V spletnih trgovinah redno nakupuje 76 odstotkov Slovencev, je pokazala raziskava, ki sta jo v okviru tekmovanja za najboljšo spletno trgovino Web Retailer Award 2022 opravili podjetji Valicon in Ceneje.si. Med spletnimi kupci je največ pripadnikov generacije X (starejši od 45 let), najpogosteje pa se prek spleta kupujejo oblačila, obutev in modni dodatki. Povprečna vrednost spletnega nakupa znaša dobrih sto evrov.
Kot sta podjetji Valicon in Ceneje.si zapisali v letošnjem poročilu E-commerce Report 2022, je rast spletnega nakupovanja predvsem posledica povečanja frekvence nakupovanja in vse večje ponudbe, ne pa toliko števila kupcev, ki bi začeli na novo kupovati na spletu.
Letos smo Slovenci največ nakupov opravili v kategoriji oblačil in obutve (28 odstotkov), elektronike (23 odstotkov) ter izdelkov za dom in vrt (18 odstotkov). Povprečna vrednost nakupa je s 181 evri najvišja v kategorijah dom in vrt ter elektronika. Skupna povprečna vrednost vseh nakupov v slovenskih spletnih trgovinah znaša 104 evre. Zanimivo je, da je pred petimi leti povprečna vrednost nakupa znašala 112 evrov. To, da se povprečna vrednost nakupa z leti znižuje, gre pripisati dejstvu, da se je precej povečalo število nakupov v kategoriji moda, kjer je vrednost povprečnega nakupa nižja, in sicer 82 evrov.
Slovenci daleč največ nakupujemo v domačih spletnih trgovinah, na katere odpade 90 odstotkov vrednosti vseh spletnih nakupov. Delež števila nakupov v tujih trgovinah v zadnjih treh letih stalno upada, leta 2019 je bil še 36-odstoten, letos pa je v tujih trgovinah sklenjenih le še 14 odstotkov spletnih nakupov.
Najbolj priljubljena oblika plačevanja ostaja plačilo s predplačilnimi, debetnimi in kreditnimi karticami (vključno s PayPalom). Za to se odloči 56 odstotkov kupcev, 30 odstotkov izbere gotovino, 14 odstotkov pa preostale možnosti, kot so neposredna nakazila na TRR, predplačila in drugo.
Polovico spletnih nakupov kupci opravijo prek prenosnika ali namiznega osebnega računalnika, prek mobilnega telefona pa že 43 odstotkov. Avtorji raziskave pravijo, »da smo na točki preloma, kjer bo zelo verjetno mobilni telefon še povečal svoj delež«. To je še en razlog več, da morajo biti spletne trgovine prilagojene za mobilne naprave.