IKT
Oglasno sporočilo

Kako so v Addiko banki problematično področje spremenili v konkurenčno prednost

Odločili so se za temeljito prenovo tiskalniškega okolja, ki so jo izpeljali z odliko
Avtor
20.01.2022 09:00
Dopolnjeno: 20.01.2022 11:30
Čas branja: 3 min

Digitalizacija bančnega poslovanja poteka v zaledju – tam zanjo najpogosteje skrbijo sodobne večopravilne naprave, ki so tesno integrirane v IT-okolje bančnih ustanov. Da so prav večfunkcijske naprave začetek procesa digitalizacije dokumentov, ne preseneča, saj jih marsikatero podjetje prav v ta namen uporablja v vložišču in na posameznih oddelkih, torej povsod, kjer papirni dokumenti vstopajo v podjetje in jih kaže čim prej digitalizirati.

A tiskalniško okolje je lahko tudi cokla razvoja, kar so na lastni koži občutili v Addiko banki, kjer so se zato odločili za temeljito prenovo in problematično področje spremenili v konkurenčno prednost.

Preteklost, sestavljena iz stotih starih tiskalnikov

Addiko banka je imela na sedežu podjetja in v svojih 18 poslovalnicah po Sloveniji v uporabi več kot sto tiskalniških naprav, starih od pet do deset let. Te so zaposlenim in oddelku IT povzročale veliko sivih las, zato so se v banki odločili zmanjšati, prenoviti in standardizirati število naprav na posamezno poslovalnico.

»Naprave so bile last podjetja, z zunanjim ponudnikom pa smo imeli sklenjeno pogodbo o vzdrževanju na izpisano stran. S starimi odsluženimi napravami je bilo ogromno težav. Bile so počasne, nenehno so se kvarile, odziv servisa prejšnjega ponudnika je bil nezadovoljiv. Tudi zastarela programska oprema za centralni nadzor tiskanja in skeniranja ni bila v veliko pomoč, mesečno smo ponudniku poročali o stanjih števcev vseh naprav. Za dobavo vsakega nadomestnega tonerja smo morali oddati pisno naročilo,« se tiskalniške preobrazbe spominja Tadej Logar, strokovni sodelavec za vodenje projektov in optimizacijo procesov v Addiko banki.

Sedanjost, logična in preprosta

Zato so se odločili za temeljito prenovo tiskalniškega okolja v navezi s specializiranim ponudnikom. Najprej so proučili ponudnike na domačem trgu, nato pa z najprimernejšimi tremi sklenili dogovor o dvotedenskem praktičnem preizkusu in novo tiskalniško okolje temeljito preizkusili v praksi.

»Z večopravilnimi napravami znamke Kyocera, njihovo prilagodljivostjo in preprostostjo uporabniškega vmesnika, tiskalniškim strežnikom MyQ in odnosom ter storitvami ponudnika Xenon forte smo bili daleč najbolj zadovoljni – zaposleni v oddelku IT in tudi končni uporabniki. Izbira je bila logična in preprosta,« je odločitev o izbiri ponudnika na kratko povzel Jure Vehovec, direktor IT v Addiko banki.

Število tiskalnikov zmanjšali skoraj za pol

Zdajšnje tiskalniško okolje vseh poslovalnic in sedeža banke obsega le še 58 tiskalniških naprav Kyocera, s čimer se je njihovo število zmanjšalo skoraj za pol. Ponudnik tiskanja kot storitve jih upravlja s programsko rešitvijo Kyocera Fleet Services, ki omogoča interaktivno spremljanje naprav in dobavo tonerjev takrat, ko jih potrebujejo.

»Z odpravljanjem težav tiskalnikov se je obremenitev oddelka IT zmanjšala na minimum, saj po uvedbi sistema MyQ upravljanje uporabnikov, pomoč uporabnikom, nameščanje gonilnikov ter naročanje tonerjev in servisa tako rekoč niso več potrebni, prav tako pa se poročila o rabi naprav po oddelkih ali uporabnikih ustvarijo samodejno,« zadovoljno pove Vehovec.

Uporabniki uživajo stoodstotno razpoložljivost naprav, saj lahko, če je njim najbližja naprava trenutno zasedena ali v okvari, svoje dokumente natisnejo ali skenirajo na katerikoli napravi v podjetju in ob tem uporabljajo enak, posameznemu uporabniku prilagojen, uporabniški vmesnik in funkcije. Vmesnik je prestal tudi vse stroge varnostne teste, ki jih banka izvaja v okviru zagotavljanja informacijske varnosti.

Digitalizacija po meri banke

V Addiko banki so prav tako izkoristili vse prednosti naprednega upravljanja tiskanja prek tiskalniškega strežnika MyQ, ki skrbi za avtorizacijo tiskanja na vseh tiskalniških napravah ter zagotavlja upoštevanje pravil glede odlaganja optično zajetih dokumentov v namenske mape na strežniku banke.

»Kljub precej zmanjšani floti tiskalnikov in ob manjših obremenitvah oddelka IT je zadovoljstvo zaposlenih z novim tiskalniškim okoljem zraslo. Prihranki so občutni na vsakem koraku, zgolj stroški tiskanja so nižji za okoli 30 odstotkov, izjemne prihranke pa smo dosegli tudi s sprostitvijo zaposlenih v oddelku IT, ki se tako lahko posvetijo razvojnim nalogam, saj se je število zahtevkov, povezanih s tiskalniškim okoljem, zmanjšalo za več kot 95 odstotkov,« poudari Vehovec.

Na interaktivnem zaslonu naprav Addiko banke so v podjetju Xenon forte zaposlenim v banki prilagodili uporabniški vmesnik glede na njihove najpogostejše naloge in slog dela. Vmesnik sestavlja devet osnovnih gumbov, ki so ločeni na pet različnih barv, da uporabnik hitreje locira ustrezen gumb. Omogočeno je tudi takojšnje tiskanje, kar pomeni, da se vsa opravila samodejno natisnejo ob prijavi uporabnika na napravi – ali s kartico zaposlenega ali osebno kodo PIN.


Vsebino omogoča Xenon forte, d. o. o.