Vsaka pot k velikim ciljem se začne z majhnimi koraki. Podjetje SaleSqueze je pridobilo manjšo začetno investicijo, ki jim je omogočila osamosvojitev od matičnega podjetja Kalmia, pomagala pa jim bo tudi pri zaposlovanju novega kadra in širitvi na tuje trge. Direktor Leon Panjtar je povedal, da o znesku javno ne smejo govoriti, je pa pojasnil, da »so vlagatelji slovenski poslovni angeli in navdušenci nad njihovo vizijo in platformo«. »Gre za poznavalce proizvodne industrije in povezanih problemov na področju digitalizacije in avtomatizacije poslovnih procesov,« je še dejal sogovornik.
Kako ste prišli do takšne investicije?
V veliko pomoč nam je bila Nina Dremelj, ki je naša poslovna svetovalka in predsednica kluba Poslovni angeli Slovenije. Potencialnim vlagateljem smo predstavili zgodbo, poslovni model, vizijo in napredek platforme SaleSqueze. Poslovnim angelom je bila naša zgodba zanimiva, predvsem tistim, ki so resnično razumeli, s kakšnimi težavami pri digitalizaciji in avtomatizaciji prodajnih procesov se spopadajo proizvodna podjetja, ki proizvajajo kompleksne in konfigurabilne izdelke. V platformi so videli veliko dodano vrednost, zato so se odločili, da nas podprejo. Poleg finančne podpore je njihova vloga tudi v tem, da s svojim znanjem in izkušnjami pomagajo na poti od startupa do podjetja, ki trži svojo platformo na svetovnem trgu.
Kaj so konfigurabilni izdelki?
To so vsi izdelki, ki jih je mogoče personalizirati, imajo možnost mnogih variacij in dinamično kosovnico. Pojavljajo se v vseh industrijah, mi pa se osredotočamo na agrotehniko, dodatke za dom in vrt, strojegradnjo, industrijske komponente in avtomobilsko industrijo.
Kaj za SaleSqueze pomeni ločitev od matičnega podjetja Kalmia, v okviru katerega ste poslovali doslej?
SaleSqueze in Kalmia imata povsem različna poslovna modela in kulturo. Kalmia je stabilno razvojno podjetje ter naravnana na daljše in zahtevne projekte po meri, SaleSqueze pa je s svojo globalno vizijo bolj agilen in produktno usmerjen. Ločitev od matičnega podjetja pomeni predvsem veliko osredotočenje na trg, platformo in naše stranke. Ločena pravna entiteta pa nam bo omogočila, da bomo v lastniško sestavo lahko privabili tudi tuje vlagatelje, ki jih potrebujemo, če želimo uresničiti našo globalno vizijo in zgraditi naslednjega slovenskega samoroga.
Če prav razumem, boste torej iskali nove vlagatelje.
Res je. Prvo večjo naložbo načrtujemo že v začetku leta 2022. Iskali bomo sredstva, ki nam bodo omogočila širjenje na evropske trge.
Na katere trge se boste usmerili?
V prihodnjih dveh letih se bomo osredotočili na prodor na trge regije DACH, Skandinavije in Združenega kraljestva, sledili bodo preostali trgi EU. Dolgoročna vizija pa je osvojiti ameriški trg.
Kakšni so poslovni načrti?
S finančnega vidika v prihodnjem letu načrtujemo 1,5 milijona evrov prihodkov iz prodaje, od tega približno 50 odstotkov na tujih trgih.
Boste širili tudi ekipo zaposlenih?
Trenutno nas je v ekipi 16 in hitro rastemo. Iščemo predvsem kader na področju razvoja, za širjenje na tuje evropske trge pa potrebujemo tudi močno prodajno in trženjsko ekipo. Ena izmed najpomembnejših zaposlitev prihodnje leto bo direktor prodaje. Iščemo kandidate, ki se ne bojijo globalnega trga in uspehov.
Ali najdete dovolj kadra?
Za zdaj smo bili pri zaposlovanju uspešni. Veliko damo na kulturo podjetja in iščemo posameznike, ki se ujemajo z osebnostjo in vrednotami blagovne znamke SaleSqueze. V zaposlene veliko vlagamo, ekipi pa dajemo največjo težo, saj so naši zaposleni po mojem mnenju najdragocenejše sredstvo, ki ga imamo.
Kakšne načrte imate z nadaljnjim razvojem platforme?
Razvoj platforme gre v smer, da podjetjem, ki proizvajajo in tržijo kompleksne izdelke, olajšamo in avtomatiziramo procese naročanja z njihovimi kupci po vsem svetu. Kupcem omogočimo, da si samostojno izdelajo ponudbe in naročila za kompleksne izdelke, kadarkoli in kjerkoli. V prihodnosti bomo v platformo vpeljali tudi funkcionalnosti, podprte z umetno inteligenco. Tukaj je ogromno potenciala, saj je platforma tudi podatkovno skladišče procesov konfiguracije in dobave kompleksnih izdelkov, kar omogoča, da vpeljemo napovedno analitiko prodaje in načrtovanja proizvodnje.
Kaj se dogaja na trgu produktov za avtomatizacijo konfigurabilnih izdelkov?
Področje orodij za konfiguracijo je razmeroma staro, saj so orodja na trgu že več kot 20 let. V dokaj rigidno področje sta veliko revolucijo prinesla industrija 4.0 in tako imenovani učinek Amazona oziroma trend spletnega naročanja, ki se s trga B2C vse bolj seli na trg B2B.
Spletno naročanje je dobilo nove razsežnosti z naraščanjem trenda personalizacije. Trg se iz obdobja množične proizvodnje čedalje bolj premika v obdobje množične personalizacije. Vsi izdelki, ki jih je možno personalizirati in konfigurirati, se bodo morali v prihodnjih letih prilagoditi. To pomeni velike izzive za proizvodno industrijo. SaleSqueze zna avtomatsko zajeti vse potrebne informacije, da se proizvodnja personaliziranega izdelka lahko začne.
Trend personalizacije se ujema tudi s trendom vizualizacije izdelkov. Kupci si namreč želijo izdelek, ki ga konfigurirajo, tudi ogledati.
V trendu so tudi orodja CPQ, ki se nekako pozicionirajo kot CRM-sistemi za proizvodna podjetja. Analitsko podjetje Gartner napoveduje, da bo trg orodij CPQ prihodnja leta rasel po 15,5-odstotni letni stopnji.
Kako boste te trende izkoristili v podjetju SaleSqueze?
SaleSqueze pomeni disruptivno inovacijo na trgu orodij za dvig produktivnosti na področju prodaje in konfiguracijo izdelkov. Dokaj zgodaj smo prepoznali trende personalizacije, vizualizacije in vrhunske nakupne izkušnje konfigurabilnih izdelkov, ki bodo sčasoma postali standard vsake industrije. Trend v industriji 4.0 je tudi umetna inteligenca, ki je tudi velik del vizije razvoja platforme SaleSqueze.