IKT

Kako se razvija digitalizacija zavarovalniških storitev

Povsem digitalizirano se v Sloveniji sklene do dva odstotka vseh zavarovanj in ta delež narašča izjemno počasi

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

28.11.2022 09:30
Čas branja: 6 min
Kako se razvija digitalizacija zavarovalniških storitev
Foto: Shutterstock

Zavarovalniška panoga pri digitalizaciji svojih storitev še zaostaja za bančno. Za to niso krive zavarovalnice, ki ne bi digitalizirale ustreznih procesov, ampak dejstvo, da uporabniki v glavnem določenih samooskrbnih e-rešitev ne uporabljajo množično, so nam pojasnili v Zavarovalnici Sava. V Zavarovalnici Triglav pa možnosti za napredek vidijo pri razvoju novih inovativnih elektronskih storitev in produktov, s katerimi bodo še izboljšali in prilagodili uporabniško izkušnjo.

Omejitve osebnih stikov zaradi pandemije covida-19 so pri zavarovalnicah pospešile digitalizacijo storitev, vendar pa so v Zavarovalnici Sava zaznali, da so se zavarovanci po odpravi ukrepov »vrnili v cono udobja« in z zavarovalnico raje opravljali posle na način, ki so ga bili vajeni od prej – prek fizičnih stikov. Povsem digitalizirano se v Sloveniji sklene do dva odstotka vseh zavarovanj in ta delež narašča izjemno počasi.

»Spletnih prijav škodnih primerov je sicer čedalje več, a zelo različno po posameznih zavarovalnih vrstah. Pri ožjem premoženju se delež giblje nad 50 odstotki, pri avtomobilskih zavarovanjih pa precej pod to številko,« razložijo v Zavarovalnici Sava.

Uporabniki se težko navajajo na novosti

Glavni izziv pri digitalizaciji zavarovalniških storitev v Zavarovalnici Sava je ureditev celotnega procesa, ne samo za parcialne rešitve. »V Sloveniji je eden od izzivov tudi ta, da ujamemo poslovno smiselnost uvajanja digitalnih rešitev in procesov za dovolj veliko množico uporabnikov. Na težavo kaže primer videoidentifikacije na daljavo, ki smo jo skoraj vse zavarovalnice v Sloveniji uvedle že pred leti, vendar pa jo zavarovanci uporabljajo v izjemno majhnem obsegu, čeprav je do uporabnikov prijazna, preprosta in traja samo nekaj minut. Slovenci pri stikih z zavarovalnico očitno trenutno še vedno raje uporabljamo klasične prijeme – torej se radi srečujemo s svojimi zavarovalniškimi zastopniki,« pravijo v Zavarovalnici Sava.

Ocena škode z dronom

V Zavarovanci Sava lahko trenutno na daljavo sklenete devet različnih vrst zavarovanj. Poleg tega je prek pametnega telefona možna tudi ocena škode na daljavo. Posebej poudarjajo možnost ocene škode zaradi toče na avtomobilih s storitvijo Car-scanner – gre za tunel, skozi katerega zapelje poškodovano vozilo. Tak postopek traja le nekaj minut in pride v poštev zlasti pri večjem številu škod na določenem geografskem območju, kjer bi sicer ob ocenjevanju nastajale kolone. Vsako poletje je namreč takih primerov več tisoč.

Učinkovita rešitev je tudi uporaba dronov za oceno določenih vrst škod, ki jih v Zavarovalnici Sava uporabljajo zadnji dve leti. Gre za oceno škode na večjih objektih ali večjih kmetijskih površinah, ki je s pomočjo drona hitra, natančna in tudi arhivirana s fotografijami in videoposnetki. »To omogoča hitrejši proces ocene škode oziroma izplačila škodnih zahtevkov,« pojasnjujejo v Zavarovalnici Sava.

Zdravljenje na daljavo

Digitalizacija zavarovalnicam omogoča tudi oblikovanje novih inovativnih storitev produktov. V Zavarovalnici Sava so že vpeljali možnost koriščenja zdravstvene obravnave izbranih zdravnikov specialistov na daljavo (e-zdravnik). Tudi e-hišnik je ena takšnih inovacij, kjer zavarovanec lahko na daljavo dobi nasvet glede pravočasne ustavitve nastanka škode ali sanacije škode v svojem domu.

»V večini sklepanj zavarovanj in prijave ter reševanja škode danes ni več potreben obisk poslovalnice ali oseben stik zavarovalniškega agenta oziroma zastopnika. Nekatere posle bomo sicer morali zaradi zakonskih omejitev ali zaradi prevzemanja večjih tveganj še naprej sklepati z osebnim stikom, vendar se delež takih poslov zmanjšuje,« še pravijo v Zavarovalnici Sava.

Naraščajoča privlačnost i.triglava

V Zavarovalnici Triglav prek spleta ponujajo sklepanje najpogostejših zavarovanj oziroma tistih, ki sodijo med manj kompleksna v smislu sklenitve in so preprosta za razumevanje. Tako lahko stranke prek spleta sklenejo ali obnovijo 19 različnih zavarovanj s področij vozil, doma, življenja, naložb in pokojnin, zdravja, prostega časa, osebnih zavarovanj in zavarovanj malih živali.

Zavarovanja se sklenejo ali obnovijo v spletni digitalni poslovalnici i.triglav in prek mobilne aplikacije i.triglav, ki so jo pred kratkim prenovili. V njej lahko zavarovanci prijavijo škodo in spremljajo status reševanja svojega škodnega primera, naročijo asistenčno pomoč, pregledajo podrobnosti zavarovanj in ugodnosti oziroma popuste. Prek mobilne aplikacije se lahko odda vloga za urejanje sprememb na zavarovalnih policah ali sprememb osebnih podatkov. Omogoča tudi prikaz vseh obvestil in dokumentov iz zavarovanj ter prikaz stanja varčevanja pri Triglav Skladih in stanja sredstev iz življenjskih zavarovanj.

Na voljo je še možnost pošiljanja sporočil in po novem arhiv celotne komunikacije med stranko in zavarovalnico. Kot je povedal Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje, digitalno poslovalnico i.triglav trenutno uporablja približno 20 odstotkov strank, po nadgradnji mobilne aplikacije i.triglav, ki omogoča koriščenje storitev prek pametnih naprav, pa pričakujejo nadaljnjo rast uporabe te aplikacije.

Varnost podatkov je na prvem mestu

Prostor za napredek v Zavarovalnici Triglav vidijo pri razvoju novih inovativnih elektronskih storitev in produktov, s katerimi bodo še izboljšali in prilagodili uporabniško izkušnjo. »Pri razvoju digitalnega poslovanja je sicer največji izziv digitalno vključevanje strank, saj je treba uporabnike za izvedbo personaliziranih elektronskih storitev tudi identificirati oziroma dobro (za)varovati njihove podatke,« poudarja sogovornik, ki za bolj kompleksna zavarovanja priporoča pogovor s svetovalcem oziroma zavarovalnim zastopnikom.

»Pri sklepanju zavarovanja je najpomembneje, da je uporabnik seznanjen s tem, kakšna so kritja in za katere nevarnosti. Včasih se namreč pokaže zanimanje za določene specifike, ki jih – vsaj ne vseh – prek digitalnih prodajnih poti ni mogoče pokriti,« sklene Luka Pušnik iz Zavarovalnice Triglav.

Članek je izšel v prilogi Sodobno bančništvo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Triglavovi načrti v 2023: dobiček bo še upadal, razmere na trgih so težke
Finance
Tanja Smrekar Triglavovi načrti v 2023: dobiček bo še upadal, razmere na trgih so težke

V devetmesečju je imela skupina Triglav za desetino večje prihodke, dobiček pa je že nekoliko upadel glede na primerljivo lansko obdobje; prihodnje leto bo dobiček pred davki po oceni Triglava med 95 in 110 milijoni evrov

FINANCE
Slovenija
Ljubljanska borza: Po letu in pol znova pod tisoč točk
Slovenija
SlovenijaMatej Kačič Ljubljanska borza: Po letu in pol znova pod tisoč točk 1

Indeks SBI TOP se je minuli teden po vnovičnem umiku kupcev na občutno nižje ravni spustil pod mejo tisoč točk. Tam je bil nazadnje aprila 2021

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Jutarnji list: hrvaški Triglav noče izplačati garancije, upnik A. B. S. Factoring že ukrepa zoper zavarovalnico
Finance
Tanja Smrekar Jutarnji list: hrvaški Triglav noče izplačati garancije, upnik A. B. S. Factoring že ukrepa zoper zavarovalnico 2

Triglav je izdal garancijo ladjedelniški DIV Grupi za posel s Turki, ki ga Hrvatom ni uspelo sfinancirati; ko je zaradi težav DIV Grupe garancijo prevzel A. B. S. Factoring in jo želel unovčiti, pa jih je Triglav zavrnil

FINANCE
Kdo še, poleg Darsa, zaposlenim plačuje hiter dostop do zdravnika
Finance
Andreja Rednak Kdo še, poleg Darsa, zaposlenim plačuje hiter dostop do zdravnika 4

Preverjali smo še pri osmih družbah v državni lasti: štiri imajo sklenjena taka zavarovanja, štiri ne

FINANCE
Nepremičnine
Kako in kje zavarovati sončno elektrarno
Nepremičnine
NepremičnineNataša Jančar Kako in kje zavarovati sončno elektrarno 1

Na voljo so številne možnosti. Preverili smo jih pri dveh zavarovalnicah in enem ponudniku sončnih elektrarn.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B