Panoga informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) lahko z razvojem sodobnih rešitev veliko pripomore k trajnostnemu razvoju. Med drugim lahko pripomore k zmanjševanju porabe energije. Z uporabo oblačne tehnologije lahko porabo električne energije zmanjšajo vsaj za tretjino, z uvajanjem dela od doma, ki ga omogočajo oblačne tehnologije, pripomorejo k zmanjševanju porabe fosilnih goriv, razvoj umetne inteligence omogoča skrajševanje poslovnih procesov, kar znova vpliva na zmanjšano porabo energije, pozitivno pa na trajnostni razvoj vplivajo tudi brezpapirne tehnologije, kot so elektronski podpisi, elektronsko zajemanje podatkov, hranjenje podatkov, pošiljanje podatkov in druge. Nadaljnji vzpon interneta stvari (IoT) in umetne inteligence bo prizadevanja v tej smeri le še povečal.
Trajnostna naravnanost povečuje dolgoročno vrednost
V podjetju Pro-bit verjamejo, da lahko trajnostna naravnanost informacijskim podjetjem zelo pomaga izboljšati dolgoročno vrednost, dvigniti ugled blagovne znamke ter s tem izboljšati konkurenčnost. Zato so prenovili svojo poslovno strategijo in zasnovali nov krovni razvojni okvir.
Potem ko so v skladu s standardoma ISO 9001 in 27001 uredili procese v podjetju, so želeli storiti več tudi na področju odnosa do okolja – naravnega in tudi družbenega –, v katerem poslujejo.
Pri iskanju metode, kako delovati čim bolj družbeno odgovorno in trajnostno, so zasledili razpis Javne agencije SPIRIT Slovenija, namenjen trajnostni poslovni strateški preobrazbi slovenskih podjetij. Po uspešni prijavi so skupaj s strokovno ekspertinjo na več kot desetih delavnicah v treh mesecih poslovanje podjetja analizirali z veliko različnih zornih kotov in opredelili glavne izzive na področju trajnostnega poslovanja.
Izbrali pet prednostnih ciljev
1. Industrija, inovacije in infrastruktura
Panoga IKT pozitivno vpliva na doseganje ciljev trajnostnega razvoja. Delo na daljavo, brezpapirno poslovanje in manjša poraba električne energije so le nekateri izmed učinkov te industrije. »Za naše stranke razvijamo njihovim potrebam prilagojene rešitve in jim s tem pomagamo optimizirati poslovne procese, zmanjševati negativne vplive na okolje ter povečevati zadovoljstvo zaposlenih in uporabnikov,« so zapisali v Pro-bitu.
2. Dostojno delo in gospodarska rast
Pro-bit zaposluje 30 ljudi. V zadnjem letu so število zaposlenih povečali za več kot 25 odstotkov. Na podlagi strateške trajnostne preobrazbe načrtujejo, da bo do leta 2026 dodana vrednost na zaposlenega nad povprečjem v panogi. Vsem zaposlenim bodo omogočili dostojno delo in jim pomagali pri njihovi profesionalni rasti in tako omogočali vzdržno rast podjetja in pripomogli k rasti širšega gospodarstva.
3. Odgovorna poraba in proizvodnja
Letos 80 odstotkov zaposlenih v Pro-bitu svoje delovne obveznosti opravlja od doma, kar pomeni, da ne uporabljajo prevoznih sredstev za prihod na delo. Poraba papirja v podjetju je minimalna, s svojimi informacijskimi rešitvami pa omogočajo brezpapirno poslovanje tudi svojim strankam. S tem jim skrajšujejo poslovne procese, kar posledično vpliva na porabo energije. »Ker so naše informacijske rešitve v oblaku, je poraba električne energije pri uporabnikih več kot 30 odstotkov manjša, kot bi bila sicer,« pravijo v Pro-bitu.
4. Učinkovito kakovostno izobraževanje
V skladu s trajnostnimi strateškimi cilji bodo svoje zaposlene – večina jih je visoko izobraženih – še naprej usposabljali z vidika trajnostnega strateškega razvoja in tudi potrebnih kompetenc za doseganje postavljenih poslovnih ciljev podjetja. Za pridobivanje dodatnega znanja bodo uporabili notranje vire in zunanje strokovnjake. Cilj tega je zmanjšati vrzel med doseženimi in potrebnimi kompetencami.
5. Zdravje in dobro počutje
Ker so samo zdravi in zadovoljni zaposleni zmožni dosegati postavljene kratkoročne in dolgoročne cilje, je pomemben trajnostni strateški cilj, ki so si ga določili v Pro-bitu, tudi izboljševanje zadovoljstva zaposlenih in skrb za njihovo zdravje.
Šest glavnih trajnostnih področij
Poleg petih ciljev so izbrali tudi šest glavnih trajnostnih področij, ki jih bodo naslavljali.
Prvo je področje nadgradnje jedra informacijskega sistema, s čimer bodo učinkoviteje opravljali izboljšave v svojih programih in modulih. S temi izboljšavami bodo izboljšali uporabniško izkušnjo, hitreje izvajali spremembe v programu, ki jih bodo zahtevali kupci, in uspešneje razvijali partnersko mrežo.
Drugo je področje pomembnih informacijskih programov. Že doslej so bile Pro-bitove informacijske rešitve prilagojene potrebam vsake posamezne stranke, v prihodnje pa si želijo pripraviti tipske nastavitve v oblaku za mala in srednja nezahtevna podjetja. Kupec bo tako dobil vnaprej znano rešitev z natančno definiranimi funkcionalnostmi, z natančno predpisano metodo, ki bo učinkovita, hitra in agilna.
Razvoj partnerske mreže je tretje področje. Vizija lastnikov Pro-bita je širjenje uporabe programa s partnerji podjetja, ki tržijo program in izvajajo uvedbe programskih rešitev in tudi manjše prilagoditve končnim uporabnikom.
Četrto izbrano področje je nadgradnja procesa vodenja in upravljanja. »Nujno je prenoviti organizacijo celotnega poslovanja podjetja, procese znotraj podjetja, pridobiti ustrezna znanja in veščine za vodenje ter nadgraditi korporativno kulturo,« so zapisali v Pro-bitu.
Razvoj kadrov je peto trajnostno področje in tudi eno zmed najbolj pomembnih. Izbrali so ga zato, ker je več kot 30 odstotkov zaposlenih v podjetju manj kot eno leto. To pomeni, da jim manjka ustreznih kompetenc za izvajanje dela in nalog, ki bodo privedle do uresničitve postavljenih trajnostnih ciljev.
Kot zadnje pa so izbrali področje razvoja trgov in tržne mreže. Prodajo namreč želijo razširiti tudi na tuje trge. Na nekaterih sicer že nastopajo, na primer v Srbiji, Hrvaški in Črni gori, trenutno pa vstopajo na poljski trg.
Uporabniška izkušnja je glavna referenca
Direktor Pro-bita Vlado Gobec, pravi, da so glavni dejavniki njihovega uspeha uporabniška izkušnja, ki mora biti hkrati preprosta in intuitivna, svetovanje, referenčni primeri, ugledna blagovna znamka, agilnost in fleksibilnost, kakovost (presežena pričakovanja stranke) in digitalna varnost.
Kot Pro-bitovo največjo referenco Gobec navaja odlično uporabniško izkušnjo, s katero si povečujejo ugled ter lažje prodajajo že pridobljenim in novim kupcem. Druga njihova prednost je strokovno svetovanje – stranki ponudijo celovito rešitev, njeno zaupanje in dobro sodelovanje z njo pa pridobijo s poznavanjem problematike določenega področja ter z dobrimi referencami.
Vse bolj cenjeni vrednoti pri ponudnikih informacijskih rešitev sta tudi agilnost in fleksibilnost. »V turbulentnem okolju je nujno, da znamo pravočasno prepoznati priložnosti in potrebe uporabnikov, še preden jih zaznajo sami, ter smo sposobni rešiti strankine posebne potrebe,« pravi Gobec in dodaja, da strank ne morejo več zadovoljiti s kakovostnimi rešitvami, temveč je treba raven storitev dvigniti nad njihova pričakovanja. »Odločilna je še digitalna varnost v naši panogi, ki je tudi prvi pogoj za pridobivanje zaupanja strank v naše storitve in informacijske rešitve.«
Potrebe po informacijskih rešitvah se bodo povečale
Gobec meni, da se bo po koncu pandemije potreba po informacijskih rešitvah gotovo povečala. »Podjetja so se začela zavedati, da prehod informacijskih rešitev v oblaku povečuje njihovo fleksibilnost in varnost ter izboljša zmožnost uspešnega poslovanja v težkih časih,« je povedal sogovornik in dodal, da nove okoliščine in izzivi zaradi COVID-19 gotovo kreirajo nove priložnosti za razvijalce informacijskih rešitev.
Največja priložnost bodo po njegovem mnenju podjetja, ki si prizadevajo za digitalno preobrazbo. Kot pravi Gobec, se bodo podjetja v prihodnje še hitreje in lažje odločala za oblačno tehnologijo. »Ker je delo od doma postalo nekaj vsakdanjega, zaposleni potrebujejo oddaljene dostope do podatkov in programov. Vse več je potreb po spletni prodaji in integraciji informacijskih sistemov s spletno prodajo.«
»Programske rešitve lahko v prihodnosti razvijajo zgolj podjetja za razvoj informacijskih rešitev z visoko strokovno usposobljenimi programerji. Potrebujejo tudi veliko izkušenj in hitro uvedbo rešitev. Zelo pomembna pri izbiri sta varnost in kakovost,« pravi Gobec in dodaja, da bo za podjetja, ki bodo to lahko zagotavljala, na trgu novih informacijskih rešitev v Evropi v prihodnje veliko priložnosti.