Prijavite se na brezplačne e-novice!
Pri poslovnih procesih digitalizacija vodi k preobrazbi ročno vodenih poslovnih procesov v avtomatizirane. Digitalizirane procese je precej lažje obvladovati, saj se lahko načrtujejo, izvajajo in izboljšujejo z uporabo informacijskih orodij, kot so sistemi za upravljanje poslovnih procesov BPMS (Business Process Management Systems).
»Pri upravljanju poslovnih procesov gre za nenehno skrb za izboljšanje poslovne učinkovitosti in prožnosti poslovanja ter za učinkovito sodelovanje med zaposlenimi, ne pa za ukvarjanje z dokumenti,« je povedal Igor Lesjak, direktor podjetja CREA. Več je avtomatiziranih procesov, bolj se znanje o poslovanju seli iz glave posameznika v računalniško voden sistem. Lahko bi rekli, da upravljanje poslovnih procesov spodbuja digitalizacijo poslovanja, še več, BPM pridobiva z digitalizacijo povsem novo podobo.
Hiter odziv na spremembe
BPM je eno od osnovnih orodij za digitalizacijo poslovanja, saj daje organizacijam vzvode za hiter odziv na spremembe, reorganizacijo in podporo hitri rasti, hkrati pa povezuje in nadgrajuje aplikacije v podjetju. »Prednost procesnih rešitev, ki temeljijo na BPM, je, da poslovni proces in poslovna pravila niso programsko zakodirani, ampak so transparentno vidni in jih je možno preprosto spreminjati,« je razložil Lesjak.
Procesni sistem opozarja na ozka grla in na zakasnitve pri izvajanju procesnih korakov, kar je temelj za optimizacijo poslovanja. Lahko si ga predstavljamo kot »robota« ki nenehno bedi nad tem, kaj se v podjetju dogaja, ki nadzira delo in skrbi za to, da vse gladko poteka. Vzpostavlja odličen pregled nad opravljenimi in neopravljenimi nalogami, deluje kot vmesna raven, ki povezuje sisteme, dokumente in ljudi, hkrati pa nadzira potek dela ter meri njegovo učinkovitost in kakovost.
Neobčutljivost za napake
Kot pravi Lesjak, je včasih to počel vodja oddelka, danes pa mu pri tem pomaga računalnik. Poslovne odločitve niso več odvisne od posameznega človeka, njegovega znanja ali presoje, ampak od transparentno določenih poslovnih pravil in dogovorjenih izjem. Takšen sistem v primerjavi s človekom ni občutljiv za napake. Zaposlenemu kot na pladnju ponuja prave informacije ob pravem času, to je takrat, ko jih potrebuje za odločanje, pri čemer se lahko sistem tudi sam odloči, ali pa zaposlenemu predlaga, katera odločitev bi lahko bila optimalna.
Vse to je prav tisto, kar se od digitaliziranega poslovanja pričakuje. Ne samo da vzpostavlja avtomatizacijo procesov in delovnih postopkov, zagotavljati mora hitro uvajanje sprememb v poslovanje podjetja. Tako je možno na aplikativni ravni vzpostaviti učinkovito optimizacijo delovnih postopkov oziroma uveljavljanje stalnih izboljšav.