IKT novice.

RoglIT 2019: Sodelovanje za nove uspehe
22.01.2019 10:29
V hotelu Habakuk v Mariboru je potekal prvi letošnji pomembnejši IT-dogodek. Poslovno-izobraževalni dogodek RoglIT v organizaciji družbe Unistar PRO je več kot 250 strankam, partnerjem in ...
Več ▼

V hotelu Habakuk v Mariboru je potekal prvi letošnji pomembnejši IT-dogodek. Poslovno-izobraževalni dogodek RoglIT v organizaciji družbe Unistar PRO je več kot 250 strankam, partnerjem in predstavnikom medijev predstavil aktualne trende in nove tehnologije s področja IT. V Unistar PRO poudarjajo, da so izzivi strank tudi njihovi izzivi in skupaj z njimi stopajo po poti digitalne preobrazbe.

Uvodnemu predavanju uspešnega smučarja Jureta Koširja, danes podjetnika, ki je udeležence spomnil na to, da si je treba tako v športu kot v poslu vse zaslužiti in vztrajati ter oblikovati zmagovalno moštvo, je sledila predstavitev vodstvene ekipe podjetja Unistar PRO.

»Cilji strank so tudi naši cilji, saj jim zagotavljamo kar najbolj celovito podporo poslovanju. Še več kot to, smo tudi njihov razvojni partner, zato smo vpeti v marsikateri projekt od začetka do konca – od svetovanja, preko izvedbe do varovanja IT-okolja. Uvedli smo sistem stalnih povratnih informacij, saj le tako lahko stalno napredujemo in se izboljšujemo,« je dejal Igor Hostnik, direktor prodaje v Unistar PRO.

Rdeča nit dogodka RoglIT 2019 je bila namreč sodelovanje za skupni uspeh, spremljal pa jo je slogan »Soočenje s prihodnostjo IT-ja – z nami«. Aleksander Antić, direktor infrastrukturnega oddelka, je v nadaljevanju predstavil trende, s katerimi se soočajo sodobna IT-okolja, predvsem selitev poslovanja v oblak, globalno infrastrukturo, izumiranje podatkovnih centrov na lokacijah podjetij, robno računalništvo in bitko za talente. »Tudi IT-strokovnjaki spreminjajo način razmišljanja, ni več pomembna zgolj tehnologija, temveč prevzemajo tudi poslovni pogled – kako lahko tehnologija kar najbolje pomaga poslu.«

Rony Plevnik, direktor oddelka Poslovne rešitve, je nato predstavil nove poslovne modele na področju podpore poslovanja, podpore uporabnikov in zagotavljanja varnosti. Unistar PRO je v preteklem letu namreč številne storitve združil v celovite rešitve, saj te iščejo tudi podjetja, ki so na področju IT kadrovsko podhranjena, kar je še najbolj očitno na področju kibernetske varnosti, zato vse pogosteje povprašujejo po storitvah varnostno-operativnega centra.

Pavle Jazbec, izvršni direktor Unistar PRO, pa je dodal, da se podjetje zaveda pomena sobivanja s strankami: »Če smo pred leti skrbeli predvsem za IT-podporo pri strankah, smo danes v vlogi kreatorja. Ustvarjamo IT-okolja prihodnosti. V letu 2018 smo se kadrovsko okrepili, dodali 14 zaposlenih in še razširili nabor kompetenc. Pridružili smo podjetje IT AD in tako pod blagovno znamko Astec združujemo svetovalne storitve s področij skladnosti, informacijske varnosti in vodenja ter revizije IT.

Strokovnjaki podjetja Unistar PRO so skupaj s predstavniki partnerskih podjetij v nadaljevanju predstavili najrazličnejše varnostne rešitve in storitve ter IT-opremo, s katerimi podjetja in organizacije postavijo zanesljive temelje za digitalno preobrazbo kot tudi ustrezno digitalno obrambo.

Upravičenost naložb v IKT

Veliko zanimanja obiskovalcev je poželo predavanje z naslovom »Ali so naložbe časa in denarja v IKT sploh upravičene?«, v katerem sta predavatelja predstavila štiri najbolj pogoste profile podjetij in njihov odnos do naložb v informacijsko-komunikacijske tehnologije. Udeleženci so se strinjali, da digitalna preobrazba poslovanja tudi od področja IT zahteva, da aktivno sodeluje pri soustvarjanju dodane vrednosti poslovanja. Podjetja in organizacije, ki želijo napredovati, morajo zato imeti ustrezno strategijo, vizijo pa tudi vodstvo in poskrbeti za čim boljšo implementacijo IT-rešitev. Žal večina podjetij danes ne meri učinkovitosti naložb v IT, pa bi to morala početi. To jim bodo sicer olajšali tudi novi poslovni modeli, kjer v ospredje stopa predvsem zunanje upravljanje IT-storitev in kibernetske varnosti.

Okrogla miza

Na dogodku RoglIT 2019 je bilo predstavljenih več zgodb o uspehu in najboljših praks. Veliko zanimanje je požela tudi okrogla miza, na kateri so sogovorniki obravnavali različne analize poslovanja. Gostje so poudarili koristi izvajanja analiz poslovanja, bodisi v kontekstu zagotavljanja kakovosti in boljše učinkovitosti, bodisi zaradi večje varnosti in zakonske skladnosti poslovanja. Predvsem slednje sta izpostavila Janez Križan (A1) in Bojan Brodar (Telemach), ki izhajata iz poslovnih okolij, kjer je poslovanje močno regulirano. Poudarila sta, da morajo biti tovrstne analize poslovanja del procesa nenehnega izboljševanja in se izvajati redno. S tem se je strinjal tudi Bart Stegeman (Plastika Skaza), ki pa bistvene koristi tovrstnih analiz vidi predvsem v kontekstu zagotavljanja kakovosti in učinkovitosti proizvodnih procesov.

Pristanišče prihodnosti

Kako daleč sežejo »lovke« podjetja Unistar PRO, sta na zaključnem predavanju pokazala Antonio Politano in Daniele Galli iz družbe DBA Group, ki je posodobila IT-okolje pristanišča v italijanskem mestu Bari. Temu je namreč slovensko podjetje prodalo visoko zmogljiv strežniški sistem, ki skrbi za to, da upravitelji v realnem času spremljajo ves promet v pristanišču, tako pomorski kot cesti, izpuste CO2 in drugih škodljivih plinov, vetrove ter ustrezno prilagajajo delovanje pristanišča s kar najmanj škodljivega vpliva na mesto in okolico.

Celodnevni dogodek se je zaključil s tekmovanjem s pležuhi na Pohorju, večerjo in druženjem.

Easy Software nagradil Mikrografijo za najbolj inovativen projekt
6 ur
Na letnem dogodku mednarodnega podjetja Easy Software »Global Partner Kick-off« v Frankfutu je Mikrografija prejela nagrado za najbolj inovativen projekt – za razvoj rešitve za upravljanje z ...
Več ▼

Na letnem dogodku mednarodnega podjetja Easy Software »Global Partner Kick-off« v Frankfutu je Mikrografija prejela nagrado za najbolj inovativen projekt – za razvoj rešitve za upravljanje z dokumenti mDocs. Dokumentni sistem mDocs je ena vodilnih rešitev za obvladovanje e-dokumentacije v Sloveniji, ki združuje varnost, skalabilnost, zanesljivost in uporabniško enostavnost. To so prepoznali tudi vodilni v podjetju Easy Software. Nagrado sta sprejela direktor Mikrografije Boštjan Gaberc in tehnični direktor Sandi Rožman.

»Naših uporabnikov in naročnikov nikoli ne podcenjujemo, kar se odraža v kakovosti, za katero se trudimo, da je naš zaščitni znak. Ta nagrada pa je na drugi strani tudi izjemna potrditev našega dela in strateškega sodelovanja z mednarodnim podjetjem Easy Software,« je po podelitvi nagrade povedal Gaberc in dodal, da vse to ne bi bilo mogoče brez odlične ekipe. »Nagrada, kot je ta, nam daje še dodatno potrditev in spodbudo, da smo v svojem delu inovativni, dosledni in vedno korak naprej.«

Lenovo predstavil nov model najema strojne in programske opreme za podatkovne centre
14.02.2019 09:56
Lenovo je predstavil storitve Lenovo TruScale Infrastructure Services. Gre za nov naročniški, na porabo vezan poslovni model uporabe strojne in programske opreme za podatkovne centre na izbrani ...
Več ▼

Lenovo je predstavil storitve Lenovo TruScale Infrastructure Services. Gre za nov naročniški, na porabo vezan poslovni model uporabe strojne in programske opreme za podatkovne centre na izbrani lokaciji. Stranka v tem novem modelu nikoli ni lastnik strojne opreme ali drugih IT-virov, ampak vsak mesec plača le tisto, kar uporablja. IT tako postane operativni strošek.

Lenovo strankam v okviru novih storitev ponuja sisteme in rešitve ThinkSystem in ThinkAgile, vključno z namestitvijo, upravljanjem, vzdrževanjem in odstranjevanjem.

Storitve Lenovo TruScale Infrastructure Services zagotavljajo, da stranke posamezne zmogljivosti plačajo le takrat, ko opremo dejansko aktivno obremenijo. Dodatno lahko IT-zmogljivosti povečujejo ali zmanjšujejo skladno s poslovnimi potrebami in tako zagotavljajo, da je njihova IT-infrastruktura vedno optimalne velikosti.

Lenovova rešitev zaračunavanja opreme stranki omogoča prednosti računalniškega oblaka in varnost opreme na lokaciji. Cenik storitev, ki se zaračunavajo mesečno, je enostaven, cene pa vsebujejo vse spremljevalne storitve – vzdrževanje, podporo, upravljanje na daljavo in nadzor.

Stranke lahko tako v realnem času spremljajo svojo porabo in z njo upravljajo ter tako predvidijo stroške. Vpogled v trenutno porabo virov jim je na voljo na posebnem portalu, poleg tega imajo dodeljeno osebo, ki jim še dodatno pomaga v primeru kakršnihkoli vprašanj.

»Naročniški model strankam omogoča, da plačujejo le tisto, kar uporabljajo, in hkrati odpravlja tveganje naložbe v IT-opremo,« je povedala Laura Laltrello, direktorica oddelka storitev v Lenovo Data Center Group. »Naša ponudba velja za kakršnokoli konfiguracijo, ki jo potrebuje stranka – ne glede na to, ali potrebuje več sistemov hrambe podatkov, več strežnikov, hiperkonvergenčno ali superračunalniško okolje.«

»Z odstranitvijo začetne naložbe iz enačbe nakupa IT-opreme in uvajanjem naročniškega modela se lahko stranke osredotočijo na rast svojega posla vedoč, da jim bo vedno na voljo prilagodljivo IT-okolje,« pa je povedal Roderick Lappin, direktor za stranke (Chief Customer Officer) v Lenovo Data Center Group.

Več informacij je na voljo na povezavi [www.lenovo.com].

Halcom predstavil prenovljeno podobo in spletno mesto
12.02.2019 16:22
Podjetje Halcom, pionir na področju razvoja sodobnih rešitev za plačilne sisteme v osrednji in jugovzhodni Evropi, je predstavilo novo grafično podobo in spletno mesto . Z osveženim videzom ...
Več ▼

Podjetje Halcom, pionir na področju razvoja sodobnih rešitev za plačilne sisteme v osrednji in jugovzhodni Evropi, je predstavilo novo grafično podobo in spletno mesto. Z osveženim videzom želijo še bolj poudariti svoje glavne prednosti, ki so inovativnost, dolgoletna prisotnost in zanesljivost.

Halcom zaposluje več kot 150 ljudi v Sloveniji, Bosni in Hercegovini ter Srbiji. S svojimi rešitvami za finančne inštitucije in podjetja je prisoten na osmih trgih regije EMEA (Evropa, Bližnji Vzhod in Afrika). Na teh trgih so vodilni v segmentu digitalnega poslovanja pravnih oseb.

Poleg inovativnih rešitev za banke in centralne banke ponujajo tudi rešitve za avtomatizacijo bančnega poslovanja podjetij in izvajalcev računovodskih storitev, ki jih je mogoče vgraditi v katerikoli sistem ERP. S tem podjetjem in izvajalcem računovodskih storitev omogočajo avtomatsko izmenjavo podatkov iz elektronske banke v ERP sistem.

Mnogi slovenski državljani pa podjetje Halcom poznajo predvsem po izdaji kvalificiranih digitalnih potrdil, ki se lahko uporabljajo za vstop v digitalno banko in na več kot 20 državnih portalih. Od leta 1999, ko je bila ustanovljena Certifikatna Agencija Halcom CA, so jih izdali več kot 400 tisoč. Kot obljubljajo, bosta na novi spletni strani naročanje in obnova kvalificiranih digitalnih potrdil še enostavnejša.

Inštitut za informatiko FERI UM s posebnimi dogodki opozarja na problematiko kibernetske varnosti
10.02.2019 14:27
Inštitut za informatiko na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) Univerze v Mariboru je skupaj s Slovenskim društvom Informatika (SDI) organiziral posvet z naslovom ...
Več ▼

Inštitut za informatiko na Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) Univerze v Mariboru je skupaj s Slovenskim društvom Informatika (SDI) organiziral posvet z naslovom Tehnologije in trendi na področju kibernetske varnosti. To je bil že peti tovrsten dogodek na temo informacijske varnosti. Z njimi želijo opozarjati na problematiko kibernetske varnosti v luči novih trendov in tehnologij.

Predavatelj na FERI Marko Hölbl je med drugim povedal, da internet prodira v vse pore našega življenja, tudi tja, kjer ga včasih ni bilo. Govorimo o internetu stvari, pametnih domovih, mestih, avtomobilih in drugih področjih. Zato bo prihajalo do novih ranljivosti, ljudje pa nismo dovolj ozaveščeni niti o zdajšnjih, na primer pri uporabi spletne pošte.

»Ko bo prišlo do tega, da bodo vse naprave povezane in ko bodo ljudje začeli uporabljati na primer svojo kopalno kad, povezano v splet, bo verjetno teh ranljivosti precej,« je dejal Hölbl.

Tatjana Welzer Družovec, predavateljica na FERI, je opozorila, da internetu vse ostane za vedno, zato se je treba tudi tu držati pravila, da na spletu drugim ne naredimo tega, kar ne želimo, da drugi storijo nam. Torej ne objavljamo fotografij z vsake zabave, ne odpiramo sumljive pošte in podobno.

Kaja Prislan s Fakultete za varnostne vede pa je dodala, da moramo preveriti avtentičnost spletnih strani, na katere se povezujemo, ter redno posodabljati programsko opremo in aplikacije. Posebej velik problem so po njenih besedah mobilne naprave, saj je zanje na voljo ogromno aplikacij, ki niso preverjene. Predvsem pa moramo uporabljati varnostne programe in preverjati sporočila, ki nam ji ti dajejo.

Na dogodki so nastopili še Jernej Rezec z Brihteje, ki je pojasnil, kdaj, zakaj in kako je treba uporabljati rešitve za upravljanje uporabniških identitet, Gorazd Božič iz nacionalnega odzivnega centra SI-CERT, ki je pojasnil, kdo in zakaj nas napada, Milan Gabor iz podjetja Viris, ki je predstavil delo etičnega hekerja, ter Urška in Boštjan Kežmah s FERI, ki sta predstavila stanje eno leto po začetku veljavnosti GDPR.

Domovanje.com po novem ponuja tudi najem strežnikov v oblaku
28.01.2019 09:35
DHH.si, največji domači ponudnik spletnega gostovanja, je ob 20-letnici blagovne znamke Domovanje.com naznanil vstop na trg računalništva v oblaku. Ponujali bodo najem strežnikov v oblaku in ...
Več ▼

DHH.si, največji domači ponudnik spletnega gostovanja, je ob 20-letnici blagovne znamke Domovanje.com naznanil vstop na trg računalništva v oblaku. Ponujali bodo najem strežnikov v oblaku in tudi strokovno pomoč pri prehodu v oblak.

»Slovenski uporabniki imajo sedaj prvič možnost, da pri resnem domačem ponudniku pred samim naročilom samostojno preverijo ceno najema strežnika,« je povedal Aleš Sušnik, direktor cloud storitev v podjetju DHH.si

Uporabniki lahko pri Domovanje.com izbirajo med tremi različicami strežnikov v oblaku.

Enostavni strežniki v oblaku so na voljo v šestih vnaprej določenih različicah. Idealni so za testiranje, razvoj in izvedbo neključnih projektov. Primerni so predvsem za podjetja in posameznike, ki potrebujejo optimizacijo stroškov z možnostjo upravljanja s strežniki v oblaku glede na potrebe.

Paradni konj nove ponudbe so strežniki v oblaku po meri. Zasnovani so kot zelo stabilna in prilagodljiva rešitev. Že v osnovi so zelo odporni na izpade (platforma ima vgrajeno redundanco N+1), obenem pa omogočajo skalabilnost, s katero lahko podprejo nemoteno organsko rast ali pa trenutne povečane potrebe po sistemskih virih. Tako lahko kadarkoli dodate ali odvzamete sistemske vire, kot so procesorska jedra, pomnilnik in diskovni prostor. Viri, ki so namenjeni strežnikom v oblaku, v tem primeru niso razdeljeni med vse uporabnike, temveč so namenjeni izključno uporabniku, ki jih je zakupil.

Namenski strežniki v oblaku, ki jih najdemo v ponudbi Domovanja.com, pa so zanesljivi in zmogljivi strežniki s procesorji Intel E3 ali E5 in redundantnim lokalnim prostorom za shranjevanje podatkov, z možnostjo do 16 procesorskih jeder in rešitvijo Enterprise SAN za shranjevanje podatkov.

Uporabniki lahko iz osnovnih gradnikov sestavijo tudi veliko bolj napredne rešitve. Primer je sistem z visoko dostopnostjo, ki preživi tudi izpad celotnega podatkovnega centra. Dodatne strežniške vire iz oblaka je mogoče s pomočjo VPN-povezave vključiti v obstoječe omrežje, kar informatikom omogoča hitro odzivanje na potrebe končnih uporabnikih v organizaciji.