IKT
Komentar

Kako Google in Facebook prisluškujeta vašim telefonom

Povezovanje razkropljenih informacij o osebah da včasih tako presenetljive rezultate, da ni čudno, če ljudje začnejo lepiti obliže čez kamere in mikrofone

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
IKT
USPEH
IKT Podpornik projekta Netis v Nemčiji dobil 350 tisoč evrov za razvoj rešitve za boj proti globokim ponaredkom

Če bodo uspešni, jih v drugi fazi čaka dodatnih 375 tisoč evrov

FINANCE
IKT
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR
IKT Podpornik projekta Kako zaščiti okolja OT v sodobnih industrijskih sistemih

Več o tem boste izvedeli na brezplačnem spletnem seminarju podjetja NIL, kjer boste med drugim spoznali tudi praktični primer izvajanja zaščite OT-okolij na kalifornijskem ministrstvu za promet.

FINANCE
IKT
IKT
WEBINAR
IKT Podpornik projekta Novo orodje za planiranje neposredno v Power BI – spoznajte, kako deluje

Podjetje B2 BI bo na zadnjem letošnjem webinarju predstavilo svojo novo rešitev PlanIn BI

FINANCE
IKT
IKT
UMETNA INTELIGENCA
IKT Partner projekta Comtrade System Integration je zlati sponzor IT-konference BIZTOPIX

Na konferenci bodo ponudili vpogled v to, kako umetna inteligenca spreminja svet poslovanja.

FINANCE
IKT
IKT
PRILOŽNOST
IKT Podpornik projekta SoftwareOne: do konca leta popust za nakup novih licenc za Copilot

Do 31. decembra 2024 lahko izkoristite 15-odstotni popust pri nakupu nove naročnine za 10 do 300 licenc Microsoft 365 Copilot.

27.05.2022 08:00
Čas branja: 3 min

Zadnjič mi je Google serviral moj aprilski timeline in seveda sem malo podrsal po zaslonu. Geolokacijski podatki so bili res natančni. Glede na to, da se tako rekoč nikamor več ne odpravim brez telefona, me to niti ni presenetilo. Če razmislimo malo širše in damo malo duška domišljiji, pa hitro postane jasno, da lokacija o človeku deloma razkrije še vsaj dve pomembni stvari: njegove aktivnosti in njegova zanimanja.

Je res treba prelepiti kamere in mikrofone na telefonih?

Recimo, da vam povem, da sem aprila v kosu preživel 35 ur na valovih Jadrana. Tudi če o meni ne veste nič, lahko precej varno domnevate, da nisem celega dneva in pol preždel na trajektih. Če vam še dodatno povem, da sem bil z dvema damama, z eno približno moje starosti in eno krepko mlajšo, vam razkropljenih točk ne bo težko povezati v smiselno celoto: človek je šel na jadranje z družino.

Pri Googlu in Facebooku delajo določene zadeve izjemno in ena od njih je prav ustvarjanje povezav. Pa ne mislim toliko na povezave med ljudmi, torej na prijatelje in sledilce, ampak predvsem na bolj skriti vidik povezovanja razkropljenih informacij o osebah. Včasih je rezultat tega povezovanja tako presenetljiv, da se sploh ne čudim, če ljudje začnejo verjeti, da morajo začeti lepiti obliže čez kamere in mikrofone.

Prijatelj je začel dobivati oglase za žar, ki sem mu ga priporočil na pikniku

Zadnjič smo imeli na našem vrtu manjši piknik. Eden izmed gostov je ravno kupoval žar in tako smo malo pletli klasične gril debate o tem, ali je boljši plin ali oglje, kakšna velikost je najbolj primerna, in o podobnih stvareh. V nekem trenutku sem mu omenil, da sem slišal dobre besede o nekem nemškem podjetju, ki naj bi bilo tudi precej cenejše kot Webrovi izdelki. Ker se nisem mogel spomniti, za katero znamko gre, sem na hitro pobrskal po telefonu, mu povedal ime ter pozabil na vse skupaj.

Čez dva dni se je znanec na kratko oglasil, da bi pobral nekaj stvari, ki so ostale pri nas. »Stari, tisti žar ni slab, ampak mislim, da bom vseeno vzel enega od Webra,« je dejal. In dodal: »Samo od zadnjič, ko sem bil pri tebi, mi ves čas servira oglase za te tvoje Nemce. Prvi oglas sem dobil, še preden sem sploh karkoli iskal o njih. Če to ni dokaz, da nam Google in Facebook prisluškujeta prek telefonov, potem ne vem, kaj je …«

Nam torej prisluškujejo?

Ne, seveda nam ne prisluškujejo. Zgodilo se je pač to:

  • Dva telefona sta bila na isti lokaciji – njegov sicer v avtu, moj na vrtu, a vseeno.
  • Prijatelja sva vsaj na Facebooku, verjetno pa je še dosti drugih znamenj, da sva si blizu.
  • Iskal sem specifično znamko žara.
  • Iz prijateljeve zgodovine iskanja je jasno, da je zdaj razžarjen in zagret za žare.
  • Algoritem je tako varno domneval, da bo oglas za žar zanj pomemben. Začel mu je prikazovati še tiste oglase za žar, ki so pri meni aktivni kot »remarketing oglasi« – torej znamke, o katerih bi lahko govoril z menoj, ko sva bila skupaj. Osebna komunikacija med dvema človekoma ima namreč večji vpliv kot oglas.

Google, Facebook in druga podjetja pač dobro vedo, kdaj smo res zagreti za neki izdelek ali storitev. Klikamo oglase, organsko iščemo informacije o tej temi, obiskujemo ponudnike (tako fizične trgovine kot njihove digitalne prodajalne), ob vsaki priložnosti se želimo o tem pogovarjati z ljudmi, ki nas obkrožajo …

Prav tako se da dobro določiti, kdo so ljudje, katerih mnenje upoštevamo, in kdo so ljudje, ki delijo naše interese. Zato se, recimo, moji hčerki ne prikazujejo oglasi za nemške proizvajalce žara (ker zanjo to res ni pomembno), močno pa sumim, da bom kmalu zasledil kakšen oglas za avto, ki si ga že nekaj časa ogleduje moja žena in kjer bi utegnil biti tako ali drugače vpleten v transakcijo :).

Igor Pauletič je partner v podjetju FrodX.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Finance
Špela Mikuš Sploh lahko zbežite pred negotovostjo?

Koliko zadovoljstva bo prinesel nov dogovor med EU in ZDA glede pošiljanja podatkov oziroma kako hitro se bo znašel na Sodišču EU, bo pokazal čas. Morda pa gre tudi EU in ZDA v tretje rado in bo ta dogovor obstal.

Moje finance
Razno
FINANCE
IKT
IKT
KYOCERA
IKT Finance PR Kako rešiti izziv tiskanja na daljavo v hibridnih delovnih okoljih (OGLAS)

Tiskanje in skeniranje s storitvami v oblaku odgovarja na vse izzive hibridnega delovnega mesta v podjetjih vseh velikosti.

FINANCE
Manager
Manager
Manager Uroš Maučec Z rabljenimi telefoni med evropske gazele

Swappie je lani podvojil 98-milijonske prihodke iz leta 2020. Finci so prepričani, da bo nakup rabljenega telefona nekaj tako vsakdanjega kot nakup rabljenega avta.

FINANCE
Manager
Manager
Manager Marjan Kodelja Kaj morate vedeti, ko postavljate nadzorne kamere

Morda smo postali obsedeni z nadzorom lastnine, toda hkrati ne moremo spregledati tehnološkega napredka, zaradi katerega gradnja videonadzornega sistema tako rekoč kjerkoli še nikdar ni bila tako preprosta, hitra in poceni.

FINANCE
Manager
Manager
Manager Gorazd Suhadolnik Kaj nam prinaša nova evropska digitalna zakonodaja in kako tehnovelikani lobirajo v ozadju 2

Zakona o digitalnih trgih in storitvah bosta obrzdala delovanje velikih spletnih platform v EU, ki obsežno lobirajo za ohranitev svojih donosnih poslovnih modelov.

FINANCE
IKT
IKT
KYOCERA
IKT Finance PR Kako rešiti izziv tiskanja na daljavo v hibridnih delovnih okoljih (OGLAS)

Tiskanje in skeniranje s storitvami v oblaku odgovarja na vse izzive hibridnega delovnega mesta v podjetjih vseh velikosti.