IKT
Komentar

Vaša digitalna preobrazba bo neuspešna! Razen če …

Kaj vse gre lahko narobe in kako to preprečiti

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

18.04.2023 06:00
Čas branja: 6 min

Digitalna preobrazba je neizbežna. Če se je lotevajo vsi okoli tebe, se je moraš tudi ti. Večini se vse skupaj na prvi pogled zdi zelo preprosto – vzamemo nekaj analognega in zadevo digitaliziramo. Rešitev na trgu je neskončno in vse obljubljajo odpravo vseh težav. Enostaven vmesnik, umetna inteligenca, rešitev z enim klikom in podobna orodja bodo povečali produktivnost, znižali stroške …

Poglejmo si primer slovenskega podjetja, katerega direktor je na konferenci slišal, da je digitalna preobrazba trenutno obvezen korak, ki ga je treba storiti, in takoj po vrnitvi brez odlašanja začel delati. Kaj in zakaj gre lahko narobe ter kako se temu izogniti?

Kdo je glavni?

Prva težava nastane že pri odločitvi, kdo vse bo vključen v sam projekt oziroma kam digitalna preobrazba sploh spada. Direktor seveda nima časa, da bi se ukvarjal s tem, zato celotno izvedbo prepusti IT-oddelku, ki prevzame odgovornost za opredelitev vseh zahtev in določitev fokusa ter začne biti bitko za pridobitev ustreznega proračuna.

Digitalna preobrazba namreč vpliva na poslovanje celotnega podjetja, zato je treba poskrbeti, da so v projekt vključeni deležniki z vseh ravni podjetja, od menedžmenta in IT do vodij oziroma odgovornih za posamezne procese v podjetju. Vsak mora imeti možnost, da predstavi svoj pogled in argumente za spremembo na svojem področju.

Seznam ciljev digitalne preobrazbe mora vsebovati želje vseh deležnikov, glavne odločitve, podprte z vsemi informacijami, pa mora na koncu sprejeti menedžment. IT mora prevzeti tehnološko izvedbo, nikakor pa ne sme biti končni odločevalec za celotno preobrazbo. Še več, ta odgovornost nikakor ne sme pasti le na eno osebo, ki jo podjetje določi za izpeljavo digitalne preobrazbe.

Vemo, kam gremo?

Druga težava se pojavi, ker se direktor pred odločitvijo o začetku digitalne preobrazbe ne vpraša, kaj želijo v podjetju s tem doseči. To vprašanje bi moralo biti samoumevno, pa vendar vse prevečkrat podjetja kar preseneti. Nihče ne zažene avtomobila in se začne peljati ne da bi vedel, kam želi priti. Podjetja pa se teh projektov lotevajo točno tako. Odgovori, kot sta »želimo optimizirati poslovanje« in »želimo izkoristiti prednosti digitalnih tehnologij, ki so zdaj na voljo« v smislu definiranja konkretne dodane vrednosti, ki jo bo podjetje pridobilo v zameno za vloženi denar in trud, ne povedo nič.

Tehnologija je rešitev za vse – ali res?

Čeprav se zdi, da je tehnologija najpomembnejša pri digitalni preobrazbi, ne more rešiti vseh problemov in ne more biti edino gonilo digitalne preobrazbe. Prepričanje, da je uspeh povezan izključno z izbiro prave rešitve ter izvajalca, je zmotno. Razlogov za to je več.

Digitalna preobrazba je povezana s spremembami poslovnih procesov in poslovnih modelov. Tehnologija lahko sicer izboljša procese, vendar pa bi moralo podjetje za uspeh digitalne preobrazbe razumeti svoje poslovanje in vključiti strokovnjake iz posameznih oddelkov v celoten proces.

Tehnologija lahko pomaga pri optimizaciji procesov in povečanju učinkovitosti, vendar pa so za uspešno digitalno preobrazbo potrebni tudi zaposleni, ki razumejo in se prilagodijo spremembam. Podjetje bi moralo vlagati v izobraževanje in razvoj zaposlenih, da bodo lahko sprejeli nove tehnologije in se prilagodili novim procesom.

Zato lahko v nekaterih primerih stanje še poslabša. Direktor si na primer zaželi boljše poročanje, zaradi česar morajo nekateri zaposleni ročno vnašati dvakrat več podatkov.

V nekaterih primerih je lahko boljša rešitev sprememba poslovnega modela ali procesov, ne pa nujno uporaba nove tehnologije.

Jasno je torej, da je tehnologija le orodje za doseganje postavljenega cilja, brez upoštevanja vseh drugih dejavnikov pa ni zadostna za uspešno digitalno preobrazbo.

Upor ljudstva

Ob digitalni preobrazbi se pogosto izjemno dobro pokaže, kako težko se ljudje privajamo na spremembe. Tudi če smo uspešno premagali vse zgoraj naštete ovire in imamo v roki dobro zasnovan načrt ter izbrane odlične rešitve, so lahko končni uporabniki razlog za propad.

Rešitev, ki prinaša prednost za podjetje, ne prinaša nujno prednosti za zaposlene – in obrnjeno. Poglejmo si že omenjeni primer: direktor z digitalizacijo vnosa podatkov pridobi obilico novih podatkov, ki mu pomagajo pri strateških odločitvah, optimizaciji procesov in bistveni izboljšavi poslovanja. Po drugi strani pa to pomeni za zaposlene dodatno delo, učenje novih tehnologij in večji nadzor.

Ker si zaposleni dodatnega dela ne želijo, se uprejo, načrtno zavrnejo ponujeno rešitev in proces digitalne preobrazbe obsodijo na neuspeh.

Poskrbeti je treba, da se načrtovane spremembe ustrezno komunicirajo in uskladijo z zaposlenimi, da je njihovo uvajanje postopno, da sta zaposlenim na voljo izobraževanje in podpora, predvsem pa, da je vsem v podjetju jasno, da spremembe prinašajo nekaj dobrega za vse, ne le za majhen del podjetja.

Konec poti je blizu

Zadnja težava, ki preprečuje uspešnost digitalne preobrazbe, je obsedenost z roki ter končanji.

Pomembno je torej govoriti o posameznih ciljih in iskati kratkoročne zmage, hkrati pa se zavedati, da se delo po uspešni vpeljavi ene od rešitev ne konča. Skrbeti je treba za ustrezno podporo uporabnikom, meriti uspešnost ter na podlagi zbranih podatkov uvajati ustrezne nove spremembe.

Prav tako je treba upoštevati tudi vse zunanje dejavnike, ki se v današnjih časih lahko hitro spreminjajo in s tem vplivajo na že postavljeno strategijo in načrtovane rešitve.

Digitalna preobrazba je torej iterativni proces, katerega uspeh lahko merimo skozi uspeh posameznih iteracij. Procesa ne smemo prehitro končati, saj s tem podjetje izgubi dodano vrednost, ki bi jo lahko pridobilo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

avtor1
Andrej Černivec

Andrej Černivec je strokovnjak za implementacijo rešitev za upravljanje odnosov s strankami. V podjetju BE-terna je odgovoren za razvoj poslovanja na področju poslovnih aplikacij za upravljanje odnosov s strankami.

FINANCE
IKT
Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje
IKT
IKTEsad Jakupović Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje

V procesu sprememb, ki jih prinaša digitalna preobrazba, prevladujejo tako imenovani človeški dejavniki

Tovarna
Novice
Za 44 milijonov evrov subvencij za digitalizacijo veliko zanimanja
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Za 44 milijonov evrov subvencij za digitalizacijo veliko zanimanja

Skupna vrednost vlog presega sto milijonov evrov; zgornja meja odobrene subvencije pri 2,2 milijona evrov, posamezni projekt mora biti vreden najmanj milijon evrov

FINANCE
IKT
Adria Dom prejemnik prve nagrade za najboljši digitalni projekt v Sloveniji
IKT
IKTBranko Žnidaršič Adria Dom prejemnik prve nagrade za najboljši digitalni projekt v Sloveniji

Nagrado so podelili na dogodku GoDigital, ki je bil letos posvečen dvojnemu prehodu – zelenemu in digitalnemu

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

Tovarna
Novice
(fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda

Podjetja v zadnjih letih pospešeno vlagajo v digitalizacijo proizvodnih procesov

FINANCE
IKT
Ko je cilj digitalna preobrazba, rezultat pa zgolj digitalizacija
IKT
IKTBranko Žnidaršič Ko je cilj digitalna preobrazba, rezultat pa zgolj digitalizacija 6

»Ker se slovenska podjetja še ne zavedajo v celoti potreb po digitalni preobrazbi, se danes ukvarjajo predvsem s projekti digitalizacije,« pravi Iztok Juvan, direktor podjetja BE-terna

Tovarna
Novice
Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju

V družbi Business Solutions pri oblikovanju rešitve sledijo posebnostim podjetja, ki pomenijo njegovo konkurenčno prednost

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B