proizvodna podjetja kupcu čim bolj olajšajo digitalno potovanje

Prihranijo si lahko veliko težav, če si za digitalizacijo poslovanja izberejo ponudnike programskih rešitev, ki so medsebojno povezani in lahko celovito digitalizirajo poslovanje

FINANCE
IKT
IKT
IKT Branko Žnidaršič Kako prek spleta prodajati prestižne izdelke 1

Mnogi kupci dražjih izdelkov se ne želijo odpovedati izkušnji nakupa v fizični poslovalnici, čeprav mnogi v svojem nakupnem potovanju vsaj enkrat zavijejo tudi na digitalni kanal

FINANCE
IKT
IKT
IKT Jakob Žorž Zakaj vlagati v avtomatizacijo trženja in prodaje

Primeri avtomatiziranih prodajnih aktivnosti sežejo od priprave točnih in vsebinsko pravilnih poročil, načrtovanja sestankov in obveščanja o ponudbi do izvedbe celostnih digitalnih kampanj

Tovarna
Dobre prakse
Tovarna leta
Dobre prakse Sabina Petrov (reportaža) Danfoss Trata v proizvodnji z brezpapirnim poslovanjem

V ljubljanskem podjetju maloserijsko proizvodnjo avtomatizirajo in robotizirajo na podlagi industrije 4.0; v produktnem portfelju imajo blizu tri tisoč različic izdelkov, vsako leto jih izdelajo 3,3 milijona

AGROBIZ
Agro HI-tech
Agrobiznis
Agro HI-tech Jana Petkovšek Štakul Kako vam v velenjskem Evegreenu odpadek spremenijo v nov do okolja prijazen izdelek

Namesto stroška, ki ga imajo podjetja z odpadnim materialom, se lahko odločijo za njegovo predelavo v inovativne izdelke, razgradljive v naravi

FINANCE
IKT
IKT
IKT Klemen Koncilja Kako bo Facebook z vizualnim iskalnikom spremenil nakupovanje

Z novimi tehnologijami računalniškega učenja, umetne inteligence in obogatene resničnost počasi, a z gotovostjo nastaja nova globalna tržnica, kjer boste lahko kupili, karkoli boste videli na ulici ali na spletu.

Tovarna
Partnerji sporočajo
OGLAS
Tovarna leta
Partnerji sporočajo Finance PR Prednosti, ki jih podjetju pri širitvi omogoča odličen ERP sistem (OGLAS)

Preden računate, v kolikšnem času se povrne naložba v sodoben ERP sistem, se je smiselno vprašati, koliko časa še lahko poslujete brez dobrega ERP sistema in koliko to stane