Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT
Komentar

Kako sem ustvaril svojo prvo virtualno vplivnico

Z razvojem umetne inteligence so nam čedalje bolj dostopna orodja, ki jih še pred nekaj meseci nismo znali upravljati – virtualni vplivneži že služijo milijone

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

06.06.2023 07:30
Čas branja: 3 min

Na začetku pomladi sem se pripravljal na predavanje na regijskem marketinškem festivalu v Rovinju. Kot osrednjo tematiko sem si izbral vertikalni format, ki postaja nepogrešljiv element v marketinških strategijah, s ščepcem umetne inteligence.

Ob pripravi gradiva sem naletel na neverjetne številke. Ste vedeli, da trenutna vrednost svetovnega trga vplivnežev znaša več kot 14,6 milijarde dolarjev? Če bi morali oceniti, kolikšen del tega pripada virtualnim vplivnežem, kaj bi rekli? Več kot 30 odstotkov te vrednosti, torej več kot 4,6 milijarde evrov! In napovedi kažejo, da naj bi se ta delež do leta 2025 povečal še za četrtino.

Kot marketingar sem vedno vesel novih metod in prijemov, lahko bi rekli, da smo vsi v tej industriji nekakšni »early adopterji«, ki smo vedno na preži za novimi tehnologijami. Kot uporabnik pa se sprašujem, zakaj pravzaprav spremljamo virtualno osebo, ki v resničnem svetu ne obstaja. Smo res tako naveličani resničnega življenja, da iščemo pobeg v virtualni svet, ki je zgrajen po naših željah?

Ker mi to vprašanje ni dalo miru, sem si postavil izziv. Želel sem ustvariti svojega virtualnega vplivneža. No, vplivnico, če smo bolj natančni. Ker nisem vešč dizajnerskih orodij, sem se odločil uporabiti zmogljivosti umetne inteligence. Odprl sem si račun na znanem programu Midjourney, ki temelji na funkciji »text-to-image«, ki besedilo pretvarja v sliko. Ni trajalo dolgo, da sem z malo pomoči kolegov dizajnerjev in spleta osvojil pisanje navodil za to orodje. Po nekaj poskusih je Midjourney kreiral videz vplivnice, ki je bil zadovoljiv in mi je v naslednjih korakih služil kot osnova za generiranje nadaljnjih fotografij. V približno pol ure sem ustvaril povsem novo virtualno osebnost z imenom in nekaj fotografijami ter ji odprl račun na Instagramu.

Težava je nastala, ko sem želel vplivnici vdihniti malo življenja. Da bi lahko s statično fotografijo naredil video, bi potreboval neprimerno več znanja, kot sem ga za prvo fazo. In tukaj se je proces ustavil. A če pogledamo, kako hiter je razvoj umetne inteligence v zadnjih mesecih, ko tako rekoč vsak teden orodja dobivajo nove funkcije, je samo še vprašanje časa, kdaj bo to možno tudi nam, ki nimamo naprednega znanja na tem področju.

A nekaj je gotovo – virtualni vplivneži niso le muha enodnevnica in bodo vsekakor ostali. Z vidika porabnika je to zanimiv način, da se odklopi od realnega sveta, o čemer pričajo tudi številke. Nekaj največjih virtualnih vplivnežev namreč dosega milijonske številke, samo na Instagramu na primer Lu Do Magalu 6,3 milijona, Lil Miquela 2,8 milijona, Guggimon 1,4 milijona. Z vidika tržnih znamk pa je to čedalje bolj zanimiv način sodelovanja, saj imajo v tem primeru popoln nadzor nad vplivnežem in kreacijo vsebine.

Prve so po virtualnih vplivnežih posegle prestižne blagovne znamke Balmain, Balenciaga, Prada, Porsche, Lenovo in preostali, ki veljajo za nekakšne »early adopterje«. Nekatere blagovne znamke raje sodelujejo z uveljavljenimi virtualnimi vplivneži, obstaja pa tudi nekaj takih, ki za potrebe komunikacije ustvarijo svojega. Tu je vzpostavitveni strošek malo višji, a dolgoročno imajo popolno lastništvo in nadzor nad njim in ustvarjanjem vsebine.

Da so virtualni vplivneži čedalje bolj »vroča roba«, priča tudi podatek, da je Lil Miquela lani samo s sponzoriranimi vsebinami zaslužila več kot 11,7 milijona dolarjev. No, pravzaprav je zaslužil studio, ki jo je ustvaril, oziroma agencija, ki je odgovorna za njeno trženje.

Niso pa le sponzorirane vsebine tiste, ki virtualnemu vplivnežu in njegovim ustvarjalcem prinašajo vir zaslužka. Vse več se jih namreč odloča za prodajo svojih izdelkov ali celo za glasbeno kariero. Tudi Lil Miquela je pred kratkim predstavila svoj prvi singel, v Koreji pa obstaja pravi K-pop ženski bend MAVE, ki ga v celoti sestavljajo virtualne vplivnice. Ob ogledu njihovega zadnjega videospota z naslovom Pandora, ki je v pičlih štirih mesecih zbral več kot 23 milijonov ogledov, se za trenutek vrnem v letu 2005 in pred televizijski zaslon, kjer so nas navduševali Gorillaz s svojim spotom Feel Good Inc.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Ob vsem tem ni čudno, da se vprašamo, kakšna je prihodnost. Smo na pragu tega, da nas prevlada umetna inteligenca in bomo ob vsakem možnem trenutku bežali v virtualne svetove, se družili z virtualnimi prijatelji in celo iskali virtualne partnerje? Morda se v tem trenutku ta trditev zdi pretirana, menim pa, da ni daleč od resnice. Z neverjetno hitrim razvojem umetne inteligence so nam namreč čedalje bolj dostopna orodja, ki jih še pred nekaj meseci večina nas ni znala upravljati. Ob tem se pojavi novo vprašanje – nas bo umetna inteligenca zamenjala?

Vsekakor bo nadaljnji razvoj zaprl nekatera delovna mesta, menim pa, da nas umetna inteligenca ne bo nikoli nadomestila. Ob trenutnih zmogljivostih je namreč še vedno potreben »human check«. Bodo pa tisti, ki bodo orodjem, ki so podprta z umetno inteligenco, znali dajati navodila, vsekakor v prednosti pred tistimi, ki tega znanja ne bodo usvojili.

Pred nami je zanimivo obdobje, nihče ne ve, kaj lahko pričakujemo v prihodnjih tednih, mesecih, letih. A eno je gotovo – vsekakor bo treba usvojiti nova znanja in hkrati regulirati tudi to področje, saj ob vsej pomoči, ki nam jo ponuja, umetna inteligenca omogoča tudi zelo preprosto širjenje neresničnih novic in slik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

avtor1
Aljaž Peklaj

Aljaž Peklaj je partner in strateški direktor v marketinški agenciji bold.group.

FINANCE
Manager
Kot otrok tekmoval za vstopnice v Disney World, danes briljira s podatki
Manager
ManagerUroš Maučec Kot otrok tekmoval za vstopnice v Disney World, danes briljira s podatki

Sin kitajskih priseljencev v ZDA Alexandr Wang je z naprednimi rešitvami umetne inteligence postal eden najmlajših “self-made” milijarderjev.

Tovarna
Novice
(fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda

Podjetja v zadnjih letih pospešeno vlagajo v digitalizacijo proizvodnih procesov

FINANCE
Najbogatejši Slovenci
(intervju) Veselin Jevrosimović, Comtrade: Načrtujemo svetovne prevzeme v letih 2023 in 2024
Najbogatejši Slovenci
Najbogatejši SlovenciBoštjan Usenik (intervju) Veselin Jevrosimović, Comtrade: Načrtujemo svetovne prevzeme v letih 2023 in 2024

Danes so stroški inženirja v Srbiji ali Nemčiji skoraj enaki. Zato ne govorimo več o stroških inženirjev, temveč samo o tem, ali imamo dovolj ljudi, pravi srbski poslovnež, ki preprosto prezira vodenje poslov po ustaljenih pravilih.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

Tovarna
Novice
Ali prihaja začetek post-digitalne dobe?
Tovarna leta
NoviceJanez Škrlec Ali prihaja začetek post-digitalne dobe?

In kaj bi ta lahko prinesla?

FINANCE
Kitajsko gospodarstvo smrdi pri glavi
Finance
Daron Acemoglu Kitajsko gospodarstvo smrdi pri glavi 3

Kitajske napovedi za prihodnost so danes veliko manj rožnate, kot so bile nekoč. Potem ko je predsednik Ši Džinping odpravil marsikateri notranji nadzor, je izkoristil 20. nacionalni partijski kongres in si kot prvi zagotovil še tretji mandat, v vsemogočni komite politbiroja pa postavil svoje zveste podpornike. Konsolidacija moči je Šiju uspela ne glede na številne napačne poteze, ki omejujejo kitajsko gospodarsko rast in preprečujejo razcvet inovativnega potenciala Kitajske.

FINANCE
Manager
Tvegani kapital splahnel proti koronskemu dnu
Manager
ManagerUroš Maučec Tvegani kapital splahnel proti koronskemu dnu

V tretjem četrtletju 2022 še manj poslov naložbenikov tveganega kapitala. Do konca leta ne bo nič bolje.

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B